کدخبر : 7152 تاریخ انتشار :
A

عوارض خروج از کشور برای این افراد رایگان شد

عوارض خروج از کشور برای این افراد رایگان شد

مبلغ عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافت

عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان بر اساس لایحه بودجه سال جاری تعیین شد که ۱۲۰ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

مبلغ عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ در بودجه مصوبه مجلس برای هر کدام از گروه‌های خاص، تعیین شده که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.پیش بینی شده درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۴,۳۶۲ میلیارد تومان باشد که نسبت به رقم ۳۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

zQ4VSexb4BKK

عوارض خروج از کشور (Departure Tax)، مبلغی‌ است که هر شخصی که از کشور خارج می‌شود، باید به دولت بپردازد. این عوارض برای سفرهای هوایی، زمینی و دریایی محاسبه می‌شود و پرداخت آن، حتی برای افراد زیر دو سال نیز ضروری است. البته باید بدانید استثنائاتی هم در مورد عوارض خروج از کشور وجود دارد.


بیشتر بخوانید: تعرفه ساعت اوج مصرف برق چقدر است؟


چه کسانی از پرداخت عوارض خروج از کشور معافند؟

خدمه پرواز و خدمه کشتی‌های تجاری و مسافربری

دانشجویانی که مجوز تحصیل در کشور دیگری را داشته باشند ، از پرداخت این عوارض معاف هستند نکته مهم این است که بین رفت‌وآمدهای دانشجویان باید بیشتر از ۳ ماه فاصله باشد.

 بیماران و جانبازانی که با استفاده از مجوز شورای پزشکی برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کنند، از پرداخت عوارض خروج معاف هستند. در چنین شرایطی، عوارض خروج از کشور همراه بیمار نیز شامل ۴۰ تا ۶۰درصد تخفیف می‌شود.

 طبق مصوبات مجلس، زائرین اربعین مطابق تاریخ تعیین شده در این قانون که از مرزهای زمینی به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

معافیت سایر افراد از پرداخت عوارض خروج ،افرادی که گذرنامه سیاسی یا خدمت داشته باشند یا مقیم یک کشور دیگر باشند و از وزارت کار و امور اجتماعی ویزای کار داشته باشند، لازم نیست عوارض خروج را پرداخت کنید.عوارض خروج تا چند سال پیش به حساب شهرداری واریز می‌شد، اما پس از مصوبه بهمن ماه سال ۱۳۹۸، این عوارض با عنوان مالیات خروج از کشور از مسافران دریافت و به حساب دولت واریز می‌شود.

بخش کوچکی از مبلغ عوارض خروج از کشور به سازمان گردشگری پرداخت می‌شود و بخش دیگری هم برای بازسازی و به‌سازی روستاهای مرزی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از چه روش‌هایی می‌توان عوارض خروج را پرداخت کرد؟

۱. از طریق شعب بانک ملی ایران

۲.  از طریق سامانه پرداخت الکترونیک سداد

منبع اقتصادنیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین