کدخبر : 13386 تاریخ انتشار :
A

هزینه خوابگاه ملکی؛ مقایسه مخارج دانشجویان روزانه و شبانه

هزینه خوابگاه ملکی؛ مقایسه مخارج دانشجویان روزانه و شبانه

هزینه خوابگاه‌های ملکی برای دانشجویان روزانه و شبانه به تفکیک سطح و نوع اتاق متفاوت است

قیمت ۳۶۰- خوابگاه ملکی دانشجویی، اقامتگاهی است که تحت مالکیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی قرار دارد و به‌طور خاص برای اسکان دانشجویان طراحی شده است. هزینه خوابگاه‌ ملکی سطح یک و دو، برای دانشجویان روزانه بین ۱۲۵ تا ۲۵۰ هزار تومان و برای دانشجویان شبانه‌ از ۲۲۵ تا ۳۷۵ هزار تومان متغیر است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ خوابگاه‌ ملکی سطح سه از ۱۱۶ تا ۲۳۲ هزار تومان برای روزانه‌ها و ۱۷۴ تا ۳۴۸ هزار تومان برای شبانه‌ها هزینه دارند. همچنین، خوابگاه‌های متاهلی مشترک و مستقل نیز با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌شوند

خوابگاه ملکی چیست؟

خوابگاه ملکی دانشجویی به اقامتگاه‌هایی اطلاق می‌شود که تحت مالکیت دانشگاه یا مؤسسه آموزشی قرار دارند و به‌طور اختصاصی برای اسکان دانشجویان طراحی و مدیریت می‌شوند. این خوابگاه‌ها معمولاً در نزدیکی یا داخل محوطه دانشگاه واقع شده و امکاناتی نظیر اتاق‌های مشترک و خصوصی، سالن‌های مطالعه و اینترنت را ارائه می‌دهند. هزینه اقامت در خوابگاه‌های ملکی معمولاً مقرون به صرفه‌تر از خوابگاه‌های خصوصی است و اولویت اسکان به دانشجویان خود دانشگاه داده می‌شود.

برای دریافت خوابگاه ملکی، دانشجویان باید پس از ثبت‌نام در دانشگاه، درخواست خود را به بخش امور خوابگاه‌ها ارائه دهند. مدیریت این خوابگاه‌ها به‌طور مستقیم توسط دانشگاه انجام می‌شود که امکان نظارت بهتر و ارائه خدمات مناسب‌تر به دانشجویان را فراهم می‌آورد.

فرارو | اجاره خوابگاه دانشجویی برای یکسال چقدر است؟

هزینه خوابگاه‌های ملکی برای دانشجویان روزانه و شبانه (مجردی)

خوابگاه‌های ملکی سطح یک و دو با توجه به تعداد نفرات از ماهانه 125 هزار تومان تا تا 250 هزار تومان اجاره دریافت می‌کنند. این مبلغ برای دنشجویان نوبت دوم یا شبانه 225 تا 375 هزار تومان است. 

هزینه خوابگاه‌ ملکی سطح سه برای دانشجویان روزانه از 116 هزار تومان برای اتاق‎‌های 9 نفره شروع می‌شود و برای اتاق‌های یک و دو نفره به 232 هزار تومان می‌رسد. اجاره این خوابگاه برای دانشجویان شبانه از 174 هزار تومان تا 348 هزار تومان آب می‌خورد.

هزینه خوابگاه‌ ملکی سطح چهار نیز برای دانشجویان روزانه 103 تا 207 هزار تومان در نظر گرفته شده است. همین خوابگاه برای دانشجویان شبانه از 154 تا 310 هزار تومان خرج برمی‌دارد.

هزینه خوابگاه‌ ملکی متاهلی

هزینه خوابگاه ملکی مشترک برای دانشجویان روزانه متاهل در صورتی که خوابگاه سطح یک و دو باشد 350 هزار تومان خواهد بود. این خوابگاه با هزینه 525 هزار تومان در اختیار دانشجویان شبانه قرار می‌گیرد.

قیمت خوابگاه مشترک سطح سه برای روزانه‌ها 325 هزار تومان و برای شبانه‌ها 487 هزار تومان است. اگر سطح خوابگاه به چهار برسد روزانه‌ها برای این خوابگاه مشترک باید 291 هزار تومان پرداخت کنند و شبانه‌ها 436 هزار تومان.

هزینه خوابگاه ملکی مستقل نیز برای دانشجویان روزانه از سطح یک تا چهار به ترتیب 500، 465 و 415 هزار تومان است. این خوابگاه مستقل برای دانشجویان شبانه نیز به ترتیب سطح، 750، 697 و 622 هزار تومان خواهد بود.

اجاره‌بهای خوابگاه‌های ملکی معمولا به صورت ترمی و یکجا از دانشجویان دریافت می‌شود و اجاره ذکر شده هزینه یک ماه است. 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین