کدخبر : 10733 تاریخ انتشار :
A

9 لوکیشن خنک برای فرار از گرمای تابستان

9 لوکیشن خنک برای فرار از گرمای تابستان

ایران مقاصد گردشگری بسیار جذابی برای سفر دارد که معمولا مردم از آن‌ها بی‌خبرند، در این مطلب به معرفی 9 مکان زیبا برای سفرهای تابستانی پرداخته‌ایم

اگر امسال هم طبق روال سال های پیش قصد دارید به شمال کشور سفر کنید و تعطیلات تابستانه تان را در شهرهای شمالی و نزدیک دریا بگذرانید، دست نگهدارید!


بیشتر بخوانید: رکوردشکنی فیلم «بی‌بدن» در اکران آنلاین


کشور چهار فصلمان دارای مقاصد گردشگری بسیار جذابی است که خیلی هامان از آنها غافل‌ایم و یا شاید خیلی دقیق بررسی‌شان نکرده‌ایم. برای سفر در تابستان بیشترمان ترجیح می دهیم به شهرهایی سفر کنیم که خنک‌تر اند و از گرمای تیر و مرداد کمی خلاص شویم. اما به نظر شما بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کجا هستند؟

۹ مکان خنک و زیبای ایران که بهترین مکان ها برای مسافرت تابستانی هستند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

۱- دیدنی های چهارمحال و بختیاری در تابستان

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

شهرستان کوهرنگ یکی از بهترین و پرجاذبه‌ترین مقاصد گردشگری برای فصل تابستان و فرار از گرما محسوب می‌شود. کوهرنگ در چهارمحال‌وبختیاری گزینه‌ای مناسب با چشمه‌های آب‌معدنی خروشان و معروف است که در اطراف آن‌ها با زیباترین و بدیع‌ترین تصاویر از طبیعت روبرو هستید.

طبیعتی دست‌نخورده و بکر در کنار دشت گل‌های وحشی مانند دشت لاله‌های واژگون، همان جاذبه‌ای است که می‌تواند حتی شما را از دل هیاهوی پایتخت خارج کرده و به سمت خود روانه کند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم تا در کنار شما سفری فراموش‌نشدنی به کوهرنگ را تجربه کنیم.

شهرستان کوهرنگ و منطقه خوش‌آب‌وهوای آن هم مانند سایر نقاط ایران جاذبه‌ های زیبای طبیعی، تاریخی و گردشگری فراوانی دارد

۲-فیروزکوه در تابستان

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

فیروزکوه یکی از شهرهای استان تهران است که حدود ۱۴۳ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد، این شهر برای بسیاری از گردشگران فقط مسیری برای رسیدن به استان سرسبز مازندران محسوب می‌شود. زیرا اغلب گردشگران از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر بی خبر هستند و فیروزکوه را فقط گذرگاهی برای رسیدن به مازندران می‌دانند. اما سفر به فیروزکوه در روزهای گرم تابستان یکی از بهترین کارهایی است که اهالی تهران می‌توانند برای فرار از زندگی شهری در روزهای گرم و شلوغ پایتخت انجام دهند. فیروزکوه در اغلب روزهای سال هوایی پاک و بدون آلودگی دارد و بهترین مکان برای تنفس هوای سالم محسوب می‌شود.

آب و هوای فیروزکوه در نیمه دوم سال معمولا سرد و برفی است و تا اوایل فروردین روی کوه‌های اطراف فیروزکوه برف به چشم می‌خورد. اما در نیمه اول سال فیروزکوه آب و هوایی کاملا ییلاقی و خنک دارد و اغلب گردشگران زمانی که از تهران به سمت فیروزکوه حرکت می‌کنند از اختلاف دمای بین تهران و پایتخت متعجب می‌شوند. به صورت کلی در نیمه اول سال به خصوص فصل تابستان به دلیل آب و هوای خنک و معتدل، سفر به فیروزکوه بیش از هر زمان دیگری طرفدار دارد.

۳-آلاشت مازندران در تابستان

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

درست در 40 کیلومتری سوادکوه می‌توانید یکی از رؤیایی‌ترین مناطق طبیعی ایران را ببینید. ییلاق آلاشت مازندران نه تنها طبیعت بسیار گیرا و چشم‌نوازی دارد بلکه آب‌وهوایش هم جان می‌دهد برای سفر در روزهای گرم بهار و تابستان. اینجا همه‌چیز در بهترین وضعیت خود قرار دارد. دشت مه‌گرفته آلاشت مقصدی برای رها کردن تمام استرس‌ها و خستگی‌های زندگی شهری است.

۴-سفر به کردستان در تابستان

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

استان کردستان یکی از زیباترین استان‌های ایران است. جاذبه های طبیعی کردستان و هوای عالی، استان کردستان را به یکی از مقاصد ایدئال طبیعت‌گردی تبدیل کرده است

استان کردستان یکی از استان‌های غربی ایران است. کردستان میان کوه‌های سربه‌فلک کشیده زاگرس محصور شده است و این کوه‌ها، به استان کردستان جلوه‌ای خاص و متمایز بخشیده‌اند.
اگر طبیعت‌گردی را دوست دارید و اکثر اوقات انتخاب‌تان شمال ایران است، لازم است که توجهتان را به کردستان هم جلب کنیم. استانی که حداقل باید یک بار در طول عمرتان از آن بازدید کنید تا متوجه زیبایی‌های پنهانش شوید. وقت آن رسیده است که مقصد گردشگری‌تان را کمی تغییر دهید و مقاصد جدید را انتخاب کنید. با این کار هم طبیعت شمال نفسی تازه می‌کند و هم شما شهرهای دیگر ایران را دیده‌اید و زیبایی‌هایشان را کشف کرده‌اید

کوه چهل چشمه در شهرستان دیواندره قرار گرفته است. آبشارهای خروشان و مرتفع و رودهایی که از کوه منشا می‌گیرند به این کوه برف‌گیر، زیبایی خاصی بخشیده‌اند. اگر دوست دارید در تابستان از گرمای هوا فرار کنید و خنکای هوا را تجربه کنید، حتما به چهل چشمه سر بزنید و از لذت خنکی آن سرشار شوید.

برای رسیدن به کوه چشمه می‌توانید از جاده سقز به مریوان استفاده کنید. درمیانه مسیر به کوه چهل چشمه خواهید رسید.

۵- لرستان در فصل تابستان

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

استان لرستان با طبیعت بکر ، چهار فصل و متنوع دارای جاذبه های گردشگری مختلفی است که در تمام فصول سال ازجمله فصل تابستان می تواند خاطرات هیجان انگیز را برای شما رقم بزند.

شما با سفر به مناطق خنک و ییلاقی و مملو از آبشار و چشمه و سراب و سایه سار درختان این استان زیبا می توانید تابستان هیجان انگیزی را با نسیمی خنک و کوهستانی تجربه کنید.

مهمترین جاذبه دیدنی استان لرستان قلعه فلک الاافلاک و طبیعت زیبایش است. اما از دیگر مناطق دیدنی لرستان باید به گرداب سنگی، پل شکسته، آبشار بیشه، دریاچه کیو، منطقه زیبای مخمل کوه و دره شیرز اشاره کنیم.

۶- کهکیلویه و بویراحمد

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

یکی دیگر از مناطقی که باید برای سفر در تابستان مد نظر داشته باشید، کهکیلویه و بویر احمد است. این شهر زیبای ایران مهد آبشار های بسیار زیادی است و طبیعی بسیار فرح بخش دارد. هرساله گردشگران بسیاری برای دیدار از طبیعت بکر کهکیلویه و بویراحمد به این منطقه سفر می کنند.

اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل تابستان است. در بازه تیر تا شهریور ماه دیگر آب و هوای این شهر زیبا نه خیلی سرد و نه گرمای آن چنانی دارد. برخی از مهمترین آثار طبیعی و تاریخی کهکیلویه و بویراحمد عبارتند از آبشار یاسوج، آبشار بهرام بیگی، آبشار گنج بنار، آبشار زیبا کمردوغ، شهر تاریخی بلاد شاپور و نقش برجسته تنگ سروک هستند.

۷- طبیعت اردبیل در تابستان

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

اردبیل را باید یکی از بهترین گزینه ها برای سفر در تابستان معرفی کنیم. دیدار از جاذبه های اردبیل حتی در زمستان هم طرفداران بسیاری دارد، اما هرکسی توانایی تحمل سرما و برف فراوان اردبیل را ندارد. پس بهترین زمان برای سفر به اردبیل همان تابستان و ماه های خرداد تا شهریور است.

معروفترین جاذبه دیدنی شهر اردبیل سرعین و عسل های معروفش است. اگر قصد سفری تابستانی برای فرار از گرما را دارید، اردبیل بهترین مقصد سفری شما در تابستان به حساب می آید. از جاذبه های دیدین اربیل باید به طبیعت فوق العاده، آثار و بناهای تاریخی، دریاچه نئو و چشمه های آبگرم معروفش اشاره کنیم.

۸-چشمه کوه گل دنا، بکرترین منطقه گردشگری در تابستان!

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

اگر عاشق طبیعت و مناظر بکر و دیدنی هستید و می خواهید هم سفری ارزان و کوتاه داشته باشید، و هم از گرمای تابستانی فرار کنید، بهترین مقصد شما کوه گل دناست و به قول معروف با یک تیر دو نشان زده اید! کوه گل دنا یکی از بکرترین منطق گردشگری ایران از نظر گیاهی و جانوری بوده و جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد.

در سفر به کوه گل دنا که در نزدیکی های شهر سی سخت قرار دارد، اگر خوش شانس باشید حتما گونه های جانوری خاصی مانند خرس قهوه ای، گرگ، بز کوهی، کبک دری، انواع چکاوک و کلاغ نوک سرخ را خواهید دید.

۹-جاهای تفریحی گرگان در تابستان

۹ مکان گردشگری خنک برای فرار از گرمای تابستان

یکی دیگر از مقاصد سفری زبان زد و مشهور در کشور، روستای زیبای جهان نما در گرگان است. روستای هان نما جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد و یکی از مقاصدی است که نه تنها برای تابستان، که در صدر بهترین مقاصد سفر داخلی در پاییز نیز قرار دارد.

روستای جهان نما از زیباترین روستاهای شمال است و ارتفاعات و چشم اندازهای طبیعی آن در تابستان منظره ای بسیار خیره کننده را برای مسافران به وجود می آورد. روستای جهان نما در ارتفاعی ۳۰۸۶ متری از سطح دریا قرار دارد و علت نامگذاری اش هم همین است. بدین معنا که با قدم زدن در آن گویی بر فراز دنیا ایستاده اید و یا در پشت بام گلستان قدم می زنید!

منبع دلگرم
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین