کدخبر : 15240 تاریخ انتشار :
A

راهنمای خرید سبک‌ترین و خوش‌‌دست‌ترین گوشی‌‌های بازار

راهنمای خرید سبک‌ترین و خوش‌‌دست‌ترین گوشی‌‌های بازار

اگر گوشی‌های خوش‌دست و سبک را به گوشی‌های سنگین ترجیح می‌دهید، در این راهنمای خرید بهترین مدل‌های بازار را معرفی کرده‌ایم

در سال‌های اخیر با روی آوردن سازندگان بزرگ موبایل به پرچم‌دارهای تمام‌عیار اولترا و پرو مکس، شاهد عرضه‌ی گوشی‌هایی بزرگ، سنگین و حجیم بودیم؛ ظاهراً ذائقه‌ی مخاطبین نیز با همراهی سازندگان، به سمت این نوع گوشی‌ها تغییر پیدا کرد. باوجوداین، سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا همچنان سبک‌‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار مخاطب خود را دارند؟

این سؤال شاید با عملکرد چند سال اخیر تولیدکنندگان گوشی هوشمند پاسخ داده شود؛ مثلاً گوشی‌های سری SE و مینی اپل و همچنین مدل پایه‌ی پرچم‌دار هر سال مثل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ همیشه از سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار محسوب می‌شدند؛ البته که اپل بعد از دو سال مدل مینی را از خط تولید خود، به‌دلایلی، حذف کرده است، اما همچنان مدل پایه‌ی پرچم‌دارش جزو سبک‌ترین گوشی‌های بازار به‌حساب می‌آید.

سامسونگ نیز با عرضه گوشی‌هایی مانند سری Z فولد و سری S اولترا توجه خاصی به ساخت گوشی‌های بزرگ و سنگین دارد؛ اما از طرفی هم مدل پایه‌ی پرچم‌دارش به‌شدت خوش‌دست است. شیائومی هم با معرفی مدل‌های لایت پرچم‌دارانش گام مهمی در ساخت باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های هوشمندش برداشت. دیگر سازندگان مانند موتورولا، ریلمی و ایسوس هم اخیراً با عرضه‌ی محصولاتی علاقه‌ی خود را به تولید گوشی‌های خوش‌دست و سبک نشان داده‌اند.

در مجموع، نمی‌توان منکر شد که امکانات و قابلیت‌های مدل‌های اولترا و پرومکس، جذابیت این گوشی‌ها را دوچندان می‌کند؛ اما سبکی و خوش‌دستی، همچنان پارامترهایی هستند که برای برخی از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارند. در این راهنمای خرید، شما را با بهترین مدل‌های سبُک بازار آشنا می‌کنیم.

ارزان‌ترین گوشی سبک بازار

موتو G۰۴ موتورولا

پنل جلو و پشت گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
لبه کناری گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل جلو و پشت گوشی موبایل موتو G04 موتورولا سبز / Motorola Moto G04
6.56 اینچ
۷۲۰x۱۶۱۲ پیکسل
16 مگاپیکسل
سلفی ۵ مگاپیکسل
4/8 گیگابایت رم
Unisoc Tiger T۶۰۶
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات

موتو G۰۴ یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی موتورولا است. در شرایطی که بیشتر گوشی‌های پایین‌رده با افزایش قیمت زیادی مواجه شده‌اند، این گوشی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد. گوشی موتورولا با وزن ۱۷۹ گرمی از بسیاری از مدل‌های هم‌رده سبک‌تر است و جز اولین گوشی‌هایی محسوب می‌شود که اندروید ۱۴ را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند.

طراحی پنل جلوی G۰۴ به سبک به‌روزترین گوشی‌های بازار است و از بریدگی قطره‌ای شکل دوربین سلفی و حاشیه‌های بدقواره بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت خبری نیست. استفاده از فضای ذخیره‌سازی UFS ۲.۲ نیز یکی دیگر از برتری‌های این گوشی اقتصادی به‌حساب می‌آید و از دیگر ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به نمایشگر ۹۰ هرتزی HD و وجود حسگر اثرانگشت اشاره کرد.

سبک‌ترین گوشی‌های سامسونگ

گلکسی اس ۲۳ سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23 کرم رنگ
گوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23 بنفش
گوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23 کرمگوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23 سبز
گوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23 مشکی
دوربین گوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23
6.1 اینچ
۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل
50/12/10 مگاپیکسل
سلفی ۱۲ مگاپیکسل
8 گیگابایت رم
Snapdragon ۸ Gen ۲
3900 میلی آمپر ساعت
لیتیوم‌ یونی

گوشی سامسونگ گلکسی S۲۳ نسخه‌ی پایه‌ی پرچمدار سال ۲۰۲۳ سامسونگ است که امکانات بسیار پیشرفته‌ای را در بدنه‌ای کامپکت جا داده است. گوشی سامسونگ صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچیِ OLED با وضوح FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دارد و از فناوری‌های مانند HDR۱۰ پلاس نیز پشتیبانی می‌کند. به‌دلیل اندازه‌ی کوچک گوشی، وزن آن به ۱۶۸ گرم رسیده است تا گلکسی S۲۳ یکی از خوش‌دست‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های بازار شناخته‌ شود.

گلکسی S۲۳ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل دو بهره می‌برد و در کنار ۸ گیگابایت رم، عملکرد بی‌نظیری در عکاسی، فیلم‌برداری، اجرای بازی‌های سنگین در آخرین تنظیمات گرافیکی و چندوظیفگی دارد. در بازار ایران نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی بیشترین موجودی را دارند.

نکات مثبت
  • خوش‌دست، زیبا، باکیفیت
  • نمایشگر فوق‌العاده روشن
  • عملکرد رضایت‌بخش دوربین‌ها
  • ویژگی‌های گسترده رابط کاربری One UI در عین سادگی و سبکی پوسته
  • عمر باتری فوق‌العاده
  • عملکرد مناسب گیمینگ
  • پشتیبانی نرم‌افزاری چهار ساله
نکات منفی
  • افت محسوس عملکرد در استفاده‌های سنگین
  • دقت رنگ پایین نمایشگر
  • قیمت غیرمنطقی در ایران

گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy S24
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ خاکستری / Samsung Galaxy S24
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ بنفش / Samsung Galaxy S24
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ سبز / Samsung Galaxy S24
6.2 اینچ
۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل
50/12/10 مگاپیکسل
سلفی ۱۲ مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Exynos ۲۴۰۰
4000 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم‌ یونی

گلکسی S۲۴ سامسونگ مدل پایه‌ی سری S۲۴ است و به رسم هر سال، از طراحی کامپکت، بسیار سبک و خوش‌دستی بهره می‌برد. وزن گوشی تنها ۱۶۸ گرم است تا گلکسی S۲۴ جزو سبک‌ترین گوشی‌های پرچمدار بازار لقب بگیرد. گوشی فریمی فلزی دارد و برای محافظت از بدنه و نمایشگر آن، پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲ استفاده شده است تا در مقابل ضربات مقاوم باشد.

گلکسی S۲۴ از صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچیِ OLED با نام Dynamic LTPO AMOLED ۲X بهره می‌برد که کیفیت بسیار بالایی دارد. این صفحه‌نمایش دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که تجربه‌ی روان و سریع کار با گوشی را تضمین می‌کند. وضوح تصویر عالی و دقت رنگ‌ها به‌ویژه در محیط‌های روشن بسیار چشمگیر هستند و برای تماشای ویدیو، بازی یا استفاده از اپلیکیشن‌ها، تجربه‌ای بی‌نظیر را فراهم می‌کنند.

نکات مثبت
  • طراحی جذاب‌تر و مدرن‌تر از نسل قبل
  • عرضه‌ی تمام مدل‌های S۲۴ پلاس با رم ۱۲ گیگابایت
  • پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی هم‌تراز با نسخه‌ی اولترا
نکات منفی
  • ضعف ناچیز؛ اما موجود اگزینوس دربرابر اسنپدراگون
  • نبود بهبود سخت‌افزاری دوربین درمقایسه‌با نسل قبل
  • پولی‌شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی در آینده
  • قیمت‌گذاری بحث‌برانگیز سامسونگ

سبک‌ترین گوشی‌های اپل

آیفون ۱۳ اپل

موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13
گوشی موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13 آبی
گوشی موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13 مشکی
گوشی موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13 صورتی
گوشی موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13 سفید
6.1 اینچ
۱۱۷۰x۲۵۳۲ پیکسل
12/12 مگاپیکسل
سلفی ۱۲مگاپیکسل
4 گیگابایت رم
A۱۵ Bionic
3240 میلی آمپر ساعت
لیتیوم یونی

آیفون ۱۳ اپل که چند سالی از معرفی و عرضه آن در بازار ایران می‌گذرد، بدنه‌ای شیشه‌ای و فریمی آلومینیومی دارد تا در عین زیبایی، مقاوم هم باشد. صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچیِ گوشی اپل از پنل Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند، اما متاسفانه نرخ تازه‌سازی آن ۶۰ هرتز است که تقریبا در هیچ مدلِ بالارده‌ای مشاهده می‌شود. مدل‌های پایه‌ی گوشی‌های اپل همیشه وزن کمی دارند و بسیار خوش‌دست هستند؛ آیفون ۱۳ نیز با وزن ۱۷۴ گرمی دستگاه سبکی محسوب می‌شود.

آیفون ۱۳ از تراشه A۱۵ Bionic قدرت می‌گیرد که هنوز هم یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین تراشه‌های موبایلی موجود است و به‌راحتی می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند. این تراشه با استفاده از فناوری ۵ نانومتری ساخته شده که عملکردی بی‌نظیر در اجرای برنامه‌ها و وظایف هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. گوشی اپل با رم ۴ گیگابایتی و گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در بازار موجود است.

نکات مثبت
  • قدرت پردازشی عالی
  • صفحه‌نمایش دقیق و روشن
  • بدنه‌ی خوش‌ساخت با ارگونومی بسیار خوب
  • عملکرد بسیار خوب دوربین در روز و شب
  • شارژدهی بهتر از گذشته
نکات منفی
  • صفحه‌نمایش ۶۰ هرتز
  • فقدان درگاه USB-C
  • سرعت شارژ کمتر از رقبا

سبک‌ترین گوشی‌های شیائومی

ردمی نوت ۱۲S شیائومی

 
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ مشکی
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
6.43 اینچ
۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
108/8/2 مگاپیکسل
سلفی ۱۲ مگاپیکسل
6/8 گیگابایت رم
Helio G۹۶
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

ردمی نوت ۱۲S شیائومی از پردازنده‌ی Helio G۹۶ بهره می‌برد که امکان دارد حتی نسبت‌به برخی گوشی‌های ارزان‌تر، عملکردی ضعیف‌تر از خود نشان دهد اما تمرکز سازنده در این گوشی صرفا روی عملکرد پردازشی معطوف نبوده تا از دیگر جنبه‌ها غافل شود.

مواردی چون نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی که اندازه کاملا استانداردی محسوب می‌شود، پنل OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD، اسپیکرهای استریو، وزن ۱۷۶ گرمی و باتری حجیم، این گوشی را در مجموع به انتخاب معقولی تبدیل می‌کنند.

پوکو F۶ شیائومی

 
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6
نمای راست گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6
نمای چپ گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6
لبه های کناری گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6
لبه بالا و پایین گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6
6.67 اینچ
۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل
50/8 مگاپیکسل
سلفی ۲۰ مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon ۸s Gen ۳
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۹۰ وات

شیائومی پوکو F۶، با طراحی زیبا و مشخصات فنی قدرتمند، سِیر صعودی گوشی‌های سری پوکو را ادامه داده است و اکنون با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها، خریدی مناسب و تقریبا مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید. صفحه‌نمایشِ OLED گوشی‌ پوکو از وضوح ۱.۵K بهره می‌برد و حداکثر نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. گوشی پوکو از استانداردهای HDR۱۰ پلاس و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و پنل آن ۱۲ بیتی است، از این رو می‌تواند تا ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد. همچنین پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P۳، حال‌و‌هوای جذاب‌تری به محتوای درحال‌پخش می‌دهد.

ویژگی کلیدی که پوکو F۶ را به خرید بسیار ارزشمندی تبدیل می‌کند، پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸s Gen ۳ آن است که قدرتی در حد گوشی‌های پرچمدار را به گوشی شیائومی می‌آورد. با چنین پردازنده‌ای هیچ مشکلی برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی با آخرین تنظیمات گرافیکی نخواهید داشت. مدلی که در بازار ایران وجود دارد از ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر در مورد پوکو F۶ می‌توانید به مقاله بررسی ردمی توربو ۳ (پوکو F۶) در زومیت مراجعه کنید.

سبک‌ترین گوشی‌های موتورولا

موتورولا اج ۵۰ فیوژن

 
پنل جلو و پشت گوشی موبایل موتورولا اج 50 فیوژن آبی روشن / Motorola Edge 50 Fusion
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل موتورولا اج 50 فیوژن آبی روشن / Motorola Edge 50 Fusion
سمت چپ پنل پشت گوشی موبایل موتورولا اج 50 فیوژن آبی روشن / Motorola Edge 50 Fusion
لبه کناری گوشی موبایل موتورولا اج 50 فیوژن آبی روشن / Motorola Edge 50 Fusion
گوشی موبایل موتورولا اج 50 فیوژن آبی روشن / Motorola Edge 50 Fusion
6.7 اینچ
۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
50/13 مگاپیکسل
سلفی ۳۲ مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon ۷s Gen ۲
5000 میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۶۸ وات

موتورولا اج ۵۰ فیوژن از صفحه‌نمایش خمیده‌ ۶٫۷ اینچیِ OLED با وضوح FHD و نرخ نوسازی بسیار بالای ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد و حداکثر روشنایی آن به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد. گوشی موتورولا با وزنی حدود ۱۷۵ گرم گوشی سبکی محسوب می‌شود و گرفتن آن در دست حس بسیار خوبی به کاربر متقل می‌کند. در ضمن این گوشی از گواهی IP۶۸ نیز پشتیبانی می‌کند و در مقابل ورود آب و گرد‌و‌غبار مقاوم است.

اج ۵۰ فیوژن به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷s نسل دو مجهز شده است که با ۸ هسته‌ی پردازشی، عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های نسبتا سنگین و چندوظیفگی دارد. پردازنده‌ی یادشده در گوشی‌های پرفروشی نظیر پوکو X۶ شیائومی نیز به کار رفته است. گوشی موتورولا در اکثر فروشگاه‌های داخلی با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌فروش می‌رسد. برای مشاهده‌ی عملکرد گوشی در تست‌ها و بازی‌های مختلف، بررسی اج ۵۰ فیوژن را از دست ندهید.

نکات مثبت
  • طراحی جذاب و ارگونومیک با رنگ‌های چشم‌نواز
  • گواهی IP۶۸ برای مقاومت مقابل آب و گردوغبار
  • نمایشگر OLED باکیفیت و ۱۴۴ هرتز
  • اسپیکر‌های استریوی بسیار باکیفیت
  • عرضه با شارژر ۶۸ وات
نکات منفی
  • قیمت غیرمنطقی در ایران
  • وجود رقبای کارآمدتر با قیمت فعلی
  •  

سبک‌ترین گوشی‌های آنر

آنر مجیک ۵ لایت

گوشی موبایل آنر مجیک 5 لایت / HONOR Magic5 Lite سبز
پنل پشت گوشی موبایل آنر مجیک 5 لایت / HONOR Magic5 Lite سبز
دوربین گوشی موبایل آنر مجیک 5 لایت / HONOR Magic5 Lite
گوشی موبایل آنر مجیک 5 لایت / HONOR Magic5 Lite مشکی
پنل پشت گوشی موبایل آنر مجیک 5 لایت / HONOR Magic5 Lite مشکی
6.67 اینچ
۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
64/5/2 مگاپیکسل
سلفی ۱۶ مگاپیکسل
6 گیگابایت رم
Snapdragon ۶۹۵ ۵G
5100 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

آنر مجیک ۵ لایت یکی از گوشی‌های خوش‌قیمت برند نا‌م‌آشنای آنر است که امکانات خوبی در بازه‌ی قیمتی خود دارد. گوشی آنر از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچیِ OLED با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند که با نسبت ۹۰ درصدی نمایشگر به بدنه، حاشیه‌های آن بسیار کم دیده می‌شوند. وزن مجیک ۵ لایت حدود ۱۷۵ گرم است که نسبت به اندازه‌ی بزرگ گوشی، وزن کاملا ایدئالی به‌حساب می‌آید.

آنر از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ در مجیک ۵ لایت استفاده کرده که با ۸ هسته‌ی پردازشی، عملکرد قابل‌قبولی در اجرای بازی‌ها و نرم‌افزار‌ها دارد اما شاید نتوانید بازی‌های سنگینی مانند پابجی یا کال‌آودیوتی را با تنظیمات گرافیکی بالا روی آن اجرا کنید اما همچنان می‌توانید در تنظیمات متوسط نرخ فریم مناسبی دریافت کنید. نسخه‌های موجود در بازار ایران از ۸ گیگابابیت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برند.

آنر ۲۰۰ لایت

 
پنل جلو و پشت گوشی موبایل آنر 200 لایت آبی روشن / HONOR 200 Lite
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل آنر 200 لایت آبی روشن / HONOR 200 Lite
سمت چپ پنل پشت گوشی موبایل آنر 200 لایت آبی روشن / HONOR 200 Lite
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل آنر 200 لایت آبی روشن / HONOR 200 Lite
لبه های کناری گوشی موبایل آنر 200 لایت آبی روشن / HONOR 200 Lite
6.7 اینچ
۱۰۸۰x۲۴۱۲ پیکسل
108/5/2 مگاپیکسل
سلفی ۵۰ مگاپیکسل
8 گیگابایت رم
Dimensity ۶۰۸۰
4500 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۵ وات

آنر ۲۰۰ لایت از بدنه‌ی خوش‌ساختی بهره می‌برد که در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر انتقال می‌دهد. وزن گوشی تنها ۱۶۶ گرم و ضخامت آن ۶٫۷۸ میلی‌متر است؛ از این رو می‌توان گوشی آنر را یکی از سبک‌ترین و نازک‌ترین گوشی‌های زیر ۲۰ میلیون تومان به‌حساب آورد.

گوشی آنر نمایشگر ۶٫۷ اینچیِ OLED دارد که از وضوح FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد که شاید بتوان آن را یکی از ضعف‌های گوشی در مقابل گوشی‌های ۱۲۰ هرتزی به‌حساب آورد. با این حال صفحه‌نمایش حاشیه‌های کمی دارد، ۱۰۰ درصد فضای DCI-P۳ را پوشش می‌دهد و توانایی نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ را دارد؛ یعنی پنل آن عمق رنگی ۸ بیتی را پوشش می‌دهد.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین