کدخبر : 5991 تاریخ انتشار :
A

با 12 میلیون توان کدام گوشی را بخریم؟

با 12 میلیون توان کدام گوشی را بخریم؟

بازار گوشی‌های هوشمند به وفور انواع و تنوع زیادی را در بر می‌گیرد که انتخاب یک گوشی مناسب با بودجه‌ی مشخص می‌تواند چالش‌برانگیز باشد

در این مقاله، به بررسی بهترین گوشی‌های بازار ایران با قیمت تا ۱۲ میلیون تومان می‌پردازیم. هدف از این مطلب، ارائه اطلاعات به شماست تا با آگاهی بیشتر، گزینه‌ی مناسبی را برای خرید انتخاب کنید. قبل از مطالعه‌ی مقاله، توصیه می‌شود نیازها و اولویت‌های خود را به خوبی مشخص کنید.

با توجه به تغییرات سریع در تکنولوژی و نیازهای متنوع کاربران، بازار گوشی‌های هوشمند به وفور انواع و تنوع زیادی را در بر می‌گیرد. انتخاب یک گوشی مناسب با بودجه‌ی مشخص می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این بین، محدوده قیمتی ۱۲ میلیون تومان یکی از بازه‌های بسیار محبوب برای خریداران ایرانی است، زیرا در این دسته از گوشی‌ها امکانات مناسبی ارائه می‌شود و معمولاً تعادل خوبی بین قیمت و عملکرد آنها وجود دارد.

با بررسی ویژگی‌ها، عملکرد، کیفیت دوربین و سایر امکانات مهم این گوشی‌ها قصد داریم در انتخاب یک گوشی مناسب و بهینه در این بازه قیمتی به شما کمک کنیم. با توجه به اینکه انتخاب یک گوشی مناسب نیازمند اطلاعات دقیق و به‌روز است، امیدواریم این مقاله بتواند راهنمایی جامع و مفید برای شما باشد.

گلکسی A۳۴

    نمایشگر: ۶.۶ اینچ Super AMOLED، رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    پردازنده: مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ (۶ نانومتر)

    رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۴۸ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولترا واید + ۵ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۲۵ وات

گلکسی A۳۴ سامسونگ به‌دلیل بهره‌مندی از یک تراشه میان‌رده‌ی قدرتمند با توانایی بالای پردازشی، در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان قرار می‌گیرد. این اسمارت فون مجهز به تراشه مدیاتک Dimensity ۱۰۸۰ بوده و در نسخه‌های مختلف با حافظه‌های ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۶ و ۲۵۶/۸ گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما فقط نسخه‌های ۱۲۸ گیکابایتی را می‌توان در بازه ۱۲ میلیون تومان خریداری کرد. برای نسخه‌های حافطه بالاتر، باید کمی بودجه خود را افزایش دهید.

سامسونگ همیشه توجه ویژه‌ای به کیفیت نمایشگر گوشی‌هایش دارد و حتی برای کاهش هزینه نهایی محصولاتش، از کیفیت صفحه نمایش نمی‌کاهد. گوشی A۳۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست و به یک پنل Super AMOLED با کیفیت عالی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. این نمایشگر ۶.۶ اینچی با تراکم پیکسلی رضایت‌بخش و وضوح بالای تصویر، تجربه‌ی تماشای محتوا را برای شما لذت‌بخش می‌کند.

گوشی ۱۲ میلیونی گلکسی A۳۴ به یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده که در حالت استفاده متوسط می‌تواند تا دو روز شارژدهی داشته باشد. اما اگر کاربر پرمصرفی هستید و از گوشی برای کارهای سنگین استفاده می‌کنید، احتمالا مدت زمان شارژدهی به یک روز کاهش می‌یابد. باتری گوشی سامسونگ A۳۴ از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند و در زمان نسبتا کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که گلکسی A۳۴ را به یکی از بهترین گوشی ها تا ۱۲ میلیون تومان تبدیل کرده، تنظیمات دوربین خوب در این بازه قیمتی است. دوربین اصلی A۳۴ عکس‌هایی با وضوح بالا و رنگ‌های نزدیک به واقعیت را در محیط‌هایی با روشنایی مطلوب ثبت می‌کند. کیفیت عکاسی و ضبط ویدیو با دوربین سلفی آن نیز تحسین‌برانگیز است.

ردمی نوت ۱۳ پرو فورجی

    نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: مدیاتک Helio G۹۹ Ultra (۶ نانومتر)

    رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

    دوربین: ۲۰۰ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۶۷ وات

اولین نماینده از برند شیائومی در فهرست راهنمای خرید گوشی تا ۱۲ میلیون تومان ردمی نوت ۱۳ پرو فورجی است که می‌تواند جزء بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۴ باشد. این گوشی عملکرد خوبی در تمامی بخش‌ها دارد و به‌سختی می‌توان ایرادی پیدا کرد که ارزش خرید آن را کاهش دهد. اگرچه بهتر بود که شیائومی از تراشه قوی‌تری استفاده می‌کرد، اما این موضوع باعث افزایش قیمت ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G می‌شد.

تراشه هلیو G۹۹ اولترا به‌خوبی از عهده پردازش برنامه‌های معمول کاربران برمی‌آید، اما نباید انتظار داشته باشید که بتواند برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را به‌راحتی پردازش کند. این تراشه می‌تواند از شبکه ۴G و ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی کند. گوشی ۱۲ میلیونی ردمی نوت ۱۳ پرو فورجی در نسخه‌های رم و حافظه ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸، ۵۱۲/۸ و ۵۱۲/۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما فقط نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن در بازه دوازده میلیون به فروش می‌رسند.

یکی از ویژگی‌های برجسته ردمی نوت ۱۳پرو فورجی، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی است که در شرایط نوری مختلف عکس‌های با کیفیتی می‌گیرد و زوم خوبی ارائه می‌دهد، بدون اینکه از وضوح تصویر کاسته شود. این اسمارت فون شیائومی دارای نمایشگر AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است. اسپیکرهای استریو نیز از دیگر نقاط قوت این گوشی هستند که ردمی Note ۱۳ Pro ۴G را به بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون شیائومی تبدیل می‌کنند. این موبایل هوشمند دارای ماندگاری شارژ و سرعت شارژ مناسبی است که ارزش خرید آن را بالا می‌برند.

ردمی نوت ۱۲ پرو

    نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ (۶ نانومتر)

    رم: ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل واید

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۶۷ وات

گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو فایوجی توانست فروش بالایی را در بازار میان‌رده‌ها ثبت کند. شیائومی با بهره‌گیری از این موفقیت، نسل جدید این گوشی را با نام ردمی نوت ۱۲ پرو روانه بازار کرد که یکی از بهترین گوشی های ۱۲ میلیون تومانی بازار محسوب می‌شود. این موبایل هوشمند، بهینه‌سازی‌های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی داشته و یکی از بهترین پنل‌های OLED را در اختیار دارد که با روشنایی بالا، نمایش یک میلیارد رنگ و پشتیبانی از دالبی ویژن، تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ این گوشی در حد ۱۲ میلیون شیائومی نسبت به دایمنسیتی ۹۲۰ سال گذشته تغییرات چشمگیری نداشته، اما همچنان از قدرت کافی برخوردار است و تجربه بازی‌های سنگین را به‌صورت پایدار و روان فراهم می‌کند. تنظیمات دوربین و کیفیت عکس‌های تمامی لنزهای این گوشی نیز در این بازه قیمتی بسیار خوب هستند و به‌سختی می‌توان ایرادی به دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو وارد کرد.

با این حال، این گوشی نیز نقاط ضعفی دارد. به عنوان مثال، انتظار می‌رفت ماندگاری شارژ در حالت استندبای بیشتر باشد. همچنین، قابلیت نصب کارت حافظه می‌توانست یکی از مزایای این گوشی باشد. علاوه‌براین، در هنگام ضبط ویدیوهای ۴K خبری از لرزشگیر الکترونیکی تصویر نیست.

ردمی نوت ۱۲ پرو با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و تا دو سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. این مدل ردمی در نسخه‌های رم و حافظه ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما فقط مدل‌های رم ۶ و ۸ آن در بازه ۱۲ میلیون فروخته می‌شوند.

منبع تکراتو
ارسال نظر

پربیننده ترین