کدخبر : 10636 تاریخ انتشار :
A

قیمت رهن و اجاره مسکن در مشهد/ 80 متر، 100 میلیون

قیمت رهن و اجاره مسکن در مشهد/ 80 متر، 100 میلیون

اجاره‌بها نه تنها در تهران بلکه در سایر شهرهای کشور نیز رشد قابل توجهی داشته است

رشد اجاره‌بها صرفا به پایتخت منتهی نمی‌شود و سایر استان و شهرستان‌ها شاهد افزایش اجاره بها هستند؛ همانطور که حسین رستمی، رئیس اتحادیه املاک مشهد نیز چند روز پیش گفته، «رشد اجاره در شهرهای کوچک بیشتر از شهرهای بزرگ است و انگار صاحب‌خانه با گرفتن کرایه از مستأجر قصد تجارت دارد.»


بیشتر بخوانید: راهنمای رهن آپارتمان در پیروزی با کمتر از ۶۰۰ میلیون


به گفته او، تا پایان سال، با توجه به رکود حاکم بر بازار، شاهد تثبیت قیمت مسکن خواهیم بود. اگرچه در حوزه خرید و فروش مسکن با توجه به اینکه عوامل مؤثر گران شدن مسکن در حوزه ساخت‌وساز، مجوزها و ... در ۳ سال گذشته اعمال‌شده، هم‌اکنون با رکود معاملات مسکن مواجهیم و افزایش قیمت به معنای واقعی نداریم.

بررسی فایل‌های رهن و اجاره در این شهر نشان می‌دهد که برای رهن کامل واحدی تا ۷۰ مترمربع زیربنا و بدون امکانات خاص، دست‌کم به ۱۳۰ میلیون تومان بودجه نیاز است.

در هفت تیر، برای واحدی ۱۹۰ متری و ۳ خواب، دارای پارکینگ و آسانسور، ۵۰۰ میلیون رهن و ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

در وکیل آباد، رهن کامل آپارتمانی ۸۰ متری و ۲ خواب و بدون‌اسانسور، با رهن کامل ۴۰۰ میلیون تومان و برای رهن کامل آپارتمانی ۱۵۵ متری و با امکانات در محله هنرستان، یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

6GZNpTklcwlg

منبع اکوایران
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین