کدخبر : 16065 تاریخ انتشار :
A

اگزینوس ۱۵۸۰؛ پردازنده احتمالی گلکسی A56 معرفی شد

اگزینوس ۱۵۸۰؛ پردازنده احتمالی گلکسی A56 معرفی شد

تراشه‌ی میان‌رده‌ی اگزینوس ۱۵۸۰ با پیشرفت قابل توجه در عملکرد و گرافیک معرفی شد

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ تراشه‌های میان‌رده‌ی سامسونگ هیچگاه در بین رقبایشان حرف چندانی برای گفتن نداشتند؛ اما شاید تراشه‌ی چهار نانومتری اگزینوس ۱۵۸۰ ورق را برگرداند؛ تراشه‌ای که احتمالا قلب تپنده‌ی گلکسی A۵۶ خواهد بود و پیشرفت‌های قابل توجهی به‌همراه دارد.

مهم‌ترین تغییر اگزینوس ۱۵۸۰ تغییر ساختار هسته‌ها در قالب سه کلاستر است که شامل یک هسته‌ی Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A۵۲۰ با فرکانس ۱٫۹۵ گیگاهرتز می‌شود. اگزینوس ۱۴۸۰ چهار هسته‌ی Cortex-A۷۸ و چهار هسته‌ی Cortex-A۵۵ داشت.

واحد گرافیکی اگزینوس ۱۵۸۰ با نام Xclipse ۵۴۰، با همکاری AMD توسعه پیدا کرده و به‌ادعای سامسونگ، ۳۷ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است و در توان مصرفی یکسان با نسل قبلی، ۲۰ درصد عملکرد بهتری دارد.

سامسونگ می‌گوید پیشرفت‌های حاصل‌شده در گرافیک اگزینوس ۱۵۸۰ عمدتاً نتیجه‌ی استفاده از دو واحد پردازش گروهی به‌جای یک واحد، افزایش حافظه‌ی کش GL۲ و دو برابر شدن ظرفیت واحدهای سایه‌زن برای انجام عملیات ضرب و جمع همزمان (FMA) و نمونه‌برداری از بافت است.

واحد پردازش عصبی (NPU) به‌کار رفته در اگزینوس ۱۵۸۰ با عملکرد ۱۴٫۷ تاپس (۱۴٫۷ تریلیون‌ عملیات بر ثانیه) احتمالا مشابه همان نمونه‌ی به‌کار رفته در اگزینوس ۱۴۸۰ است و تغییری در آن دیده نمی‌شود.

پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۴ و کاهش نویز در ضبط عکس و فیلم، مودم ۵G با سرعت دانلود حداکثر ۵٫۱۰ گیگابیت‌برثانیه، پشتیبانی از Wi-Fi ۶E و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، ضبط ویدیوی ۴K@۶۰ fps و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز نمایشگر در وضوح +FHD، از دیگر مشخصات اگزینوس ۱۵۸۰ به‌شمار می‌روند.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین