کدخبر : 15682 تاریخ انتشار :
A

پیش‌فروش بلیط قطار‌ ویژه آبان ماه به تاخیر افتاد

پیش‌فروش بلیط قطار‌ ویژه آبان ماه به تاخیر افتاد

۲۷ روز از مهرماه در حالی سپری شده است که راه آهن جمهوری اسلامی ایران هنوز مجوز پیش‌فروش بلیط قطارهای مسافری آبان ماه را صادر نکرده است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛  از خردادماه امسال فرآیند پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری دچار تغییرات و تاخیراتی شده است. راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای ماه اشاره شده پیش‌فروش را در دو مرحله برای بازه زمانی اول تا ۱۸ و ۱۹ تا ۳۱ خرداد انجام داد. 

اقدامی که پیش از این سابقه نداشته و همواره راه آهن طی یک مرحله پیش فروش بلیت قطارها را انجام می‌داد. 

پس از این اتفاق که فعالان صنعت حمل‌ونقل ریلی دلیل آنرا درخواست افزایش قیمت شرکت‌ها عنوان کردند، پیش‌فروش بلیت قطار نسبت به سال‌های قبل با تاخیر بعضاً ۱۰ تا ۱۵ روزه انجام شد. 

در آخرین نمونه، راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیش فروش بلیت قطارهای مهرماه را از ۲۶ شهریور آغاز کرد. بر این اساس پیش فروش بلیت قطارهای مسافری، برای بازه زمانی اول تا ۳۰ مهرماه، در همه محورها (مسیرهای رفت تا تاریخ ۳۰ مهر و مسیرهای برگشت تا ۱ آبان)، روز دوشنبه ۲۶ شهریور، از ساعت ۸ تا ۱۰از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از طریق مراکز مجاز فروش حضوری انجام شد. از ساعت ۱۲ ظهر همان روز به بعد نیز پیش‌فروش بلیت به صورت مشترک اینترنتی و حضوری از بین بلیت‌های باقی مانده انجام شد. 

این در حالی است که ۲۷ روز از مهرماه ۱۴۰۳ می‌گذرد، اما تاکنون پیش فروش بلیت قطارهای مسافری آغاز نشده است. یکی از گلایه‌های مردم، پیش‌فروش دیرهنگام بلیت‌هاست که باعث می‌شود آن‌ها نتوانند برای سفر خود برنامه‌ریزی درستی انجام دهند.

منبع تسنیم
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین