کدخبر : 13530 تاریخ انتشار :
A

آیفون 16 رونمایی شد؛ 60 میلیون!

آیفون 16 رونمایی شد؛ 60 میلیون!

اپل در رویداد It’s Glowtime از گوشی‌های سری آیفون‌ 16 رونمایی کرد؛ قیمت نسخه پایه آیفون ۱۶ پرو معادل با ۹۹۹ دلار است

رویداد It’s Glowtime اپل برگزار شد و این شرکت سرانجام از نسل جدید آیفون‌ها رونمایی کرد .یکی از مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در سری آیفون ۱۶ پرو، افزایش اندازه نمایشگر است.

آیفون ۱۶ پرو نمایشگری ۶.۳ اینچی را به همراه داشته و در سوی دیگر، نسخه پرو مکس از نمایشگری ۶.۹ اینچی استفاده می‌کند. اپل در نسل جدید پرچمداران خود، پنل‌های اولد M۱۴ سامسونگ را به کار برده که میزان روشنایی بیشتر و مصرف کمتر باتری نسبت به نسل پیشین را ارائه می‌دهند. به رسم همیشه، ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر این دو گوشی نیز کاهش یافته است و مدل‌های رده بالای آیفون حالا نازک‌ترین حاشیه‌ها بین رقبای خود را دارند.

آیفون 16 پرو و 16 پرومکس

سری آیفون ۱۶ پرو با چیپست A18 پرو و پردازشگر عصبی ۱۶ هسته‌ای، عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای ویژگی‌های اپل اینتلیجنس ارائه می‌دهد. این چیپست، عملکردی ۱۵ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۵ پرو را به نمایش گذاشته و پردازنده گرافیکی آن نیز به شکل چشمگیری قدرتمندتر است. این گوشی‌ها همچنین با پشتیبانی از استاندارد جدید وای فای ۷، امکان اتصال پایدارتر و سریع‌تر به وای فای را خواهند داشت.

پرچمداران جدید اپل در بخش دوربین نیز بهبودهای منحصر به فردی را به همراه دارند. این دو گوشی همچنان از سیستم دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند؛ اما رزولوشن دوربین اولتراواید نیز حالا به ۴۸ مگاپیکسل افزایش یافته است. این سنسور جدید با قابلیت‌های ترکیب پیکسل‌ها، عکس‌های با کیفیت‌تری را برای کاربران ثبت می‌کند. دوربین تله‌فوتو نیز تغییراتی را به همراه داشته و بر خلاف نسل پیشین، قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابر به نسخه پرو نیز راه یافته است. همچنین، یک دکمه جدید کنترل دوربین به سری آیفون ۱۶ اضافه شده و به ادعای اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس دارای «بهترین عمر باتری آیفون تا به حال» است.

آیفون 16 پرو و 16 پرومکس

سری آیفون ۱۶ پرو توانایی ضبط ویدیو‌های 4K/120FPS را دارند. اپل همچنین میکروفون‌هایی استودیویی با قابلیت ضبط صدای فضایی را درون این گوشی‌ها قرار داده است. 

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و برنز روانه بازار خواهند شد. قیمت نسخه پایه آیفون ۱۶ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، معادل با ۹۹۹ دلار است و در سوی دیگر، نسخه پایه آیفون ۱۶ پرو مکس با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز قیمت ۱۱۹۹ دلار را دارد. پیش‌فروش این گوشی‌ها از روز جمعه آغاز شده و تاریخ عرضه رسمی آن‌ها نیز معادل با ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) است

منبع جی اس ام
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین