کدخبر : 13821 تاریخ انتشار :
A

چهار دلیل برای نه گفتن به آیفون 16 پرو!

چهار دلیل برای نه گفتن به آیفون 16 پرو!

اپل در تاریخ 19 شهریور از سری جدید گوشی‌های آیفون 16 د رمراسمی رونمایی کرد

در حالی که مدل‌های پرو سری آیفون ۱۶ بهترین گوشی‌های اپل به شمار می‌روند، نسخه استاندارد آن‌ها ویژگی‌های قابل‌توجهی دارد که این گوشی را به محصولی ارزشمند بدل کرده‌اند. 

اپل اخیراً از سری آیفون ۱۶ رونمایی کرد که شامل چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس می‌شود. مطابق انتظار، نسخه‌های پرو سری پرچمدار این برند با مشخصات فنی کلیدی همراه‌ شده‌اند که در نسخه‌های معمولی وجود ندارند. 

روی کاغذ، آیفون ۱۶ پرو به لطف چندین قابلیت اختصاصی، دستگاه بهتری نسبت به آیفون ۱۶ محسوب می‌شود. با این وجود، نسخه استاندارد سری نیز چند ویژگی مهم دارد که مدل‌های پرو از آن‌ها بی‌بهره هستند. در این مطلب، به چهار مزیت مهم آیفون ۱۶ اشاره خواهیم کرد که نمونه آن‌ها در مدل پرو موجود نیست. 

آیفون ۱۶

رنگ‌بندی شاد و متنوع

به نظر می‌رسد اپل باور دارد رنگ‌های مدل پرو و پرو مکس آیفون باید مات باشند. در واقع، می‌توان تمام‌ رنگ‌‌بندی سری آیفون ۱۶ پرو را به صورت هاله‌هایی از رنگ خاکستری تعریف کرد. 

برای مقایسه، آیفون ۱۶ از رنگ‌های شادتر و متنوع‌تری بهره می‌برد که در لیست پایین به آن‌ها اشاره شده است:

  • Ultramarine (آبی)
  • Teal (سبز)
  • Pink (صورتی)
  • White (سفید)
  • Black «مشکی)
رنگ بندی آیفون ۱۶

شایان ذکر است که حتی رنگ‌های سفید و مشکی این گوشی به نسبت رنگ‌های سفید تیتانیومی و مشکی تیتانیومی مدل پرو از شفافیت بیشتری برخوردار هستند. با توجه به این موضوع، اگر به دنبال رنگ‌های شاد و درخشان برای آیفون خود هستید، مدل استاندارد سری آیفون ۱۶ انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

وزن سبک‌تر

برای سال‌هاست که وزن سنگین یکی از نقاط ضعف سری آیفون پرو به شمار می‌رود. امسال متاسفانه گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از مدل‌های قبلی سنگین‌تر شده‌اند. 

وزن نسخه‌های مختلف سری پرچمدار اپل به قرار زیر است:

  • آیفون ۱۶: ۱۷۰ گرم
  • آیفون ۱۶ پرو: ۱۹۹ گرم
  • آیفون ۱۶ پلاس: ۱۹۹ گرم
  • آیفون ۱۶ پرو مکس: ۲۲۷ گرم

برای کاربرانی که به دنبال گوشی‌های سبک هستند، آیفون ۱۶ می‌تواند به گزینه‌ای جذاب بدل شود.

قرارگیری راحت‌تر در دست

برخی از کاربران به گوشی‌های با نمایشگر بزرگ علاقه فراوانی دارند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، مدل‌های پرو آیفون قطعاً انتخاب‌های مناسبی خواهند بود. 

برخلاف رویه حال حاضر بازار موبایل، بعضی از کاربران تمایل بیشتری به محصولات کامپکت یا جمع‌وجور دارند. برای این افراد، خرید نسخه‌های پرو و پرو مکس گوشی‌های اپل توصیه نمی‌شود. 

آیفون ۱۶ در دست یک کاربر

ابعاد سری پرچمدار اپل به صورت زیر است:

آیفون ۱۶ پرو مکس آیفون ۱۶ پلاس آیفون ۱۶ پرو آیفون ۱۶  
۱۶۳ میلی‌متر ۱۶۰٫۹ میلی‌متر ۱۴۹٫۶ میلی‌متر ۱۴۷٫۶ میلی‌متر طول
۷۷٫۶ میلی‌متر ۷۷٫۸ میلی‌متر ۷۱٫۵ میلی‌متر ۷۱٫۶ میلی‌متر عرض
۸٫۲۵ میلی‌متر ۷٫۸ میلی‌متر ۸٫۲۵ میلی‌متر ۷٫۸ میلی‌متر ضخامت

به طور کلی، آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس اندکی کوچک‌تر از نسخه‌های پرو و پرو مکس هستند. در نتیجه، این دستگاه‌ها راحت‌تر در دست یا جیب کاربران جای می‌گیرند. در نگاه اول، شاید تفاوت بین مدل‌های استاندارد و پرو ناچیز باشد، ولی نسخه‌های معمولی حس کار با یک محصول جمع‌وجور را به کاربر القا می‌کنند.

مهم‌ترین مزیت: قیمت!

برای بسیاری از خریداران،‌ قیمت پایین‌تر گوشی اپل می‌تواند بزرگ‌ترین مزیت آن تبدیل شود. آیفون ۱۶ با قیمت ۷۹۹ دلار معرفی شده که در مقایسه با مدل‌های پرو، ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است. ناگفته نماند که آیفون ۱۶ پلاس نیز با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه شده که به نسبت مدل پرو مکس، ۳۰۰ دلار هزینه کمتری روی دست کاربر می‌گذارد. 

آیفون ۱۶ در برابر آیفون ۱۶ پرو

جمع‌بندی

با اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence، تراشه A18 و Camera Control، آیفون ۱۶ به جایگزینی ارزشمند برای نسخه‌های پرو بدل شده است. 

البته نباید فراموش کنیم سری آیفون ۱۶ پرو به ویژگی‌های مهمی مانند فناوری ProMotion نمایشگر، صفحه‌نمایش همیشه‌ روشن و دوربین تله‌فوتو مجهز شده که در مدل‌های استاندارد به کار نرفته‌اند. در صورتی که احساس می‌کنید قابلیت‌های اشاره‌شده چندان اهمیتی برای شما ندارند،‌ آیفون ۱۶ بهترین گزینه پیش‌ روی شما برای خرید آیفون جدید است. 

منبع جی اس ام
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین