کدخبر : 14034 تاریخ انتشار :
A

مقایسه ردمی نوت ١٣ و گلکسی A35؛ بهترین گوشی با کمتر از ١۵ میلیون

مقایسه ردمی نوت ١٣ و گلکسی A35؛ بهترین گوشی با کمتر از ١۵ میلیون

ردمی نوت 13 پرو مدل 4G و گلکسی A35 دو مدل میان‌رده از شیائومی و سامسونگ هستند که با قرار گرفتن در یک رده قیمتی از رقبای اصلی یکدیگر در بازار محسوب می‌شوند

رقابت میان شرکت‌های سامسونگ و شیائومی در بالاترین میزان خود قرار داشته و هر دو تلاش دارند تا سهم زیادی را از بازارهای جهانی به دست آورند. کمپانی شیائومی به عنوان یک شرکت چینی موفق شده است دستگاه‌های زیادی را با مشخصات فنی بالا و در عین حال، ارزان قیمت روانه بازار کند و این در حالی است که سامسونگ به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌ها، تلاش زیادی را برای تولید گوشی‌های باکیفیت و کارآمد انجام داده است. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو مدل ۴G و سامسونگ گلکسی A۳۵ را باید به عنوان دو گوشی میان‌رده کمپانی چینی و کره‌ای دانست که در این بخش قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو داشته باشیم.

  سامسونگ گلکسی A۳۵ شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G
صفحه نمایش ۶.۶ اینچ سوپر آمولد، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ آمولد، پشتیبانی از ۱ میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ مدیاتک Helio G۹۹ Ultra
پردازنده گرافیکی Mali-G۶۸ MP۵ Mali-G۵۷ MC۲
دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۸ مگاپیکسل اولترا واید، ۵ مگاپیکسل ماکرو ۲۰۰ مگاپیکسل اصلی، ۸ مگاپیکسل اولترا واید، ۲ مگاپیکسل ماکرو
سلفی ۱۳ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع ۲۵ وات سیمی ۶۷ وات سیمی

مقایسه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی و A۳۵ سامسونگ ؛ طراحی

زمانی که شما قصد خرید یک گوشی جدید را داشته باشید، باید بدانید طراحی و زیبایی آن می‌تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. زیبایی یک گوشی موبایل باید به گونه‌ای باشد که از نگه داشتن آن در دستان خود، لذت ببرید و اگر یک دستگاه دارای مشخصات فنی بالایی باشد، اما از زیبایی ظاهری زیادی برخوردار نباشد، نمی‌توان گفت فروش بالایی را تجربه خواهد کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A35 و شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G دارای طراحی زیبایی هستند که در ادامه به صورت کامل به بیان ویژگی‌ها خواهیم پرداخت، اما در ابتدا باید به وزن آن‌ها اشاره کرد. گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G با وزنی معادل 188 گرم در دسترس قرار دارد و این در حالی است که گوشی سامسونگ گلکسی A35 با وزن 209 گرم در دستان شما قرار خواهد گرفت.

بررسی طراحی گوشی A35 سامسونگ

در صورتی که برای طولانی مدت از گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، قطعا نسبت به در اختیار داشتن یک اسمارتفون سبک وزن علاقه نشان خواهید داد. اینطور که پیداست، وزن پایین شیائومی ردمی نوت 13 پرو می‌تواند به عنوان یک مزیت به حساب آید. از طرف دیگر باید بدانید گوشی سامسونگ A35 دارای تاییدیه IP67 بوده که نشان می‌دهد دستگاه در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارد. از طرف دیگر گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G دارای تاییدیه IP54 بوده که همان مقاومت در برابر پاشش و گرد و غبار است. کمپانی سامسونگ موفق شده است در زمینه تاییدیه یا همان مقاومت در برابر آب از خود عملکردی بی‌نظیر نشان دهد.

هم اکنون به بخش جلوی گوشی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G نگاه کنید تا شاهد قرارگیری نمایشگری بزرگ باشید. این نمایشگر فاقد حاشیه بوده و در بخش بالای آن هم یک حفره ریز قرار دارد که محل قرارگیری سنسور سلفی است. حفره به اندازه‌ای کوچک بوده که می‌توان گفت هنگام بازی کردن یا تماشای فایل‌های ویدیویی، مشکل‌آفرین نخواهد بود. زمانی که به گوشی A35 نگاه کنید، نمایشگری را مشاهده خواهید کرد که در بخش مرکزی قسمت بالای آن یک حفره ریز قرار دارد و درون آن شاهد قرارگیری سنسور سلفی هستیم، اما باید بدانید که حفره موردنظر کمی بزرگ‌تر از حفره درون شیائومی ردمی نوت 13 پرو است.

در سمت راست گوشی‌های گلکسی A35 و شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G کلیدهای پاور و کلیدهای حجم صدا قرار دارند. کلیدهای حجم صدا در بالای کلیدهای پاور قرار دارد و این شباهت در طراحی، امری عادی است. هم اکنون به سمت گوشی گلکسی ای 35 و شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G نگاه کنید. شما در سمت چپ گوشی سامسونگ فقط بدنه‌ای صاف را مشاهده خواهید کرد و این در حالی است که در سمت چپ گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G شاهد تعبیه خشاب سیم کارت خواهید بود. خشاب سیم کارت در گوشی سامسونگ گلکسی A35 موجود در بخش بالای دستگاه است. زمانی که خشاب سیم کارت را از درون هر دو گوشی خارج کنید، خواهید دید که امکان قرار دادن دو سیم کارت به صورت همزمان وجود دارد، اما اگر تصمیم به استفاده از کارت حافظه ذخیره سازی جانبی میکرو اس دی را داشته باشید، فقط لازم است از یک سیم کارت استفاده کنید تا امکان قرار دادن کارت حافظه میکرو اس دی فراهم شود.

طراحی گوشی ردمی نوت 13 پرو

زمانی که به سمت پایین هر دو گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G و سامسونگ ای 35 نگاه کنید، شاهد قرارگیری پورت تایپ سی خواهید بود. شما می‌توانید به لطف این پورت شارژ تایپ سی، شارژ مجدد گوشی را انجام دهید. در کنار قرارگیری پورت تایپ سی در بخش پایین هر دو گوشی، می‌توان به قرارگیری اسپیکر باکیفیت اشاره کرد. این اسپیکرهای باکیفیت می‌توانند کیفیت صدای بسیار خوبی را به رخ کاربران بکشند. خوشبختانه شرایط اسپیکرهای گوشی‌ شیائومی و سامسونگ در بهترین وضعیت قرار دارد و در این رابطه جایی برای نگرانی نیست.

هم اکنون به بخش عقب هر دو گوشی نگاه کنید تا اوج هنر طراحی را شاهد باشید. همانطور که به بدنه بخش عقب گوشی سامسونگ گلکسی A35 نگاه می‌کنید، بعید است ابتکار خاصی را شاهد باشید، چرا که سامسونگ از یک طراحی مشخص در اسمارتفون‌های خود برای مدت زمان طولانی استفاده خواهد کرد. شما در بخش عقب، بدنه‌ای صاف را شاهد خواهید بود که در سمت چپ آن دوربین سه گانه به صورت عمودی قرار دارند. از طرف دیگر در سمت راست سنسورها، فلاش ال ای دی جای خوش کرده است. شما می‌توانید در بخش مرکزی قسمت پایین بدنه عبارت Samsung را شاهد باشید که اصالت محصول را به رخ می‌کشد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو را باید به عنوان یکی از جذاب‌ترین و بهترین گوشی‌هایی دانست که از طراحی جذاب و منحصر به فردی برخوردار است. شما در بخش عقب این دستگاه شاهد قرارگیری دوربین سه گانه هستید، اما به صورتی که دو سنسور به صورت عمودی قرار دارند و در سمت راست آن‌ها یک سنسور در قسمت بالا و یک فلاش ال ای دی در بخش پایین دیده می‌شود. از طرف دیگر در سمت راست سنسور کوچک سمت راستی، عبارت 200 مگاپیکسل درج شده و در قسمت پایین آن هم عبارت Redmi مشاهده می‌شود. از طرف دیگر باید بدانید بدنه به صورت کاملا صاف بوده و زمانی که در دستان خود بگیرید، احساس خوبی کسب خواهید کرد.

جالب است بدانید گوشی سامسونگ گلکسی A35 فاقد جک هدفون بوده و این در حالی است که گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G در بخش بالا مجهز به جک هدفون 3.5 میلی متر است. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین دستگاه‌ها را از نظر طراحی میان گلکسی A35 و ردمی نوت 13 پرو مدل 4G انتخاب کنید، باید نظر شخصی خود را بیان کنم و آن دستگاه شیائومی است، اما ممکن است گروهی از کاربران نسبت به زیبایی گلکسی A35 باور شخصی داشته باشند و این طبیعی است. در ادامه با بررسی سایر بخش‌های این دو گوشی همراه ما باشید.

صفحه نمایش

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A35 و شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G دارای نمایشگرهای باکیفیت هستند، اما در مجموع می‌توان ویژگی و فناوری‌های نمایشگر شیائومی را بهتر عنوان کرد. در حقیقت گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو مجهز به نمایشگر 6.67 اینچ آمولد بوده و از نرخ تازه سازی 120 هرتز در کنار 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند.

از طرف دیگر نباید فراموش کنید که این دستگاه می‌تواند تا سقف 1300 نیت روشنایی را ارائه کند که می‌توان باعث شود شما بتوانید جزئیات محتواها را روی نمایشگر به خوبی مشاهده کنید. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه برابر با 88.9 درصد بوده که نشان می‌دهد بیشتر فضای جلو پوشیده از صفحه نمایش است. وضوح این نمایشگر برابر با 1080×2400 پیکسل بوده و باید بدانید که دارای محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 5 بوده که تاثیر قابل قبولی روی ضریب ایمنی آن خواهد داشت.

صفحه نمایش گوشی S35 سامسونگ

از طرف دیگر با گوشی هوشمند گلکسی A35 مواجه هستیم؛ این گوشی سامسونگ مجهز به نمایشگر 6.6 اینچ سوپر آمولد بوده و از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. بیشترین میزان نوری که از سوی نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود، 1000 نیت بوده و می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهد. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه معادل 84.8 درصد بوده و وضوح آن هم 1080×2340 پیکسل است. بد نیست بدانید این گوشی دارای محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus + بوده و با پشتیبانی از فناوری نمایشگر همیشه روشن می‌تواند بهترین عملکرد را از خود ارائه کند.

بدون تردید کیفیت بالای هر دو نمایشگر می‌تواند رقابت را میان آن‌ها سخت کند، اما در مجموع می‌توان گفت کیفیت و شفافیت نمایشگر موجود در شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G می‌تواند بهتر و ارزشمندتر باشد.

رابط کاربری

گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G دارای رابط کاربری اختصاصی شیائومی بوده که همان MIUI 14 بوده و مبتنی بر اندروید 13 است، اما باید بدانید که آپدیت HyperOS را به عنوان جدیدترین رابط کاربری شیائومی دریافت خواهد کرد و مبتنی بر اندروید 14 است. شما می‌توانید انتظار بهترین عملکرد را از سوی رابط کاربری شیائومی داشته باشید و بهترین شرایط را در اجرای دستورها تجربه کنید.

از طرف دیگر باید به گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A35 اشاره کرد. این دستگاه دارای رابط کاربری خاص ONE UI 6.1 بوده که مبتنی بر اندروید 14 است. کاربران می‌توانند از این رابط کاربری جذاب و قدرتمند برای اجرای دستورهای نرم افزاری بهره‌مند شوند. بدون تردید عملکرد ایده‌آل رابط کاربری سامسونگ در مقایسه با رابط کاربری شیائومی، ممکن است روی نظر کاربران تاثیر مستقیم داشته باشد، اما شیائومی مدعی است در رابط کاربری جدید خود موفق شده است بسیاری از مشکلات را برای همیشه از بین ببرد.

مقایسه باتری گوشی redmi note ۱۳ pro ۴g و A۳۵ سامسونگ

گوشی سامسونگ مجهز به باتری 5000 میلی آمپر ساعت بوده و در کنار آن از فناوری شارژ سریع سیمی 25 وات پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این رابطه بدانید، عدم وجود شارژر درون جعبه بوده و باید به این مسئله توجه داشته باشید. مدت زمان ماندگاری شارژ در گوشی گلکسی A35 قابل قبول است.

از طرف دیگر گوشی‌های شیائومی دارای قدرتمندترین باتری‌ها هستند و از طرف دیگر طول عمر بسیار خوبی خواهند داشت. گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G دارای باتری با ظرفیت بالای 5000 میلی آمپر ساعت بوده و لازم است بدانید دستگاه از فناوری شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. زمانی که جعبه گوشی شیائومی را بازگشایی کنید، درون آن یک آداپتور 67 وات باکیفیت را مشاهده خواهید کرد که باعث می‌شود کاربران بتوانند بهترین عملکرد را شاهد باشند.

شارژ باتری گوشی A35 سامسونگ

در مقایسه ردمی نوت 13 پرو و A35 به ما ثابت شده است که شرایط باتری شیائومی به مراتب بهتر خواهد بود. بد نیست بدانید مدت زمان شارژ کامل باتری گوشی شیائومی در مقایسه گوشی سامسونگ A35 و شیائومی Redmi Note 13 Pro برابر با 46 دقیقه است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و موجب جلب رضایت کاربران می‌شود.

عملکرد سخت افزاری

از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه شیائومی Redmi Note 13 Pro  و A35 باید به توان سخت افزاری آن اشاره کرد. این گوشی هوشمند سامسونگ دارای پردازنده اصلی اگزینوس 1380 بوده و در کنار آن پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 قرار دارد. این دو در کنار یکدیگر می‌توانند بهترین عملکرد سخت افزاری را ارائه کنند، اما شرایط در گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G جالب‌تر می‌تواند باشد.

عملکرد سخت افزاری طراحی گوشی ردمی نوت 13 پرو

شما در این گوشی شیائومی شاهد پردازنده اصلی مدیاتک Helio G99 Ultra خواهید بود که می‌تواند با سرعت بالا دستورهای مختلف را صادر کند. در کنار این مسئله باید به پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 اشاره کرد. این پردازنده گرافیکی توانمندی بسیار زیادی از خود نشان داده و شما می‌توانید انتظار داشته باشید گیم را با سرعت بالایی پردازش کند. در صورتی که به دنبال پردازنده‌های قدرتمند هستید، باید بدانید هر دو گوشی می‌‌توانند عملکردی رضایت‌بخش را از خود ارائه کنند.

مقایسه دوربین گوشی A۳۵ و ردمی نوت ۱۳ پرو

دوربین گوشی ردمی نوت 13 پرو

در مقایسه دوربین Redmi Note 13 Pro و a35 سامسونگ باید گفت شرایط شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G به مراتب بهتر از سامسونگ گلکسی A35 است. گوشی هوشمند شیائومی دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسل بوده و گشودگی دیافراگم آن برابر با f/1.7 است. در کنار سنسور اصلی باید به سنسور 8 مگاپیکسل اولترا واید و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو اشاره کرد. از طرف دیگر باید بدانید سنسور سلفی این دستگاه 16 مگاپیکسل بوده که در مقایسه با سنسور سلفی 13 مگاپیکسل موجود در گلکسی A35 توانایی بیشتری دارد.

دوربین گوشی A35 سامسونگ

شرایط در گوشی گلکسی A35 به گونه‌ای دیگر بوده و شما شاهد سنسور اصلی 50 مگاپیکسل در کنار سنسور 8 مگاپیکسل اولترا واید و سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو خواهید بود. این سنسورها توانایی بسیار زیادی از خود در زمینه تصویربرداری و فیلمبرداری نشان خواهند داد، اما نمی‌توانند در مقایسه با شیائومی ردمی نوت 13 پرو مدل 4G جذابیت زیادی داشته باشند.

بررسی دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 13 پرو

بررسی دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 13 پرو
بررسی دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 13 پرو
بررسی دوربین الترا واید گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو
 
بررسی دوربین الترا واید گوشی ردمی نوت 13 پرو
بررسی دوربین الترا واید گوشی ردمی نوت 13 پرو
بررسی دوربین ماکرو گوشی ردمی نوت 13 پرو
بررسی دوربین ماکرو گوشی ردمی نوت 13 پرو
بررسی دوربین ماکرو گوشی ردمی نوت 13 پرو

بررسی دوربین اصلی گوشی A۳۵

بررسی دوربین اصلی گوشی A35
بررسی دوربین اصلی گوشی A35

بررسی دوربین الترا واید گوشی A۳۵

بررسی دوربین الترا واید گوشی A35
بررسی دوربین الترا واید گوشی A35

بررسی دوربین ماکرو گوشی A۳۵

بررسی دوربین ماکرو گوشی A35
بررسی دوربین ماکرو گوشی A35

سخن آخر

انتخاب یک گوشی هوشمند در میان گلکسی A۳۵ و شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو مدل ۴G را نمی‌توان کار دشواری دانست. در حقیقت شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو مدل ۴G دارای طراحی زیبا و منحصر به فردی بوده و در عین حال، سامسونگ گلکسی A۳۵ هم از جذابیت خاص خود برخوردار است. در این مقاله سعی شد مقایسه‌ای میان این دو اسمارتفون داشته باشیم، اما اگر بخواهم نظر شخصی خود را بیان کنم، شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو به دلایل مختلف انتخاب نهایی من خواهد بود.

منبع گوشی‌شاپ
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین