کدخبر : 11101 تاریخ انتشار :
A

رقابت عجیب تویوتا با خودش در آمریکا

رقابت عجیب تویوتا با خودش در آمریکا

تویوتا RAV4 طی 10 سال گذشته برای کسب عنوان پرفروش‌ترین خودرو این برند با تویوتا کمری در رقابت بوده است. تنها راه بهبود بخشیدن آن در حال حاضر، مدرن‌ کردن بیشتر این خودرو است

تویوتا RAV4 برای چندسال متوالی، به خودرویی پرفروش در بازار ایالات متحده تبدیل شده است. تحلیل‌گران تخمین می‌زنند که سالانه نیم‌میلیون دستگاه تویوتا RAV4 در ایالات‌متحده به فروش می‌رسند. 25 درصد از کل فروش تویوتا در ایالات‌متحده، متعلق به مدل راو 4 است. نسل بعدی این خودرو در سال 2025 وارد بازار می‌شود و براساس آن‌چه از تویوتا می‌دانیم، فرمول موفق این نسل در نسخه بعدی نیز تکرار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: پنج خودرو سوپراسپورت با قلب تپنده BMW


در نیمه اول سال ۲۰۲۴، تویوتا RAV۴ با فروش ۲۴۸۲۹۵ دستگاه، ۳۳ درصد از کل فروش تویوتا در ایالات‌متحده را به خود اختصاص داد. ۱۱۱۵۲۶ دستگاه از این خودروها هیبریدی و ۱۷۰۷۴ دستگاه پلاگین هیبریدی بودند. در مجموعه ۵۲ درصد تویوتا RAV۴ های فروخته شده در ایالات‌متحده، از سیستم ترکیبی برقی – بنزینی استفاده می‌کردند. نقطه اوج فروش تویوتا RAV۴ در آمریکا سال ۲۰۱۹ بود، زمانی که این خودرو به رکورد فروش ۴۴۸۰۷۱ دستگاه دست یافت. فروش تویوتا راو ۴ پس از پاندمی کرونا کاهش یافت و هنوز به نقطه پیش از آن نرسیده است.

عکس مطلب اول

نسل فعلی تویوتا RAV4 از اواخر سال 2018 تاکنون در بازار حضور دارد. طی این سال‌ها فیس‌لیفت نیز برای این خودرو در نظر گرفته نشد، در حالی که خودروهای امروزی در میانه عمر خود که حدود 4 یا 5 سال است مورد فیس‌لیفت قرار می‌گیرند. بنابراین برای اجرای فیس‌لیفت تویوتا RAV4 دیر شده است و باید منتظر نسل جدید آن باشیم. البته تغییرات چشمگیری در این خودرو رخ نخواهند داد.

به گفته اندرو گیلند رییس تویوتاموتورز در آمریکای شمالی، تویوتا RAV۴ طی ۱۰ سال گذشته برای کسب عنوان پرفروش‌ترین خودرو این برند با تویوتا کمری در رقابت بوده است. تنها راه بهبود بخشیدن آن در حال حاضر، مدرن‌ کردن بیشتر این خودرو است.

تویوتا کمری از ۲۲ سال گذشته تاکنون، محبوب‌ترین محصول تویوتا در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. تنها به‌روزرسانی تویوتا کمری برای سال اخیر، افزودن پیشرانه‌های هیبریدی بوده است. سال گذشته تویوتا ۲۹۰۶۴۹ دستگاه کمری در ایالات‌متحده فروخت. نقطه اوج فروش تویوتا کمری در ایالات متحده، سال ۲۰۰۷ با فروش ۴۷۳۱۰۸ دستگاه بوده است.

مارک مونتنرو، مدیر عامل اتولند تویوتا در اسپرینگفیلد و رئیس شورای مشاوره ملی فروشندگان تویوتا، RAV۴ را سنگ بنای نمایندگی‌های تویوتا توصیف می‌کند که برای طیف متنوعی از مشتریان جذابیت دارد.

منبع خودروبانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین