کدخبر : 7704 تاریخ انتشار :
A

گلکسی A55 در برابر S23 FE؛ کدام ارزش خرید بالاتری دارد؟

گلکسی A55 در برابر S23 FE؛ کدام ارزش خرید بالاتری دارد؟

دو گزینه محبوب و پرطرفدار در دسته گوشی‌های میان‌رده، گلکسی A55 و گلکسی S23 FE هستند، در این مقاله، قصد داریم به مقایسه این دو گوشی بپردازیم و مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار دهیم تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کنیم

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در صنعت موبایل، انتخاب یک گوشی مناسب با توجه به نیازها و بودجه مصرف‌کنندگان اهمیت بیشتری یافته است. دو گزینه محبوب و پرطرفدار در دسته گوشی‌های میان‌رده، گلکسی A۵۵ و گلکسی S۲۳ FE هستند که هر کدام با ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود، مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کرده‌اند. در این مقاله، قصد داریم به مقایسه این دو گوشی بپردازیم و مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار دهیم تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کنیم.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت: زیبایی‌شناسی و دوام

در این بخش، طراحی و کیفیت ساخت دو گوشی گلکسی A55 و گوشی s23 fe را با هم مقایسه خواهیم کرد. این مقایسه شامل وزن، ابعاد، مواد به‌کار رفته در بدنه و محافظت‌های مختلف این دو مدل تلفن همراه خواهد بود.

۱. وزن و ابعاد

گلکسی A55 با وزن 213 گرم و ابعاد 161.1 x 77.4 x 8.2 میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از گلکسی S23 FE با وزن 209 گرم و ابعاد 158 x 76.5 x 8.2 میلی‌متر است.

۲. طراحی و ارگونومی

لبه‌های گلکسی A55 تیزتر است، در حالی که فریم گردتر گلکسی S23 FE آن را خوش‌دست‌تر می‌کند.

۳. محافظت از صفحه نمایش

گلکسی A55 به محافظ گوریلا گلس Victus+ مجهز شده است که مقاومت بیشتری در برابر خط و خش و ضربه دارد. در مقابل، گلکسی S23 FE از محافظ گوریلا گلس بهره می‌برد.

002

نمایشگر: برتری بصری با صفحه‌نمایش‌های Super AMOLED

فناوری Super AMOLED گوشی سامسونگ به‌خاطر رنگ‌های زنده عمیق خود معروف است. نمایشگر 6.6 اینچی گلکسی A55 و صفحه‌نمایش 6.4 اینچی S23 FE هر دو از HDR10+ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند، که باعث ایجاد تصاویری روان و بی‌نظیر می‌شود. در هر دو مدل رزولوشن یکسان 1080x2340 پیکسل مشاهده می‌شود و تنها تفاوت این دو مدل در نمایشگر آن‌ها، اندازه آن است.

بنابراین، انتخاب بین این دو از نظر نمایشگر بیشتر به سلایق و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. نمایشگر گلکسی A55 کمی بزرگ‌تر است، پس اگر صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می‌دهید، گلکسی A55 گزینه مناسب‌تری خواهد بود.


بیشتر بخوانید: قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو از مرز ۲۰ میلیون رد شد!


باتری: تلاقی استقامت و کارایی

عملکرد باتری یکی از جنبه‌های حیاتی تجربه کاربری است و گلکسی A55 با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی خود، نسبت به باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی S23 FE برتری دارد. امتیاز استفاده فعال 13 ساعت و 27 دقیقه برای A55 به وضوح کارایی چیپست Exynos 1480 را در مدیریت توان نشان می‌دهد.

در مقابل امتیاز گلکسی S23 FE 8 ساعت و 28 دقیقه است و نشان از ضعف باتری این گوشی میان‌رده در مقایسه با گلکسی A55 می‌دهد. پس اگر به طول عمر باتری اهمیت می‌دهید و امکان چند بار شارژ گوشی در طول روز را ندارید، شاید بهتر است A55 را انتخاب کنید.

003

شارژ: همگام با توان تحویلی

هر دو گوشی از شارژ سریع 25 واتی بر اساس استاندارد Power Delivery پشتیبانی می‌کنند. با وجود باتری بزرگتر A55، این گوشی قادر است یک چرخه کامل شارژ را در 63 دقیقه کامل کند، که کمی سریع‌‌تر از 70 دقیقه S23 FE خواهد بود.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که گلکسی S23 FE با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس، به A55 برتری دارد.

تست اسپیکر: کیفیت صدا

خروجی صدای هر دو دستگاه قابل تقدیر است، امتیاز صدای -23.7 LUFS برای S23 FE و امتیاز -25.7 LUFS برای A55 ثبت شده است که هر دو را در رده «بسیار خوب» قرار می‌دهد. با بررسی دقیق‌تر، ممکن است A55 با پروفایل صدای تمیزتر و تحریف کمتر در حجم‌های بالا برای عاشقان موسیقی جذاب‌تر باشد.

عملکرد: قدرت‌ حقیقی

چیپست Exynos 2200 گلکسی S23 FE یک نیروگاه است که عملکرد بهتری نسبت به Exynos 1480 گلکسی A55 ارائه می‌دهد.

آزمایش‌های بنچمارک نشان می‌دهند که پردازنده S23 FE تقریباً 18 درصد سریع‌تر در وظایف چندهسته‌ای و 41 درصد در عملیات تک‌هسته‌ای عمل می‌کند. تفاوت در عملکرد GPU، با برتری Xclipse 920 در S23 نسبت به Xclipse 530 در A55 از این هم برجسته‌تر است.

قابلیت‌های دوربین: ثبت لحظات با وضوح

هر دو گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر هستند، اما گلکسی S23 FE با یک لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری، انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. هر دو دستگاه تصاویر با کیفیت مشابهی با سنسورهای اصلی خود تولید می‌کنند.

با این وجود، دوربین اولتراواید S23 FE وضوح و دامنه دینامیکی بهتری ارائه می‌دهد. در شرایط نور کم، قابلیت‌های پردازش تصویر برتر این مدل کاملا مشهود است و تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد.

تعادل بین عملکرد و قیمت

اگر به‌ دنبال یک گوشی با ویژگی‌های پرچمداران سامسونگ هستید، اما قصد پرداخت هزینه‌ای مشابه گوشی‌های پرچم‌دار را ندارید، شاید گلکسی S23 FE گزینه جذابی برای شما محسوب شود. عملکرد قوی، سیستم دوربین متنوع و ویژگی‌های اضافی مانند شارژ بی‌سیم این مدل را به گزینه‌ای قدرتمند تبدیل می‌کند. اما باتری استثنایی گلکسی A55، کیفیت نمایشگر بالا و قیمت رقابتی آن، این مدل را به انتخابی هوشمندانه برای کاربرانی تبدیل می‌کند که به استفاده طولانی‌مدت از گوشی بدون شارژ مجدد آن اهمیت می‌دهند.

یافتن همراه ایده‌آل سامسونگ

یافتن گوشی هوشمند ایده‌آل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما برند سامسونگ، با توجه به طیف گسترده مدل‌های خود، متناسب با هر نیازی یک یا چند مدل را ارائه کرده است. گلکسی A55 و S23 FE، دو مسیر متفاوت در این سفر را نشان می‌دهند. برای انتخاب میان این دو گزینه بهتر است نگاه دقیق‌تری به مشخصات آن‌ها بیندازید و به یاد داشته باشید، بهترین دستگاه برای هرکس مدلی است که بیشترین تطابق را با خواسته‌ها و نیازهای او داشته باشد.

تصمیم‌گیری بین این دو مدل گلکسی، به ترجیحات و اولویت‌های فردی بستگی دارد. شاید قدرت عملکرد و توانایی‌های عکاسی S23 FE برایتان جذاب‌تر باشد و شاید دوام باتری و جذابیت اقتصادی A55 چشمتان را بگیرد. در هر صورت سامسونگ به شما اطمینان می‌دهد که هر دو دستگاه در زمینه‌های خود برجسته هستند.

جمع‌بندی

اگر به دنبال عملکرد قوی‌تر، قابلیت‌های عکاسی متنوع‌تر و ویژگی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم هستید، گلکسی S23 FE انتخاب بهتری است. اما، اگر دوام باتری و قیمت برای شما اولویت دارد، گلکسی A55 گزینه مناسب‌تری خواهد بود. 

 

منبع انتخاب
ارسال نظر

پربیننده ترین