کدخبر : 14173 تاریخ انتشار :
A

سود 13 میلیونی در یک روز از خرید سکه دولتی

سود 13 میلیونی در یک روز از خرید سکه دولتی

هجدهمین حراج سکه روز دوشنبه دوم مهر 1403 در مرکز مبادله ارز و طلا ایران برگزار می‌شود

قیمت ۳۶۰- حراج سکه هفدهم در ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ با فروش ۱۴ هزار و ۴۹۹ قطعه سکه به پایان رسید. در این حراج سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با۹.۳، ۵.۶ و ۴.۷ درصدی زیر قیمت بازار به فروش رسیدند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ خرید سکه در حراج محدودیت دارد و هر فرد می‌تواند در مجموع پنج سکه خریداری کند. پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم این روند، خریداران با خرید پنج سکه تمام، حدود ۱۳ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان سود کنند.

آخرین حراج سکه در مرکز مبادله

در هفدهمین حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۱۴ هزار و ۴۹۹ قطعه سکه به فروش رسید. تا امروز، در مجموع ۱۷ جلسه حراج برگزار شده است و نزدیک به ۳۱۹ هزار قطعه سکه از سوی متقاضیان خریداری شده است.

قیمت سکه در هفدهمین حراج مرکز مبادله نسبت به بازار تفاوت قابل توجهی داشت. برای سکه تمام، حراج با متوسط قیمت ۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان انجام شد در حالی که قیمت بازار ۴۳ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان بود. بنابراین، سکه تمام در حراج حدود 9.3 درصد ارزان‌تر فروخته شد.

قیمت فروش نیم سکه در حراج ۲۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان بود که 5.6 درصد ارزان‌تر از قیمت بازار ۲۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان فروخته شده است. برای ربع سکه نیز قیمت حراج ۱۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان حدود 4.7 درصد کمتر از قیمت بازار ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بود.

فرارو | حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی

سرمایه گذران در حراج سکه چقدر سود می‌کنند؟

قیمت سکه تمام امروز 44 میلیون و 735، قیمت نیم سکه 39 میلیون و 410 و قیمت ربع سکه 16 میلیون و 240 هزار تومان است . اگر روند تغییرات مشابه حراج گذشته ادامه پیدا کند، می‌توان انتظار داشت که قیمت سکه تمام حدود ۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان، نیم سکه ۲۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان شود.

اگر یک خریدار پنج سکه تمام را در حال حاضر با قیمت ۴۴ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان خریداری کند و بعد از حراج انتظار داشته باشد که به قیمت آینده (۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان) برسد، تفاوت قیمت به ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان برای هر سکه می‌رسد. بنابراین، با خرید پنج سکه تمام، خریداران در مجموع ۱۳ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان سود خواهند کرد. 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین