کدخبر : 10178 تاریخ انتشار :
A

قیمت مسکن در ارزان‌ترین شهر ایران اعلام شد

قیمت مسکن در ارزان‌ترین شهر ایران اعلام شد

مرکز آمار ایران در سال 1400 یاسوج را ارزان‌ترین شهر کشور معرفی کرد؛ با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن در مناطق مختلف این شهر بسیار متفاوت است

مرکز آمار ایران در بهار ۱۴۰۰ یاسوج را ارزان‌ترین شهر کشور معرفی کرد. بررسی آگهی‌های فروش مسکن در این شهر نیز حاکی از آن است که اکنون قیمت خانه در یاسوج در سطحی است که می‌توان با بودجه زیر دو میلیارد تومان آپارتمان‌هایی بزرگ‌متراژ خریداری کرد.


بیشتر بخوانید: عقب‌نشینی فروشنده‌ها در بازار مسکن/ قیمت آپارتمان در نارمک چند؟


 بهار ۱۴۰۰ بود که مرکز آمار ایران، یاسوج را ارزان‌ترین شهر در کشور اعلام کرد. متوسط قیمت مسکن در یاسوج طی این مقطع، یک میلیون و ۷۸۷ هزار تومان برآورد شده بود.

با این حال اکو ایران در این باره نوشته است، رسانه‌های محلی یاسوج در زمان انتشار این گزارش، واکنش نشان دادند و اظهار کردند در مناطق مختلف شهر یاسوج قیمت مسکن و زمین متفاوت است. یعنی در نقاطی از شهر یاسوج، هر متر زمین تا ۱۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و قشرهای متوسط و کم‌درآمد جامعه امکان خرید مسکن با این قیمت را ندارند.

در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر یاسوج که برخی از امکانات زیرساختی مانند جاده آسفالت و همچنین حریم‌های عمرانی مشخص نشده است، مسکن با قیمت متری پنج میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شود؛ در نتیجه، قیمت اعلام‌شده مرکز آمار ایران حتی در حاشیه شهر یاسوج هم صدق نمی‌کند.

اما اکنون متقاضیان برای خرید خانه در یاسوج باید چه بودجه‌ای داشته باشند؟

قیمت+خانه+در+یاسوج

منبع تجارت نیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین