کدخبر : 13599 تاریخ انتشار :
A

خرید و فروش آنلاین طلا آغاز شد

 خرید و فروش آنلاین طلا آغاز شد

امکان خریدوفروش آنلاین طلا به صورت 24 ساعته با مجوز و نظارت وزارت صمت و بانک مرکزی فراهم شد

عبدالرضا عسگرخانی اظهار کرد: امروز اقشار مختلف جامعه دغدغه حفظ ارزش دارایی‌های خود را دارند برای این منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های اقتصادی و نظارتی، «سامانه سندباکس خرید، فروش و انبارداری فلزات گران‌بها» را تدوین کرد.

وی افزود: این سامانه شرایطی را فراهم کرده که افراد به راحتی، با اطمینان و به صورت قانونی طلا را در اوزان مختلف تهیه و در صورت نیاز به صورت شمش، آنلاین خریداری کنند.

مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بها ادامه داد: در این روش شرایطی فراهم شده که افراد بتوانند از خانه و محل کار خود با موبایل یا کامپیوتر معامله آنلاین طلا انجام دهند و در هر زمانی طلا پس‌انداز کنند و در صورتی که نیاز آن را تحویل گیرند.

وی تصریح کرد: داریک اولین و فعلاً تنها مجموعه‌ای است که توانسته مجوزهای لازم برای فعالیت در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بهای وزارت صمت را به همراه اینماد آن، دریافت کند؛ این امکان برای سایر مجموعه‌ها نیز وجود دارد که از خدمات انبار هوشمند بهره‌مند شوند.

1724853_262

عسگرخانی در واکنش به ایجاد شائبه‌های که درباره سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بها مطرح شده است، گفت: با توجه تقاضای موجود برای خرید و فروش طلا و فلزات گران‌بها در بستر فضای مجازی و خارج از چهارچوب‌های سنتی، سندباکس فلزات گران‌بها به صورت قانونی در کشور طراحی شد تا اتفاقات تلخی مانند سکه ثامن تکرار نشود.

وی افزود: در دوره‌ای که تکنولوژی و فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است دیگر نمی‌توان مردم را به تبعیت از روش‌های خرید و فروش سنتی مجبور کرد.

مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بها با بیان اینکه نرخ‌های اعلامی در این سامانه بر اساس نرخ اتحادیه‌های طلا تعیین می‌شود، گفت: این سامانه می‌توانند باعث کاهش هزینه‌ها و حتی افزایش سواد مالی مردم شود به طوری که افراد با سرمایه‌گذاری و پس‌اندازهای خرد و کلان، می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

منبع مهر
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین