کدخبر : 13580 تاریخ انتشار :
A

تاثیر آیفون 16 در بازار موبایل تهران

تاثیر آیفون 16 در بازار موبایل تهران

پس از رونمایی از آیفون 16 بازار موبایل ایران با کاهش قیمت سایر مدل‌های اپل رو به رو شد

قیمت ۳۶۰- اپل به‌تازگی از سری آیفون ۱۶ رونمایی کرد که طراحی نسبتا مشابهی با نسل‌های قبلی دارد، اما با ویژگی‌های جدید و بهبود یافته همراه است. مدل پایه آیفون ۱۶ با قیمت ۷۹۹ دلار و آیفون ۱۶ پلاس با نمایشگر ۶.۷ اینچی و قیمت ۸۹۹ دلار از ۳۰ شهریور به بازار عرضه خواهند شد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ رونمایی از مدل‌های بالاتر یک گوشی، مانند آیفون، معمولاً تأثیر قابل توجهی بر قیمت مدل‌های قبلی دارد. با معرفی نسخه‌های جدیدتر، تقاضا برای مدل‌های قدیمی‌تر کاهش پیدا می‌کند، زیرا خریداران به سمت فناوری‌های جدید و ویژگی‌های به‌روزتر جذب می‌شوند. این کاهش تقاضا منجر به افت قیمت مدل‌های قبلی در بازار می‌شود. همچنین، تولیدکنندگان ممکن است قیمت رسمی مدل‌های قدیمی‌تر را نیز کاهش دهند تا کالاهایشان در انبار نماند و فروش خود را حفظ کنند.

تاثیر رونمایی از آیفون ۱۶ بر بازار موبایل

قیمت آیفون 13 با ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی روز 17 شهریور و زمانی که زمزمه‌های رونمایی از آیفون 16 به گوش می‌رسید، حدود 41 میلیون و 700 هزار تومان بود اما حالا دو روز بعد از رونمایی از آخرین مدل آیفون قیمت آن با یک میلیون تومان کاهش به 40 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

قیمت آیفون 13 با حافظه 256 گیگاباتی نیز 17 شهریور حول‌و‌حوش 50 میلیون تومان بود و حالا 48 میلیون و 250 هزار تومان شده است. قیمت آیفون 12 با حافظه 256 گیگابایتی هم در این چند روز 48 میلیون و 99 هزار تومان به 47 و 799 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بدانید| با توجه به ممنوعیت واردات و ریجستر نشدن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ در ایران، به احتمال زیاد این وضعیت برای آیفون ۱۶ نیز تکرار خواهد شد. این سیاست‌ها به منظور کاهش نیاز ارزی و مدیریت واردات اتخاذ شده‌اند. با این حال، پس از رونمایی آیفون ۱۶، قیمت آیفون‌ در کشور کاهش پیدا کرد که نشان‌دهنده واکنش بازار به این تغییرات است

کاهش قیمت‌ آیفون در این بازه زمانی می‌تواند به نفع خریدارانی باشد که به دنبال خرید مدل‌های قدیمی‌تر هستند. به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌‌تر می‌گردند.  

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین