کدخبر : 7478 تاریخ انتشار :
A

حق‌التدریس اردیبهشت معلمان واریز شد

حق‌التدریس اردیبهشت معلمان واریز شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد حق‌التدریس اردیبهشت معلمان واریز شده است

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در نشست با مدیران کل استان‌ها اظهارکرد: برای تشویق استانهایی که در برخی اقدامات پیشتاز و سرآمد بوده، بحث تشویقی در نظر می‌گیریم.

وی با اشاره به ابلاغ جداول بودجه در هفته گذشته، بیان کرد: تا هفته پیش جز حقوق نمی‌توانستیم پرداختی داشته باشیم اما به فضل الهی این مورد پس از ابلاغ جداول بودجه برطرف شد؛ هزینه هدایای هفته معلم به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسید؛ این مبلغ معادل تلاش‌هایی است که از بهمن و اسفند در مجلس انجام دادیم تا از حقوق مالکانه معادن برای هنرستان‌ها ۲۰۰۰ میلیارد تومان تأمین کنیم.

فرهادی افزود: حق‌التدریس اردیبهشت ماه پرداخت شده و تلاش داریم با دستان توانمند شما عزیزان، این پرداختی‌ها به صورت ماهانه انجام شود؛ استان‌هایی که در ارسال ابلاغ‌های موظف و غیر موظف تأخیر داشته باشند، حق‌التدریس‌شان نیز دیر پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید: آخرین فرصت برای معلمان فاقد رتبه‌بندی


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال با افزایش ۵۰۱ هزار نفری دانش آموزان مواجه هستیم و فرض بر این است که کلاس خالی نداشته باشیم ما پیش بینی می‌کنیم در مهر حدود ۱۵ کلاس بیشتر داشته باشیم و بر همین اساس در بحث بازنشستگی نیز هیچ کدام را بازنشست نمی‌کنیم تا ۳۰ مهر کلاس‌های ما که تثبیت شد نیروی مازاد در منطقه‌ای داشتیم و شرایط خاص داشت می‌توانیم با بازنشستگی طبق شرایط موافقت کنیم.

وی تاکید کرد: نیروی خرید خدماتی که قبول نشدند، نمی‌توانیم در مهر به کار بگیریم.

فرهادی از برگزاری آزمون‌های استخدامی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در آزمون آموزگاری ۲۸۰۰۰ نفر مجوز داریم. همچنین، امسال تلاش کرده‌ایم تا ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را با ۲۰۰۰ ورودی شهید رجایی و ۳۰ هزار ورودی دانشگاه فرهنگیان افزایش دهیم .

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص توانمندسازی معلمان افزود: همان‌طور که صحرایی فرمودند، تابستان داغ توانمندسازی را پیش‌رو داریم. برنامه‌ریزی‌ها برای آموزش نیروهای ماده ۲۸ و کتاب‌های تازه تألیف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این توانمند سازی از دانشگاه فرهنگیان به ادارات کل واگذار شده چرا که اداره کل باید پررنگ‌ترین نقش در آموزش و پرورش استان را داشته باشد و بقیه باید حول محور اداره کل نقش‌آفرینی کنند؛ استان ها باید بر اساس ظرفیت‌های داده شده برنامه‌ریزی کنندو این کار با حداقل تشریفات صورت گیرد.

منبع برنا
خواندنی‌ها
ارسال نظر

  • بارنشسته

    چرا پس از گذشت یک سال از تصویب همسان سازی هنوز اجرا نمی شود؟؟؟؟فکر کنم خیانت کاران پنهان برای اینکه بازنشستگان فرهنگی در انتخابات شرکت نکنند وباعث دلسردی انان شوند عمدا این کار را می کنند .وگر نه دلیلی ندارد اجرا نشود .کاش رهبر دلسوز ما متوجه این امر می شد وبه مسیولین توصیه میکرد.ولی گول ظالمان را نمی خوریم وشرکت می کنیم

  • معلم

    اضافه کار فرهنگیان شاغل آبادان ۱۴۰۳ واریز نشده چگونه می گویند پرداخته شده بنده که معلم شاغل هستم واریز نشده است

  • کریم بخش سلیمانی

    دروغ دروغه هیچی واریز نشده

  • علی

    اینقدر ننویسید ونگویید حق التدریس ها را دادیم چرا دروغ می گویید بعداز عید یه ریال نداده آید الان دستمزد چه قشری ساعتی سی هزار تومنه حق التدریس دبیر با سی سال سابقه ساعتی سی هزار تومنه داده آید حقوق کدوم قشر را رسانه ای کرده آید غیر از چندرغاز معلم ؟

  • معلم

    اسکان فرهنگیان به چه درد نکنه معلم میخوره ساعتها حق التدریس من ساعتی سی هزار تومنه اسکان جیه به چه درد من میخوره

پربیننده ترین