کدخبر : 13345 تاریخ انتشار :
A

پیش‌بینی قیمت طلا در پایان ماه صفر؛ منتظر پیشروی بازار باشیم؟

پیش‌بینی قیمت طلا در پایان ماه صفر؛ منتظر پیشروی بازار باشیم؟

قیمت طلا در دو ماه گذشته از سه میلیون و 425 هزار تومان به سه میلیون و 626 هزار تومان افزایش یافته است

قیمت ۳۶۰- قیمت طلا ظرف دوماه گذشته در اوج خود به سه میلیون و ۶۹۷ هزار تومان در ۱۳ مرداد رسید که ناشی از افزایش تقاضا و نگرانی‌های سیاسی و اقتصادی بود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت‌ طلا پس از ماه محرم و صفر، احتمالا با افزایش تقاضا، به سطوح مقاومتی نزدیک خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که سطح مقاومتی اول در سه میلیون و 650 هزار تومان باشد.

قیمت طلا در دو ماه گذشته

قیمت طلا در دو ماه گذشته از سه میلیون و 425 هزار تومان به سه میلیون و 626 هزار تومان رسیده است. بالاترین قیمت ثبت‌شده در این مدت، سه میلیون و 697 هزار تومان در روز 13 مرداد بوده که ناشی از افزایش تقاضا و نگرانی‌های سیاسی و اقتصادی به‌شمار می‌رفت. در این مدت بازار طلا تحت تأثیر ناآرامی‌های منطقه و تنش‌های هیجانی قرار گرفته و قیمت‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

پایین‌ترین قیمت طلا نیز در این بازه زمانی، سه میلیون و 340 هزار تومان بوده و روز 19 تیر ثبت شده است. به طور کلی، بازار طلا در دو ماه گذشته با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده و نوسانات قیمت‌ها تأثیر مستقیمی بر رفتار خریداران و فروشندگان داشته است. از طرفی در ماه محرم و صفر نیز در مجموع تقاضا برای خرید طلا آب می‌رود که می‌تواند بر قیمت تاثیرگذار باشد.

بازدهی طلا با این حال در این مدت هم مثبت بوده به طوری که در یک ماه گذشته طلا حدود 1.7 درصد و در دوماه گذشته نیز حدود پنج درصد بازدهی و رشد قیمت داشته است.

فرارو | سبقت طلا دست‌دوم از دلار و یورو

پیش‌بینی قیمت طلا پس از ماه محرم و صفر

قیمت طلا پس از ماه محرم و صفر احتمالا به سطوح مقاوتی نزدیک می‌شود. با توجه به افزایش تقاضا، انتظار می‌رود که قیمت طلا به سمت سطوح مقاومتی حرکت کند و در صورت عبور از این سطوح، ممکن است حتی قیمت‌ها بیشتر افزایش پیدا کند.

قیمت طلا با پیشروی، در سطح مقاومتی اول به سه میلیون و 650 هزار تومان می‌رسد که در صورت عبور از این قیمت سطح مقاومتی دوم بازار سه میلیون و 666 هزار تومان خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود سطح مقاومتی سوم طلا در نقطه سه میلیون و 685 هزار تومان تشکیل شود. 

پیش‌بینی قیمت طلا حاکی از آن است که اگر قیمت به سطوح حمایتی نزدیک شود، احتمالاً با خریدهای جدید مواجه خواهد شد که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود. سطح حمایتی اول در این شرایط سه میلیون و 614 هزار تومان است. اگر قیمت‌ها از این هم کمتر شود سطح حمایتی دوم را در سه میلیون و 595 هزار تومان مشاهده خواهیم کرد. سطح حمایتی سوم نیز محدوده سه میلیون و 579 هزار تومان پیش‌بینی می‌شود. 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین