کدخبر : 12492 تاریخ انتشار :
A
مقایسه بازدهی بازارهای مالی در مرداد

درخشش طلا و سکه، شرمساری بورس و بیت‌کوین

درخشش طلا و سکه، شرمساری بورس و بیت‌کوین

ضرر سرمایه‌گذاران ایرانی در بورس و بیت‌کوین مرداد امسال به ترتیب شش و 11 درصد برآورد می‌شود اما اوضاع برای خریداران طلا و سکه جور دیگری پیش رفت

قیمت ۳۶۰- مرداد ماه برای بازار طلا و ارز پرنوسان بود، طلا، سکه و دلار با این که در نیمه اول مرداد روند صعودی داشتند در نیمه دوم دچار چالش و افت‌وخیر شدند اما در نهایت بازدهی ماهانه آن‌ها مثبت بود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ بازدهی ماهانه بورس و بیت کوین درمقابل منفی ثبت شد و سرمایه‌گذاران این حوزه ضرر کردند. 

وضعیت طلای ۱۸ عیار در مرداد

قیمت طلای 18 عیار 31 تیر سه میلیون و 353 هزار تومان بود که در اولین روز مرداد با کاهش قیمت رو‌به‌رو شده و به سه میلیون و 343 تومان رسید و این کمترین قیمت طلا در طول مرداد ماه بود. از یکم تا سیزدهم مردادماه روند تغیر قیمت طلا کاملا صعودی بود و در روز سیزدهم به اوج قیمت یعنی سه میلیون و 697 هزار تومان در این ماه رسید. پس از آن قیمت طلای 18 عیار با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود تا اینکه قیمت آن در روز آخر مرداد سه میلیون و 592 هزار تومان ثبت شد.

تغییرات نرخ دلار در مرداد

نرخ دلار 31 تیر 57 هزار و 600 تومان بود و یک مرداد کمترین قیمت خود در این ماه یعنی 57 هزار و 500 تومان را ثبت کرد. قیمت دلار نیز مانند طلا پس از این، افزایش یافت و 13 مرداد به بالاترین قیمت خود در مرداد یعنی 61 هزار و 500 تومان را رسید. در نیمه دوم مرداد قیمت دلار افت و خیز‌های زیادی را تجربه کرد تا در آخرین روز مرداد قیمت 58 هزار و 300 تومان را ثبت کند.

سکه

نوسانات قیمت سکه در ماه گذشته

سکه امامی در آخرین روز تیرماه 40 میلیون و 459 هزار تومان قیمت داشت که با  افت قیمتی ناچیز، یک مرداد 40 میلیون و 446 هزار تومان قیمت خورد. کمترین قیمت سکه امامی در مرداد همین قیمت یک مرداد بود و مثل بازار طلا و سکه بالاترین قیمت را در 13 مرداد با 43 میلیون و 659 هزار تومان تجربه کرد. قیمت سکه امامی روز 31 مرداد بعد از گذر از فراز ونشیب‌های متعدد نیمه دوم مرداد به 42 میلیون و 295 هزار تومان رسید.

سقوط شاخص بورس تهران در مرداد

شاخص بورس تهران 31 تیرماه در ارتفاع دو میلیون و 172 هزار و 191 واحدی قرار داشت. شاخص بورس تهران روز 13 مرداد سقوط کرد و در نقطه دو میلیون و 6 هزار و 66 واحدی قرارگرفت. دوم مرداد شاخص بورس بهترین روز خود را سپری کرد و صعود به قله دو میلیون و 177 هزار و 962 واحدی را ثبت کرد. در آخرین روز مرداد نیز شاخص بورس دو میلیون و 37 هزار و 207 واحد ارزش دارد.

تغییرات قیمت بیت کوین

قیمت هر واحد بیت‌کوین 31 تیر حدود 67 هزار دلار بود که با توجه به قیمت دلار 57 هزار و 600 تومانی آن روز نزدیک به سه میلیارد و 852 میلیون تومان قیمت داشت. بالاترین قیمت بیت‌کوین در مرداد ماه روز هشتم ثبت شد که نزدیک به 69 هزار دلار و معادل چهار میلیارد و 102 میلیون تومان بود. بیت‌کوین پایین‌ترین قیمت خود در مرداد را روز پانزدهم و با قیمت حدودا 51 هزار دلار تجربه کرد که معادل سه میلیارد و 175 میلیون تومان است. بیت‌کوین 31 مرداد نزدیک به 59 هزار دلار قیمت دارد که به پول ایران سه میلیارد و 475 میلیون تومان محاسبه می‌شود.

بازدهی ارز و طلا و بورس در مرداد

انواع بازار

۳۱ تیر

۳۱ مرداد

اختلاف قیمت

بازدهی

طلای ۱۸ عیار

سه میلیون و ۳۵۳ هزار تومان

سه میلیون و ۵۹۲ هزار تومان

۲۳۹ هزار تومان

 ۷ درصد

دلار

۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان

۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان

۷۰۰ تومان

۱ درصد  

سکه امامی

۴۰ میلیون و ۴۵۹ هزار تومان

۴۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان

یک میلیون و ۸۳۶ هزار تومان

۴ درصد

شاخص بورس تهران

دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۱۹۱ واحد

دو میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۷ واحد

منفی ۱۳۴ هزار و ۹۸۴ واحد

منفی ۶ درصد

بیت کوین

سه میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان

سه میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان

منفی ۳۷۷ میلیون

منفی ۱۱ درصد

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین