کدخبر : 11292 تاریخ انتشار :
A

رکورد فروش لامبورگینی شکسته شد!

رکورد فروش لامبورگینی شکسته شد!

لامبورگینی در نیمهٔ نخست سال جاری ۵,۵۵۸ دستگاه خودرو به فروش رسانده و درآمدی ۱.۶۲ میلیارد یورویی را به ثبت رسانده که نشان‌دهندهٔ افزایش ۱۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است

لامبورگینی نیمسال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته و بهترین نتایج تاریخ خود را در زمینه فروش و درآمد تجربه کرده است.


بیشتر بخوانید: نسل جدید میتسوبیشی پاجرو رونمایی شد (عکس)


لامبورگینی در نیمهٔ نخست سال جاری ۵,۵۵۸ دستگاه خودرو به فروش رسانده و درآمدی ۱.۶۲ میلیارد یورویی را به ثبت رسانده که نشان‌دهندهٔ افزایش ۱۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. همچنین سود عملیاتی شرکت هم به ۴۵۸ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. به گفتهٔ «استفان وینکلمن» مدیرعامل لامبورگینی، این شرکت در حال گذراندن مرحلهٔ مهمی است که با بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ شرکت همراه است. به گفتهٔ این شرکت، هم‌اکنون برای سوپرکار پرچم‌دار روئلتو که با پیشرانۀ V12 تنفس طبیعی هیبریدی جایگزین اونتادور شده، لیست انتظاری بیش از دوساله شکل گرفته است.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اوروس که با نام SE چند ماه پیش در نمایشگاه پکن رونمایی شد هم بسیار محبوب شده و به‌اندازهٔ یک سال ظرفیت تولیدش سفارش دریافت کرده است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۸۰۰ اسب بخار مجهز است و جایگزینی هردو نسخهٔ قبلی اوروس S و اوروس پرفورمانته می‌شود.

هوراکان نیز هرچند ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند اما به فروش لامبورگینی کمک شایانی کرده است. تولید این خودرو در آخر امسال خاتمه خواهد یافت اما گاو خشمگین سنت آگاتا بدون سوپراسپرت پایه نخواهد ماند زیرا حدود دو هفتهٔ دیگر، جایگزین هوراکان با نام تمراریو معرفی خواهد شد. این خودرو به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که مجموعاً بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. بدین ترتیب، به‌زودی کل سبد محصولات لامبورگینی را مدل‌های هیبریدی تشکیل خواهند داد. هرچند تمراریو با رقبایی مثل فراری ۲۹۶ GTB و کوروت ZR1 مواجه خواهد بود اما انتظار می‌رود استقبال از این خودرو هم بالا باشد و بتواند راه موفق گالاردو و هوراکان را ادامه دهد.

تیزر لامبورگینی تمراریو

 

منبع پدال
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین