کدخبر : 4730 تاریخ انتشار :
A

حراج سکه‌ بانک مرکزی جنجال به پا کرد

حراج سکه‌ بانک مرکزی جنجال به پا کرد

بانک مرکزی با رد شایعات مطرح شده درباره وجود ناخالصی در سکه‌های عرضه‌شده در حراج، حواشی مربوط به این ماجرا را تاکتیک جدید سودجویان دانست

قیمت ۳۶۰- حراج سکه‌ بانک مرکزی و ماجرای ادعای ناخالصی سکه‌های عرضه شده را می‌توانیم جزو عجیب‌ترین اخبار اقتصادی و بازار در روز‌های گذشته بدانیم.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ ماجرا زمانی شروع شد که گزارش‌های پراکنده‌ای از وجود ناخالصی در سکه‌های حراج بانک مرکزی به‌گوش رسید. برخی از افراد این موضوع را مطرح کردند که هنگامی که اقدام به فروش سکه‌های تحویل گرفته از بانک مرکزی کردند، برخی از طلافروشی‌ها با طرح این ادعا که سکه‌های حراجی ناخالصی داشته و عیار آن‌ها با سایر سکه‌ها متفاوت است، قیمت پایین‌تری از ارزش واقعی سکه را به دارنده سکه پیشنهاد کردند.

بلافاصله بخشی از کارشناسان بازار نبود دقت کافی در فرآیند ضرب را عامل احتمالی برای شفافیت کمتر و کدربودن سکه‌ها مطرح کردند. البته همین افراد تاکید کردند عیار این سکه‌ها تفاوتی با دیگر سکه‌ها ندارد. نهایتا روابط عمومی بانک مرکزی روز یکشنبه 9 اردیبهشت نسبت به شایعات مطرح شده واکنش نشان داد و شایعات مربوط به سکه‌ها را حربه جدید سودجویان معرفی کرد.

اصغر بالسینی به عنوان سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا ایران گفته: سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند و همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌ برند.

سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر

  • unknown

    پراید بیست میلیون. حاله شد سیصد میلیونی برای ملت چه قائد دارد حا محمد رضا گل زار هزار میلیارد شوار شود مال مردم بدبختی که نان شب ندارند ...شرمند مردم

پربیننده ترین