کدخبر : 9537 تاریخ انتشار :
A

زمین رایگان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

زمین رایگان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

زمین رایگان با اجاره ٩٩ ساله در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که در روستاها ساکن شوند

تأمین مسکن به عنوان یک حق اساسی و یک تکلیف قانون اساسی در نظر گرفته می‌شود. وعده‌های دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، یک گام قابل توجه در راستای حل بحران مسکن در کشور بود. با این حال، موفقیت این طرح به وابسته بودن به اولویت‌های دولت آینده در اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم و اصلاح نظام بانکی برای تسهیل در ساخت و ساز مسکن برای افراد می‌باشد.


بیشتر بخوانید: اجاره مسکن در شیراز/ رهن آپارتمان ۱۰۰ متری چند؟


 مهم‌ترین طرح واگذاری زمین مربوط به روستاها است که متقاضیان ساکن در روستاها که مسکن ندارند یا متقاضیانی که قصد مهاجرت از شهر به روستا را دارند، زمین دریافت می‌کنند.

در این طرح ۵۰۰ هزار نفر تا پایان امسال زمین می‌گیرند. این طرح در استان‌هایی که ظرفیت روستاهای واقع در آنجا برای تأمین زمین خالی است، شروع شده است. علاوه بر روستاها، ۵۰۰ هزار متقاضی شهری نیز زمین دریافت می‌کنند. علاوه بر زمین، تسهیلات شهری و روستایی ساخت بر اساس برنامه نهضت ملی مسکن به دریافت کنندگان زمین پرداخت می‌شود.

از طرح‌های مهم واگذاری زمین شهری، واگذاری زمین به‌صورت اجاره ۹۹ ساله است. سهمیه استان‌ها برای واگذاری زمین به ۵۰۰ هزار متقاضی شهری نهضت ملی مسکن تعیین شده و این تعداد تا پایان سال زمین دریافت می‌کنند.

ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ای که صورت گرفته و در راستای مهاجرت معکوس، برنامه‌ریزی برای واگذاری اراضی در روستاها در دستور کار قرار گرفته است به طوری که اگر متقاضیان در روستاها ساکن شوند، زمین رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

نوروزی گفت: زمین رایگان با اجاره ٩٩ ساله در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که در روستاها ساکن شوند.

منبع اقتصادآنلاین
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین