کدخبر : 9582 تاریخ انتشار :
A

هزینه خرید اقلام عزاداری محرم؛ پخت غذای نذری چقدر خرج دارد؟

هزینه خرید اقلام عزاداری محرم؛ پخت غذای نذری چقدر خرج دارد؟

علامت یکی از گران‌ترین اقلامی است که هیات‌های عزاداری خریداری می‌کنند؛ برای علامت تک‌تیغه ۷۵ میلیون و برای علامت محرم ۲۱ تیغه کار دست باید از ۸۰۰ میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرد

با فرارسیدن ایام محرم مراسمات عزاداری در گوشه و کنار برگزار می‌شود. در این گزارش به بررسی اقلام مورد نیاز برای مراسم در ایام محرم می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید: افزایش نجومی قیمت بلیط به بهانه ایام محرم


برای خرید کتیبه، ریسه و پرچم‌های مختلف که از اصلی‌ترین بخش‌های عزاداری هستند، باید از ۴۸ هزار تومان تا بیش از یک میلیون و نیم بسته به جنس و متراژ آن  و برای خرید زنجیر نیز باید از ۶۶ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد. اگر قصد تزئین دیوارها با پارچه مشکی را نیز داشته باشید، بسته به کیفیت و متراژ باید از متری ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

علامت یکی از گران‌ترین اقلامی است که هیات‌های عزاداری خریداری می‌کنند که برای علامت تک‌تیغه ۷۵ میلیون و برای علامت محرم ۲۱ تیغه کار دست باید از ۸۰۰ میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرد.

بی‌شک خرید ظروف یک‌بار مصرف برای مراسم عزاداری محرم بسیار اهمیت دارد. با سر زدن به سایت‌های اینترنتی، شاهد قیمت‌های مختلفی برای ظروف یک‌بار مصرف خواهید بود که به محدوده قیمتی هر یک از اقلام نیز اشاره خواهیم کرد.

برای خرید یک بسته صدتایی ظرف یکبار مصرف فوم غذا تک‌پرس حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، لیوان یکبار مصرف ساده بسته ۵۰۰ عددی از ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان، لیوان کاغذی مات یک‌بارمصرف ۵۰ عددی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، لیوان یکبارمصرف محرمی ۵۰ عددی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان، ظرف یک‌بار مصرف آلومینیومی تک‌پرس اقتصادی بسته ۵۰۰ عددی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، کاسه یکبار مصرف آملون بسته ۳۰ عددی ۱۲۰ هزار تومان و قاشق و چنگال یکبار مصرف مجلسی بسته ۵۰ عددی باید ۶۹ تا ۷۵ هزار تومان هزینه کرد.

قورمه‌سبزی و قیمه نام ۲ غذایی است که در ایام محرم زیاد نام آنها را می‌شنوید. حال باوجود افزایش قیمت‌های سرسام‌آوری که در این روزها حسابی بازار را از خریدار خالی کرده است، به نرخ برخی اقلام موردنیاز برای تهیه این غذاهای نذری می‌پردازیم.

برای خرید برنج ایرانی کیلویی ۱۱۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، یک کیلو گوشت از ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان، یک کیلو لوبیا چیتی از ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان، یک کیلو لپه از ۸۸ تا ۹۷ هزار تومان، یک قوطی رب گوجه فرنگی از ۳۶ تا ۵۵ هزار تومان هزینه می‌شود که بسته به مقدار نذر، هزینه‌های نهایی آن متفاوت است.

منبع سرانه
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین