کدخبر : 14851 تاریخ انتشار :
A

سورپرایز سامسونگ در طراحی گلکسی A56؛ مانور قدرت با پردازنده اگزینوس 1580

سورپرایز سامسونگ در طراحی گلکسی A56؛ مانور قدرت با پردازنده اگزینوس 1580

اطلاعات فاش‌شده از بنچمارک اگزینوس ۱۵۸۰ سامسونگ در گلکسی A56، جزئیات جالبی درمورد قدرت عملکرد این تراشه ارائه می‌دهد

مدتی پیش اولین نتایج بنچمارک اگزینوس ۱۵۸۰ دردسترس قرار گرفت. اکنون اطلاعات جدیدی از نتایج عملکرد تراشه‌ی میان‌رده‌ی آینده سامسونگ فاش شده که از یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌هایی که از این سیستم-روی-چیپ استفاده خواهد کرد یعنی گلکسی A۵۶ به‌دست آمده است.

گلکسی A۵۶ با شماره مدل SM-A۵۶۶B شناخته می‌شود و تراشه‌ی آن نیز کد S۵E۸۸۵۵ را یدک می‌کشد. اگزینوس ۱۵۸۰ از سی‌پی‌یو ۸ هسته‌ای بهره می‌برد که شامل یک هسته‌ی اصلی با فرکانس ۲٫۹۱ گیگاهرتز، سه هسته‌ی میان‌رده با فرکانس ۲٫۶۰ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۱٫۹۵ گیگاهرتز می‌شود. البته درحال‌حاضر نمی‌دانیم این هسته‌ها از چه نوعی هستند، اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ ترکیب هسته‌ها را نسبت‌به اگزینوس ۱۴۸۰ تغییر داده باشد.

بنچمارک گیک بنچ گلکسی A56 با تراشه اگزینوس ۱۵۴۰

Geekbench

هسته‌ی اصلی در تراشه‌ی میان‌رده‌ی بعدی سامسونگ فرکانس بالاتری خواهد داشت و درنتیجه انتظار می‌رود عملکرد تک‌هسته‌ای آن را تحت‌تأثیر قرار دهد. حتی امکان دارد نوع این هسته درمقایسه‌با سه هسته‌ی دیگر تفاوت داشته باشد.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از گیک‌بنچ، پردازنده‌ی گرافیکی اگزینوس ۱۵۸۰ با اسم رمز Angle شناخته می‌شود که درواقع به Xclipse 540 اشاره دارد. علاوه‌بر این احتمال دارد این پردازنده‌ی گرافیکی از معماری جدیدتر RDNA 3 بهره ببرد.

داده‌های گیک‌بنچ نشان می‌دهد گلکسی A56 سامسونگ از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد اما این موضوع اهمیت زیادی ندارد، زیرا گلکسی A55 نیز در چند مدل با رم ۶، ۸ و حتی ۱۲ گیگابایت عرضه شد. نکته‌ی جالب‌تر اینکه گوشی سامسونگ به‌احتمال زیاد با اندروید ۱۵ به‌دست مشتریان خواهد رسید.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین