کدخبر : 13861 تاریخ انتشار :
A

راهنمای خرید بهترین گوشی میان‌رده شیائومی با بودجه زیر 20 میلیون

راهنمای خرید بهترین گوشی میان‌رده شیائومی با بودجه زیر 20 میلیون

گوشی‌های میان‌رده‌ی شیائومی گزینه‌ای مناسبی برای کسانی است که به دنبال انتخابی با کیفیت و اقتصادی هستند

پرچم‌داران امروزی به‌قدری گران شده‌اند که برای خرید آن‌ها باید پول زیادی کنار گذاشت. اگرچه این دستگاه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و می‌توان برای انجام کارهای مختلفی به آن‌ها اعتماد کرد، قیمت‌های نجومی‌شان و افزایش نرخ ارز باعث شده است تا بیشتر افراد به خرید گوشی‌های میان‌رده روی بیاورند.

میان‌رد‌ه‌ها گوشی‌هایی هستند که درمقایسه‌با دستگاه‌های اقتصادی کیفیت بهتری دارند و عملکرد مناسبی ارائه می‌دهند. در میان برندهای شناخته‌شده، گوشی‌های میان‌رده‌ی شیائومی گزینه‌های مناسبی هستند که بسیاری از نیاز‌‌‌های کاربران را برطرف می‌کنند.

علاوه‌بر قیمت گوشی، عوامل دیگری ازجمله کیفیت ساخت، طراحی مناسب، قدرت پردازش، مدت زمان نگه‌داری شارژ، سرعت، کارایی و گارانتی از سایر ویژگی‌های مهم هنگام خرید گوشی هوشمند هستند. به‌همین‌دلیل، در مقاله‌ی پیش‌رو بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی را جمع‌آوری و آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی میان‌رده شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان

 
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ مشکی
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
6.43 اینچ
۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
108/8/2 مگاپیکسل
سلفی ۱۲ مگاپیکسل
6/8 گیگابایت رم
Helio G۹۶
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

ردمی نوت ۱۲S شیائومی از پردازنده‌ی Helio G۹۶ بهره می‌برد که امکان دارد حتی نسبت‌به برخی گوشی‌های ارزان‌تر، عملکردی ضعیف‌تر از خود نشان دهد اما تمرکز سازنده در این گوشی صرفا روی عملکرد پردازشی معطوف نبوده تا از دیگر جنبه‌ها غافل شود.

مواردی چون نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی که اندازه کاملا استانداردی محسوب می‌شود، پنل OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD، اسپیکرهای استریو، وزن ۱۷۶ گرمی و باتری حجیم، این گوشی را در مجموع به انتخاب معقولی تبدیل می‌کنند.

بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان

ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G
 
پنل جلو و پشت گوشی ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G سبز تیره / Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
پنل پشت و چینش دوربین گوشی ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G سبز تیره / Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
سمت چپ پنل پشت گوشی ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G سبز تیره / Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
سمت چپ پنل جلوی گوشی ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G سبز تیره / Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
سمت راست پنل جلوی گوشی ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G سبز تیره / Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
6.67 اینچ
۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
200/8/2 مگاپیکسل
سلفی ۱۶ مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Helio G۹۹ Ultra
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۶۷ وات

ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی (نسخه ۴G) از نظر طراحی ظاهری، سازگاری بیشتری با سلیقه و انتظارات تعداد کثیری از کاربران دارد چراکه از یک نمایشگر بزرگ ۶٫۶۷ اینچی با حاشیه‌های بسیار اندک بهره می‌برد و همچنین خوش‌ساخت‌تر و باکیفیت‌تر از رقبایش به‌نظر می‌رسد.

این گوشی که دقیقاً همان پوکو M۶ پرو اما با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی محسوب می‌شود، از تراشه Helio G۹۹ Ultra قدرت می‌گیرد که اندکی بهبودیافته‌تر از Helio G۹۹ عمل می‌کند. ضمناً از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. اما در بخش نرم‌افزار درحالی‌که می‌توانست به نسخه‌ی ۱۴ سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض مجهز باشد، یک نسخه قدیمی‌تر با رابط کاربری MIUI را اجرا می‌کند.

پوکو X۶ شیائومی

پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6
6.67 اینچ
۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی ۱۶ مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon ۷s Gen ۲
5100 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۶۷ وات

پوکو X۶ از پلتفرم مشترکی با نسخه‌ی ۵G ردمی نوت ۱۳ پرو بهره می‌برد با این تفاوت که از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به‌جای ۲۰۰ مگاپیکسلی که عملکردی بسیار معمولی دارد، استفاده می‌کند اما از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از آن است. این گوشی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED دارد که وضوح آن ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل بوده و نسبت‌ نمایشگر به بدنه‌ی گوشی نزدیک ۹۰ درصد است که از حاشیه‌های بسیار کم این گوشی حکایت دارد. نمایش ۶۸ میلیارد رنگ (پنل ۱۲ بیتی) و پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن از دیگر ویژگی‌های نمایشگر پوکو ایکس ۶ هستند.

شیائومی از پردازنده میان‌رده Snapdragon ۷s Gen ۲ در پوکو ایکس ۶ استفاده کرده است که سرعت قابل قبولی در کاربری‌های مختلف ارائه می‌کند. ظرفیت باتری گوشی شیائومی ۵,۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است که با شارژر پرسرعت ۶۷ واتی، در زمان حدود ۴۰ دقیقه به‌طور کامل می‌شود. از بدنه‌ی شیشه‌ای و همچنین گواهی IP۶۷ در این گوشی خبری نیست اما خبر خوب این‌که وزن دستگاه ۱۸۱ گرم بوده که چندان زیاد نیست. نکته‌ی قابل توجه دیگر در این گوشی محافظت نمایشگر با لایه‌ی Gorilla Glass Victus و وجود جک هدفون به‌حساب می‌آید چراکه در نسخه‌ی پرو و حتی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیگر دیده نمی‌شود.

بهترین گوشی میان‌رده شیائومی تا ۲۰ میلیون تومان

پوکو X۶ پرو شیائومی

 
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی خاکستری / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی زرد / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی خاکستری / Xiaomi Poco X6 Pro
6.67 اینچ
۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی ۱۶ مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Dimensity ۸۳۰۰ Ultra
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۶۷ وات

پوکو ایکس ۶ پرو از تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند Dimensity ۸۳۰۰ Ultra مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه از هرنظر، چه در کاربری روزمره و چه در پردازش‌های سنگین و بازی، عملکرد خیره‌کننده و کم‌نقصی در حد گوشی‌های پرچمدار به‌نمایش می‌گذارد. روان‌بودن و بهینگی را به‌وضوح می‌توان در هنگام استفاده از گوشی مشاهده کرد و به‌جرات می‌توان گفت که این گوشی در هیچ‌یک از سناریو‌های چندوظیفگی و جابجاشدن سریع بین اپ‌ها و منوها (با وجود رابط کاربری سنگین HyperOS) کم نمی‌آورد.

استفاده از سریع‌ترین تراشه فضای ذخیره‌سازی UFS ۴.۰ نیز دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای را در مورد سخت‌افزار این گوشی باقی نمی‌گذارد و خاطر خوره‌های بازی را آسوده می‌کند تا در نهایت بتوانیم عنوان قدرتمندترین میان‌رده بازار و بهترین گوشی گیمینگ اقتصادی را به پوکو X۶ پرو نسبت دهیم. این گوشی نمایشگر باکیفیتی هم دارد که با وضوح بالاتر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، ۶۸ میلیارد رنگ را به‌تصویر می‌کشد و بیش‌از ۹۰ درصد از پنل جلو را به‌خود اختصاص داده تا تجربه‌ی بصری تحت‌الشعاع حاشیه‌های مزاحم قرار نگیرد.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین