کدخبر : 13744 تاریخ انتشار :
A

خرید به‌صرفه از پنج بازار ارزان بندر انزلی

خرید به‌صرفه از پنج بازار ارزان بندر انزلی

بندرانزلی یکی از 7 منطقه آزاد در ایران است که در آن اجناس با قیمتی مناسب‌تر وارد بازار ایران می‌شوند

اگرچه این منطقه از نظر آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی همیشه مقصدی برای گردشگران بوده، اما برای بسیاری از افراد نیز بازاری است برای خرید اقتصادی.

 پیش از رسیدن به بندر انزلی و تمرکز بر خرید، باید مهم‌ترین بازارهای آن را بشناسیم. بازارهایی که کالاها و حتی مواد خوراکی را با کیفیتی بالا و قیمتی نسبتا مناسب ارائه می‌دهند. 

بازار پردیس (بازار روس‌ها)

پردیس

یکی از پررونق‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای بندر انزلی، بازار پردیس است. این بازار پر است از کالاهای متفاوت که اکثرا از کشورهای مجاور به خصوص روسیه به ایران وارد می‌شوند. به همین خاطر به بازار پردیس، بازار روس‌ها هم می‌گویند. البته باید در نظر بگیریم که کیفیت کالاهای موجود در بازار روس‌ها، متفاوت است. پس باید پیش از خرید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنیم، به خصوص اگر مبلغ زیادی در حال هزینه کردن هستیم. در بازار پردیس بندر انزلی می‌توانید انواع اسباب بازی، لوازم آرایشی، لباس و غیره را با قیمتی مناسب و کیفیتی مرغوب پیدا کنید. نکته جالبی که در مورد بازار روس‌ها وجود دارد، بافت معماری آن است. کوچه‌های پیچ در پیچ و مغازه‌های کوچک این بازار ما را به یاد بازارهای قدیمی و سنتی می‌اندازند و حس جالبی در ما به وجود می‌آورند.

برای رفتن به بازار پردیس (بازار روس‌ها) بندر انزلی باید به گیلان - بندرانزلی خیابان مطهری، ابتدای خیابان ورزش بروید.

بازار گیلار

گیلار

بازار گیلار یکی از جذاب‌ترین بازارهای بندانزلی است که علاوه بر کالاهای روس، کالاهای ترک را نیز عرضه می‌کند. این بازار اجناس متفاوتی با قیمت مناسب به فروش می‌رساند؛ اما مهم‌ترین اجناسی که در بازار گیلار بندر انزلی برای خرید مناسب هستند، لوازم منزل، پوشاک، لوازم آرایش و اکسسوری‌های متفاوت است. بازار گیلار سه بازار سر پوشیده مجرا دارد که هر یک با مغازه‌هایی جذاب پذیرای مشتری‌ها هستند. تنها نکته قابل توجه حین خرید برخی لوازم، مثل لوازم آرایشی و لوازم برقی توجه به اصالت و گارانتی آن است. برای این منظور بهتر است بارکد لوازم آرایش‌ها را چک کرده و به لوگوی آن با دقت نگاه کنید. لوازم برقی را نیز در حضور فروشنده تست کنید یا از آن درخواست فاکتور فروش و گواهی سلامت داشته باشید. نکته جذاب در مورد بازار گیلار، پارک مناسب برای بچه‌ها و رستوران برای استراحت و نوش جان کردن غذاهای گیلانی است. پس اگر فرصت کردید حتما سری به آن بزنید.

برای رفتن به بازار گیلار بندر انزلی باید به گیلان - بندرانزلی- دهکده ساحلی بروید.

بازار ماهی بندر انزلی

ماهی

اگرچه اکثر افراد برای خرید انواع اجناس و کالاها به بازارهای بندرانزلی می‌روند؛ اما بازار ماهی بندر انزلی یکی از آن بازارهای عرضه مواد غذایی است که حتما باید به آن سر بزنید؛ به خصوص اگر به انواع غذاهای دریایی علاقه داشته باشید. ماهی‌هایی که در بازار ماهی بندر انزلی فروخته می‌شوند، اکثرا تازه صید شده‌اند (البته باید به زمان هم توجه داشته باشیم و بدانیم صید چه نوع از ماهی در چه فصلی انجام می‌شود). نکته جذاب در مورد این بازار، فروش انواع میگو، خرچنگ و سایر آبزیان مثل هشت پا در آن است که ممکن است در بسیاری از بازارهای ماهی چنین چیزی نبینید! این بازار 15 مغازه عمده فروش دارد که ممکن است نتوانید از آن‌ها برای مصرف شخصی خرید کنید، اما 150 مغازه خرده فروش نیز در این بازار وجود دارند که ماهی‌ها را با قیمتی نسبتا مناسب و کیفیتی بسیار بالا عرضه می‌کنند.

برای رفتن به بازار ماهی بندر انزلی باید به استان گیلان، بندر انزلی زیر پل قدیمی بروید.

بازار کاسپین

بازار-کاسپین

بازار کاسپین یکی دیگر از بازارهای پرطرفدار بندر انزلی است که انواع محصولات از جمله پوشاک، لوازم خانگی، صنایع دستی و مواد غذایی را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کند. این بازار به دلیل موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان، همیشه شلوغ و پر از جمعیت است. یکی از دلایل محبوبیت بازار کاسپین در کنار عرضه کالاهای خارجی (به خصوص روسی) با قیمت مناسب، نزدیک بودن آن به ساحل است. درواقع وقتی به بازار کاسپین برویم، انگار به یک بازار ساحلی رفته‌ایم. بعلاوه این بازار پارکینگ مناسب، رستوران، کافی شاپ و امکانات رفاهی متفاوتی دارد و فضا را برای گشت و گذاری چند ساعتی مناسب کرده است.

برای رفتن به بازار کاسپین بندر انزلی به استان گیلان، بندرانزلی، خیابان مطهری، بعد از بازار پردیس بروید.

بازار ساحلی آسیای میانه

OkIxDsRXHx2d84dluyqVDC0Ss9XGA415pr7eue6z_11zon

اگر به صنایع دستی علاقه دارید و دوست دارید کنار ساحل با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوید یا صنایع دستی شمال ایران را از نزدیک ببینید و خریداری کنید بهتر است سری به بازار ساحلی آسیای میانه در بندر انزلی بزنید. البته باید گفت که این بازار ساحلی بزرگ تنها بازاری برای فروش صنایع دستی نیست. شما در این بازار می‌توانید انواع پوشاک و لوازم آرایشی را پیدا کنید. نکته جالب در مورد بافت این بازار، دکه‌ای بودن آن است که فضایی جالب به وجود آورده است. بعلاوه باید اشاره کرد که بازار ساحلی آسیای میانه پارکینگی به طول 2 کیلومتر دارد. پس لازم نیست نگران جای پارک باشید. قیمت‌ها در این بازار نیز مناسب است و برای خرید محصول با کیفیت حتما علامت‌های استاندارد را چک کنید.

برای رفتن به بازار ساحلی آسیای میانه باید به گیلان - بندرانزلی جاده انزلی رضوانشهر، قبل از هتل سفید کنار بروید.

منبع راهنماتو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین