کدخبر : 1034 تاریخ انتشار :
A

پشت‌پرده بالارفتن خریدوفروش مسکن در تهران

پشت‌پرده بالارفتن خریدوفروش مسکن در تهران

کارشناس حوزه مسکن اعتقاد دارد هدف بخش عمده‌ای از افراد حاضر در بازار، کشف قیمت و انتخاب برای خرید و فروش و تصمیم‌گیری برای اوایل سال 1403 بوده است

قیمت ۳۰۶- منصور غیبی، کارشناس حوزه مسکن در مورد روند فعلی معاملات بازار مسکن بیان کرد: بازار مسکن در انتهای سال ۱۴۰۲ با حضور نسبی متقاضیان مصرفی به‌ویژه سوال و جواب جهت انتخاب واحد برای خرید یا فروش آپارتمان بیشتر شده است.

وی افزود: البته به‌نظر می‌رسد هدف بخش عمده‌ای از افراد حاضر در بازار، کشف قیمت، انتخاب برای خرید و فروش و تصمیم‌گیری برای اوایل سال ۱۴۰۳ بوده است. با این وجود این حضور نشان می‌دهد مردم، گروه مصرف و سرمایه‌گذاران در پی نقد کردن یا خرید و فروش ملک با توجه به گذر از رکود پیشین بازار مسکن هستند.

غیبی درباره چشم‌انداز خود از بازار مسکن توضیح داد: در صورتی‌که دولت از حضور میدانی مردم استقبال کند و در زمینه در این عرصه تسهیلگری انجام دهد، پیش‌بینی در سال ۱۴۰۳ با رونقی نسبی مواجه باشیم.

برخی از تحلیلگران حوزه مسکن می‌گویند با توجه به بودجه‌ای که برای سال آینده طرح‌ریزی شده، چشم‌انداز قیمت ملک در سال آینده افزایشی پیش‌بینی می‌شود و در صورتی‌که دولت چاره‌ای برای وضعیت معاملات راه‌حل برای بازگشایی گره معاملات مسکن پیدا نکند، بازار وارد رکودی تورمی خواهد شد.

منبع تجارت نیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین