کدخبر : 13529 تاریخ انتشار :
A

چرا سرمایه‌گذاری روی طلا و سکه فرقی ندارد؟

چرا سرمایه‌گذاری روی طلا و سکه فرقی ندارد؟

انتخاب بین طلا و سکه با توجه به عملکرد مشابهی که در کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت برای آن‌ها ثبت شده است سخت خواهد بود

قیمت ۳۶۰- بازدهی طلا و سکه تقریبا مشابه بوده و سودآوری در سرمایه‌گذاری به شرایط بازار، میزان سرمایه‎‌گذاری و مدت سرمایه‌گذاری بستگی دارد. بازدهی طلای ۱۸ عیار و سکه در سه سال گذشته بالای ۲۰۰ درصد و در یک سال گذشته بالای ۵۰ درصد بوده است. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت طلا از سه سال گذشته تا کنون دو میلیون و 450 هزار تومان و در یک سال گذشته یک میلیون و 288 هزار تومان بیشتر شده، قیمت سکه نیز در بازه سه ساله 31 میلیون و 263 هزار تومان و در یک سال گذشته 14 میلیون و 577 هزار تومان پیشروی داشته است. 

مقایسه بازدهی طلا و سکه 

قیمت طلای 18 عیار هم‌اکنون سه میلیون و 634 هزار تومان است. این قیمت با افزیش 112 هزار تومانی در یک ماه گذشته بازدهی 3.1 درصدی را برای طلای 18 عیار ثبت کرده است. در بازه زمانی یک ماهه سکه امامی بازدهی 2.8 درصدی داشته و با افزایش قیمت یک میلیون و 195 هزار تومانی در حال حاضر به 43 میلیون و 565 هزار تومان رسیده است.

بازدهی شش ماهه طلای 18 عیار 17.5 درصد محاسبه می‌شود، در حالی که در شش ماه گذشته بر قیمت سکه 19.5 درصد افزوده شده است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار طی یک سال گذشته یک میلیون و 288 هزار تومان بیشتر شده و سرمایه‌گذارانی که طلا را انتخاب کرده‌اند به حدود 54 درصد سود رسیده‌اند. قیمت سکه نیز در یک سال گذشته 14 میلیون و 577 هزار تومان بالا رفته و بازدهی 50 درصدی را ثبت کرده است.

بیشتر بدانید| بازدهی سه‌ساله دلار 114 درصد، یک‌ساله 20 درصد و شش‌ماهه پنج درصد بوده و همچنین بازدهی ماهیانه آن منفی 0.2 درصد است؛ بنابراین در تقابل با طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری دلار همواره شکست می‌خورد

بازدهی سه ساله طلا و سکه هر دو بالای 200 درصد است. اگر سه سال پیش طلا خریده باشید امروز 207 درصد سود نصیب شما شده و اگر انتخاب شما سکه بوده به 254 درصد سود رسیده‌اید.

مقایسه بازدهی طلا و سکه

بازدهی

طلای ۱۸ عیار

سکه امامی

یک ماهه

۳.۱ درصد

۲.۸ درصد

شش ماهه

۱۷.۵ درصد

۱۹.۵ درصد

یک ساله

۵۴.۹ درصد

۵۰.۲ درصد  

سه ساله

۲۰۷ درصد

۲۵۴ درصد

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین