کدخبر : 13970 تاریخ انتشار :
A

بهترین گوشی‌های تاشو در بازار؛ از زد فلیپ ۶ تا وان پلاس اوپن

بهترین گوشی‌های تاشو در بازار؛ از زد فلیپ ۶ تا وان پلاس اوپن

فهرست زیر شامل بهترین گوشی‌های تاشو از برندهای معروف و محبوب بازار است

بعد از گذشت چند سال از معرفی اولین گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشدنی، حالا بیشتر از هر وقت دیگر، شاهد تنوع محصولات و حضور برندهای مختلف در این بازار هستیم. گوشی‌های تاشدنی می‌توانند ابزارهای بسیار خوبی برای چندوظیفگی (مالتی‌تسکینگ) باشند و برای کسانی که علاوه بر خرید گوشی در فکر خرید تبلت نیز هستند، گزینه‌های جذابی به‌حساب می‌آیند.

البته که فرم‌فکتور گوشی‌های تاشدنی، چیز جدیدی در دنیای فناوری نیست و ایده‌ی آن به سال‌ها قبل باز می‌گردد. در گذشته، نمایشگر و صفحه‌کلید گوشی‌های تاشدنی ازطریق لولا به‌هم وصل می‌شدند و می‌شد گوشی را از این لولا، تا کرد. حالا گوشی‌های تاشدنی هوشمند، از روی نمایشگر تا می‌شوند، یعنی لولای آن‌ها زیر نمایشگر قرار می‌گیرد. با وجود تمام جذابیت‌هایی که گوشی‌های تاشدنی دارند، اگر شما هم به‌ فکر خرید یکی از مدل‌های موجود در بازار ایران افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این راهنمای خرید که در آن بهترین مدل‌های موجود در بازار را معرفی کرده‌ایم، همراه باشید.

پیش از اینکه به‌سراغ معرفی مدل‌ها برویم، بد نیست در مورد نکاتی که پیش‌ از خرید گوشی تاشدنی باید بدانید، صحبت کنیم.

نکات ضروری پیش‌ از خرید گوشی تاشدنی

نخستین مسئله، قیمت و بودجه‌ای است که برای خرید گوشی در نظر گرفته‌اید. میزان بودجه اولویت‌های بعدی را تعریف می‌کند.

مرحله‌ی دوم در خرید گوشی تاشدنی این است که از بین دو فرم‌فکتور گوشی تاشدنی با توجه به نیازتان یک مورد را انتخاب کنید: آیا گوشی تاشدنی با فرم‌فکتور صدفی (مانند گوشی گلکسی Z Flip) می‌خواهید یا ترجیح می‌دهید سراغ نمونه‌هایی با فرم‌فکتور کتابی (مانند سامسونگ گلکسی Z Fold) بروید.

نکته بعدی‌ای که باید در نظر داشته باشید، ضخامت گوشی تاشدنی است. ضخامت گوشی باید به‌اندازه‌ای باشد که موقع حمل‌ونقل و در حین کار با آن دچار مشکل نشوید. این نوع گوشی‌ها، در حالت تاشده ضخامت بیشتری نسبت به حالت عادی پیدا می‌کنند که شاید برایتان اذیت‌کننده باشد. برخی از شرکت‌های تولیدکننده، توجه ویژه‌ای به ضخامت گوشی‌های تاشدنی دارند که باعث جذابیت بصری و کاربری بیشتر آن‌ها می‌شود.

کار با زد فولد ۵ سامسونگ در حالت نیمه‌بسته

به‌عنوان نکته‌ی بعدی باید توجه داشته باشید که گوشی‌های تاشدنی، به‌خاطر تکنولوژی نمایشگر تاشونده، مقاومت کمتری نسبت به گوشی‌های هوشمند معمولی دارند و ممکن است سریع‌تر آسیب ببینند، گردوغبار یا قطرات ریز وارد لولای آن‌ها شود یا نمایشگر داخلی آن‌ها براثر تعدد باز و بسته شدن، دچار آسیب شود. بنابراین پیش‌ از خرید، حتماً باید به مقاومت دستگاه و دوام آن توجه ویژه داشته باشید و پس از خرید دستگاه نیز در نگه‌داری آن دقت کنید.

در نهایت توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که به‌طور کلی شکاف قیمتی نسبتاً زیادی در بازار گوشی‌های تاشدنی و گوشی‌های عادی دیده می‌شود. شرکت‌های سازنده به دلیل پیچیدگی‌های بالای ساخت مجبور به استفاده از بهترین تکنولوژی و متریال موجود در گوشی‌های تاشدنی هستند. همین مسائل، باعث بالا رفتن قیمت تمام‌شده‌ی گوشی‌های تاشو می‌شود. در بازار کشور ما هم قیمت گوشی‌های تاشدنی، همیشه اختلاف قابل توجهی با گوشی‌های پرچمدار عادی دارد.

با در نظر داشتن تمام این نکات، به سراغ فهرست بهترین گوشی‌های تاشدنی بازار می‌رویم.

بهترین گوشی های تاشو در بازار ایران

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی زد فولد 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Fold5
پنل جلو گوشی موبایل گلکسی زد فولد 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Fold5
نوت برداری در گوشی موبایل گلکسی زد فولد 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Fold5
گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Flip5 and Z Fold5
دوربین گوشی موبایل گلکسی زد فولد 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Fold5
7.6 اینچ
۱۸۱۲x۲۱۷۶ پیکسل
50/12/10 مگاپیکسل
سلفی ۱۰/۴ مگاپیکسل
12 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۲
4400 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

به‌لطف طراحی جدید موسوم به Flex Hinge، تاشدنی نسل پنجم سامسونگ دیگر در حالت بسته، از شکاف بین دو نیمه‌ی دستگاه رنج نمی‌برد و همان‌طور که در بررسی گلکسی زد فولد ۵ هم اشاره کرده‌ایم، این موضوع را باید بزرگ‌ترین تصمیم سامسونگ در بخش طراحی به‌حساب بیاوریم. فولد ۵ از نسل‌های قبل سبک‌تر شده است و حالا حدودا ۲۵۳ گرم وزن دارد. البته همچنان ۱۳ گرم از آیفون ۱۴ پرو مکس سنگین‌تر به‌حساب می‌آید.

با اینکه هنوز هم صفحه نمایش داخلی زد فولد ۵ در برابر خط و خش مقاومت پایینی دارد و خط تا در آن به وضوح دیده می‌شود، در پنل‌های شیشه‌ای پشت گوشی شاهد استفاده از گوریلا گلس ویکتوس ۲ هستیم که به گفته‌ی سامسونگ، مقاومت بسیار بالایی را در برابر سقوط فراهم می‌کند. حاشیه‌های صفحه نمایش داخلی هم بسیار باریک‌تر شده‌اند. همانند زد فولد ۴، نسل جدید نیز از S Pen سامسونگ پشتیبانی می‌کند تا نزدیک‌ترین تجربه به تبلت را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد.

نکات مثبت
  • حذف شکاف بین دو نیمه گوشی در حالت تاشده
  • قابلیت DeX برای تجربه دسکتاپی از گوشی
  • افزایش چشمگیر روشنایی نمایشگر
  • عملکرد سریع‌تر از S۲۳ اولترا
  • بهبود شارژدهی
نکات منفی
  • ضخامت زیاد
  • قیمت توجیه‌ناپذیر
  • نبود مقاومت دربرابر گردوغبار
  • نبود پیشرفت در بخش دوربین
  • ارگونومی نامناسب در حالت تاشده

گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6
نمایشگر خارجی گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6
لولای گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6
چینش دوربین گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6
صفحه نمایش کاور گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6
7.6 اینچ
۱۸۵۶x۲۱۶۰ پیکسل
50/12/10 مگاپیکسل
سلفی ۱۰/۴ مگاپیکسل
12 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۳
4400 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

گلکسی زد فولد ۶ با پیشرفت‌های میلی‌متری اما جذاب، طراحی بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و در دست حس بهتری القا می‌کند. وزن گوشی نسبت به زد فولد ۵، حدود ۱۴ گرم سبک‌تر و در حالت بسته ۱٫۳ میلی‌متر باریک‌تر شده است. زبان طراحی و صفحه‌نمایش تختِ تاشدنی جدید سامسونگ، ما را یاد پرچمدار فعلی کره‌ای‌ها یعنی S۲۴ اولترا می‌اندازد. زد فولد ۶ تنها با ۷ گرم وزن بیشتر نسبت به S۲۴ اولترا و وزن نهایی ۲۳۹ گرمی، بسیار خوش‌دست است.

نمایشگر اصلی ۷٫۶ اینچی زد فولد ۶ با وضوح ۲۱۶۰ × ۱۸۵۶ پیکسل و نرخ نوسازی تطبیقی بین یک تا ۱۲۰ هرتز، تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد و با نسبت‌تصویر ۲۰٫۹:۱۸ در حالت باز، تقریبا مربعی به‌نظر می‌رسد؛ زد فولد ۶ باوجود کاهش جزئی فرورفتگی میانه‌ی نمایشگر، باز هم هنگام اسکرول کردن در صفحات حس ناخوشایندی القا می‌کند. نمایشگر خارجی ۶٫۳ اینچی نیز با وضوح ۲۳۷۶ × ۹۶۸ کمی از نسبت‌تصویر کشیده‌ی ۲۳٫۱:۹ فاصله گرفته و مثل قبل از پنل اولد با نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. روشنایی هر دو نمایشگر به ۲۶۰۰ نیت می‌رسد که در این زمینه چیزی از S۲۴ اولترا کم ندارد.

نکات مثبت
  • قابلیت‌های هوش مصنوعی کاربردی
  • شکیل‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر از قبل
  • هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری
  • خوش‌دست‌تر از نسل قبل
  • پردازنده‌ی به‌روز و قدرتمند
نکات منفی
  • قیمت نجومی
  • توان شارژ ضعیف‌تر از رقبا
  • وجود رقبای به‌مراتب خوش‌دست‌تر
  • نبود پیشرفت نسلی در تجربه عکاسی
  • برطرف‌نشدن فرورفتگی وسط نمایشگر

آنر مجیک V۲

گوشی موبایل آنر مجیک HONOR Magic V2 مشکی
پنل جلو گوشی موبایل آنر مجیک HONOR Magic V2 مشکی
گوشی موبایل آنر مجیک HONOR Magic V2 طلایی
لولای گوشی موبایل آنر مجیک HONOR Magic V2 طلایی
گوشی موبایل آنر مجیک HONOR Magic V2 بنفش
7.92 اینچ
۲۱۵۶x۲۳۴۴ پیکسل
50/50/20 مگاپیکسل
سلفی ۱۶ مگاپیکسل
16 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۲
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

آنر مجیک V۲ از لحاظ ظاهری، بسیار نازک و سبک طراحی شده است و یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تاشوی موجود در بازار به شمار می‌رود. با وزن حدود ۲۳۱ گرم و ضخامت کم (حدود ۱۰ میلی‌متر در حالت بسته)، در دست گرفتن و حمل گوشی آنر بسیار آسان است، هرچند که چنین طراحی باریک و سبکی ممکن است استحکام دستگاه را به چالش بکشد و مقاومت آن در برابر سقوط را کم‌تر از گوشی‌های ضخیم‌تر کند.

صفحه‌نمایش آنر مجیک V۲ یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است. این گوشی از نمایشگر اصلی بزرگ ۷٫۹۲ اینچی OLED در حالت باز و نمایشگر کاور ۶٫۴۳ اینچی در حالت بسته بهره می‌برد که هر دو با کیفیت تصویر بالا، تجربه‌ای بی‌نظیر برای تماشای ویدیوها و بازی‌های گرافیکی فراهم می‌کنند. نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر باعث می‌شود که کار با رابط کاربری و اجرای اپلیکیشن‌ها بسیار روان باشد. البته با وجود چنین ویژگی‌های مثبتی، همچنان برخی کاربران ممکن است در مورد کیفیت نمایشگر در محیط‌های بسیار روشن یا دوام طولانی‌مدت صفحه‌نمایش تاشو سوال‌هایی داشته باشند، به‌ویژه که فناوری‌های تاشو هنوز به پختگی کامل نرسیده‌اند.

میکس فولد ۴ شیائومی

پنل جلو و پشت گوشی موبایل میکس فولد 4 شیائومی آبی / Xiaomi Mix Fold 4
پنل جلو و پشت گوشی موبایل میکس فولد 4 شیائومی سفید / Xiaomi Mix Fold 4
پنل جلو و پشت گوشی موبایل میکس فولد 4 شیائومی مشکی / Xiaomi Mix Fold 4
پنل جلو و پشت گوشی موبایل میکس فولد 4 شیائومی مشکی طرح دار / Xiaomi Mix Fold 4
صفحه نمایش داخلی گوشی موبایل میکس فولد 4 شیائومی / Xiaomi Mix Fold 4
7.98 اینچ
۲۲۲۴x۲۴۸۸ پیکسل
50/50/12/10 مگاپیکسل
سلفی ۱۶/۱۶ مگاپیکسل
12/16 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۳
5100 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۶۷ وات

شیائومی Mix Fold ۴ با ضخامت حدود ۹٫۵ میلی‌متر در حالت بسته و ۴٫۶ میلی‌متر در حالت باز، نسبت به بسیاری از رقبای تاشو طراحی باریک‌تری دارد. همچنین وزن سبک ۲۲۶ گرمی (تقریبا هم‌وزن شیائومی ۱۴ اولترا) به راحتی استفاده از آن کمک می‌کند، هرچند ممکن است حمل آن در مقایسه با گوشی‌های عادی، به‌دلیل ابعاد بزرگتر در حالت باز، کمی چالش‌برانگیز باشد.

گوشی تاشوی شیائومی نمایشگر بیرونی ۶٫۵۶ اینچی با وضوح ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نمایشگر داخلی ۷٫۹۸ اینچی با وضوح ۲۴۸۸ در ۲۲۲۴ پیکسل دارد که هر دوی آن‌ها از نوع OLED هستند. هر دو نمایشگر از فضای رنگی DCI-P۳ پشتیبانی می‌کنند و با ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، تجربه‌ای روان و لذت‌بخش از کار با گوشی ارائه می‌دهند. صفحه‌نمایش بزرگ داخلی، تجربه‌ای نزدیک به تبلت را فراهم می‌کند و برای کاربرانی که به مولتی‌تسکینگ، تماشای ویدیو یا بازی‌های سنگین علاقه دارند، بسیار مناسب است. با این حال به دلیل ساختار تاشو، نگرانی‌هایی از بابت دوام صفحه‌نمایش داخلی در طولانی‌مدت وجود دارد، به‌خصوص در برابر خط‌وخش یا خمیدگی‌های مکرر.

وان پلاس Open

گوشی موبایل وان پلاس OnePlus Open سبز تیره
گوشی موبایل وان پلاس OnePlus Open
لولای گوشی موبایل وان پلاس OnePlus Open
پنل جلو گوشی موبایل وان پلاس OnePlus Open
پنل پشت گوشی موبایل وان پلاس OnePlus Open
7.82 اینچ
۲۲۶۸x۲۴۴۰ پیکسل
64/48/48 مگاپیکسل
سلفی ۳۲/۲۰ مگاپیکسل
16 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۲
4805 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

گوشی Open اولین تلاش شرکت وان‌پلاس در بازار گوشی‌های تاشدنی به‌حساب می‌آید که به‌صورت غیرمنتظره‌ای به‌بار نشسته است. وان‌پلاس با ارائه‌ی یک فرمول برنده، بزرگانی همچون سامسونگ که از سال‌های گذشته در این بازار حضور دارند، به‌چالش می‌کشد. وان‌پلاس اوپن برخلاف بسیاری از تاشدنی‌های بازار در حالت بسته، بسیار شبیه به گوشی‌های معمولی بازار دیده می‌شود و در حالت باز نیز خط تای نسبتا نامحسوس نمایشگر روی اعصاب کاربر راه نمی‌رود.

وان‌پلاس برای بدنه‌ی گوشی تاشونده‌اش از آلیاژ تیتانیوم و فیبرکربن و برای مکانیزم لولا از آلیاژ کبالت و مولیبدن استفاده کرده است و ادعا می‌کند که Open تا یک میلیون بار بازوبسته‌ شدن را تاب می‌آورد. با یک حساب سر انگشتی، با روزی ۱۰۰ بار بازوبسته کردن هم لولای گوشی تا ۱۳ سال دوام خواهد آورد. نکته‌ی منفی در طراحی وان‌پلاس اوپن، محدود بودن به گواهی IPX۴ است که تنها آن را در برابر پاشش قطرات آب محافظت می‌کند.

نکات مثبت
  • طراحی دلپسند و ابعاد معقولانه
  • قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ فوق‌العاده
  • فرورفتگی تقریبا نامرئی وسط نمایشگر
  • بالاترین درجه مقاومت لولا در بین رقبا
نکات منفی
  • ماژول دوربین غول‌پیکر با عملکرد دلسردکننده
  • قیمت نجومی و بالاتر از رقبا در ایران
  • مقاومت کم دربرابر آب (IPX۴)

گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Flip5
پخش موسیقی در گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Flip5
سلفی با گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Flip5
برقراری تماس در گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Flip5
گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Flip5 and Z Fold5
6.7 اینچ
۱۰۸۰x۲۶۴۰ پیکسل
12/12 مگاپیکسل
سلفی ۱۰ مگاپیکسل
8 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۲
3700 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

همان‌طور که در مقاله بررسی زد فلیپ ۵ در زومیت اشاره کرده‌ایم، سامسونگ با طراحی لولای‌ جدید مشکل وجود فاصله بین دو بخش نمایشگر در حالت کاملا بسته را برطرف کرده و این یکی از مهم‌ترین بهبودهای زد فلیپ ۵ نسبت به‌نسل قبل به‌حساب می‌آید. با چنین تغییری حالا ضخامت دستگاه به اندازه‌ی ۲ میلی‌متر کاهش یافته است که تأثیر بسزایی در خوش‌دست شدن گوشی دارد.

طراحی بدون شکاف گلکسی زد فلیپ ۵، علاوه بر حفظ ارگونومی دستگاه، مانع از ورود پرز و گرد و غبار به صفحه نمایش داخلی می‌شود. از آنجایی که زد فلیپ ۵ همچنان مثل نسل قبل گواهینامه IPX۸ را دریافت کرده و صرفا در برابر نفوذ آب تا عمق ۱٫۵ متر برای مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است و در برابر گرد و غبار هیچ مقاومتی ندارد، طراحی بدون شکاف می‌تواند نجات‌بخش گوشی در برابر گردوغبار باشد.

نکات مثبت
  • حذف شکاف بین دو نیمه گوشی در حالت بسته
  • افزایش حدودا ۸۰ درصدی ابعاد نمایشگر خارجی
  • مقاومت فوق‌العاده نمایشگر دربرابر تاشدگی
  • روشنایی عالی
  • عمر باتری رضایت‌بخش
نکات منفی
  • نمایشگر خارجی ۶۰ هرتزی
  • فرورفتگی عمیق و آزاردهنده وسط نمایشگر
  • نبود DeX برای تجربه دسکتاپی از گوشی
  • نبود پیشرفت در بخش دوربین
  • نبود مقاومت دربرابر گردوغبار

گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ

 
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy Z Flip6
نمایشگر خارجی گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy Z Flip6
پنل پشت گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد در حالت باز / Samsung Galaxy Z Flip6
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy Z Flip6
لبه کناری گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy Z Flip6
6.7 اینچ
۱۰۸۰x۲۶۴۰ پیکسل
50/12 مگاپیکسل
سلفی ۱۰ مگاپیکسل
12 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۳
4000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات

گلکسی زد فلیپ ۶ در حالت باز از نمایشگر ۶٫۷ اینچی Dynamic AMOLED ۲X بهره می‌برد که کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر گوشی تجربه‌ای روان و لذت‌بخش برای تماشای ویدیوها و کار با برنامه‌ها فراهم می‌کند. نمایشگر OLED خارجی با اندازه‌ی ۱٫۹ اینچی نیز برای نمایش اعلان‌ها، پاسخ به تماس‌ها و انجام کارهای سریع طراحی شده است. نمایشگر دوم محدودیت‌هایی مانند نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد اما کاربر را از باز کردن مداوم گوشی بی‌نیاز می‌کند.

گلکسی زد فلیپ ۶ از تراشه‌ی Snapdragon ۸ Gen ۳ قدرت می‌گیرد که یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار است. این تراشه به همراه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، عملکرد بسیار روانی را برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین فراهم می‌کند. برای مشاهده‌ی تست‌های سخت‌افزاری گوشی تاشوی کره‌ای‌ها، به بررسی گلکسی زد فلیپ ۶ در زومیت مراجعه کنید.

مشاهده توضیحات بیشتر
نکات مثبت
  • بدنه‌ی مات و فریم تخت
  • مقاومت نسبی در برابر گردوغبار
  • ظرفیت و عمر باتری بیشتر
  • ۷سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری
نکات منفی
  • تفاوت‌های میلی‌متری با نسل قبل
  • قیمت بالاتر از گلکسی S۲۴ اولترا
  • نمایشگر کاور کوچک‌تر از رقبا

میکس فلیپ شیائومی

پنل جلو و پشت گوشی موبایل میکس فلیپ شیائومی ارغوانی / Xiaomi Mix Flip
پنل پشت گوشی موبایل میکس فلیپ شیائومی ارغوانی / Xiaomi Mix Flip
صفحه نمایش داخلی گوشی موبایل میکس فلیپ شیائومی / Xiaomi Mix Flip
پنل جلو و پشت گوشی موبایل میکس فلیپ شیائومی سفید / Xiaomi Mix Flip
پنل جلو و پشت گوشی موبایل میکس فلیپ شیائومی مشکی / Xiaomi Mix Flip
6.86 اینچ
۱۲۲۴x۲۹۱۲ پیکسل
50/50 مگاپیکسل
سلفی ۳۲ مگاپیکسل
12/16 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۳
4780 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۶۷ وات

گوشی Xiaomi Mix Flip بیشتر برای رقابت با مدل‌هایی مانند گلکسی زد فلیپ ۶ طراحی شده است و عملکرد بسیار خوبی به‌عنوان گوشی تاشوی عمودی ارائه می‌کند. گوشی شیائومی نمایشگر اصلی ۶٫۷ اینچی OLED با وضوح بالا و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد که در حالت باز استفاده می‌شود. این نمایشگر تجربه‌ی بصری بسیار خوبی برای تماشای ویدیوها و اجرای برنامه‌ها ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگر دوم کوچک‌تری از نوع OLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز در قسمت بیرونی گوشی قرار دارد که برای مشاهده اعلان‌ها، زمان و دیگر اطلاعات سریع طراحی شده است. میکس فلیپ از نمایشگر بیرونی بهتری نسبت به زد فیلپ ۶ که نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد بهره می‌برد.

میکس فلیپ شیائومی از پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام Snapdragon ۸ Gen ۳ قدرت می‌گیرد تا عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌های سنگین و پردازش عکس‌ها داشته باشد. گوشی شیائومی در نسخه‌های ۱۲ گیگابایت رم همراه با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی و ۱۶ گیگابایت رم همراه با ۱ ترابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین