کدخبر : 9093 تاریخ انتشار :
A

راهنمای خرید موبایل با کمتر از 10 میلیون

راهنمای خرید موبایل با کمتر از 10 میلیون

افرادی که قصد خرید گوشی‌ هوشمند تا ۱۰ میلیون تومان را دارند، به پارامترهایی همچون دوربین باکیفیت، عمر باتری و کاربری آسان اهمیت بیشتری می‌دهند و شاید نیازی به امکانات بیشتر از این نداشته باشند

با در نظر داشتن قیمت‌های بعضاً نجومی در بازار موبایل، گوشی‌هایی که بتوانند با کمترین هزینه و با توجه به نیاز کاربران، کامل‌ترین مجموعه‌ی امکانات را در اختیار قرار دهند، جذابیت‌های زیادی خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: قیمت گوشی آیفون امروز ۱۷ تیر/ آیفون ۱۳ چقدر فروخته می‌شود؟


در راهنمای خرید پیش رو، بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون تومان موجود در بازار ایران را بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند باتری، بالاترین وضوح صفحه‌نمایش و قدرت پردازشی به شما معرفی می‌کنیم. افرادی که قصد خرید گوشی‌ هوشمند تا ۱۰ میلیون تومان را دارند، به پارامترهایی همچون دوربین باکیفیت، عمر باتری و کاربری آسان اهمیت بیشتری می‌دهند و شاید نیازی به امکانات بیشتر از این نداشته باشند.

بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون تومان

موتو E۱۳ موتورولا

این گوشی جزء اقتصادی‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران در سال ۲۰۲۳ است. بهره‌گیری این گوشی از پردازنده Unisoc T۶۰۶ و اجرای نسخه‌ی سبک‌شده‌ی اندروید ۱۳ (اندروید گو) از مزایای این گوشی در مقایسه با سایر ارزان‌قیمت‌ترین گزینه‌های بازار محسوب می‌شود.

نمایشگر این گوشی ۶٫۵ اینچ است، خود گوشی نیز وزن بالایی ندارد و بدین جهت از گوشی‌های نسبتا خوش‌دست و سبک به‌حساب می‌آید. گفتنی است که تراشه‌ی این گوشی بین ۲۰ تا ۶۰ درصد از سایر گوشی‌های هم‌رده (از نظر قیمتی) خودش سریع‌تر است و از آن‌جایی که گوشی‌های ارزان با مشکلات کندی عملکرد مواجه‌اند، موتو E۱۳ ارزش خرید بیشتری در بین آن‌ها دارد.

صفحه‌نمایش IPS با وضوح HD، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر مشخصات این گوشی محسوب می‌شوند. موتو E۱۳ با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۲ یا ۴ گیگابایت رم تولید می‌شود و ارزان‌ترین نسخه‌ی قابل خرید در ایران از دو گیگابایت رم بهره می‌برد.

A۳۸ اوپو

در بین گوشی‌های پایین‌رده، نام اوپو A۳۸ نیز به چشم می‌خورد که به‌صورت پیش‌فرض در ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود و با این برچسب قیمتی برای کسانی که نیاز به فضای بیشتری دارند، مناسب‌تر است.

این گوشی نیز نمایشگر غول‌پیکری نداشته و با کمی اغماض می‌توان آن‌را خوش‌دست به‌حساب آورد. پردازنده‌ی آن نیز برای انجام امور روزمره مناسب بوده و برای بازی نیز از بیشتر گوشی‌های موجود در این بازه قیمتی سریع‌تر است. اگرچه ظاهر اوپو A۳۸ اندکی قدیمی به‌نظر می‌رسد اما کیفیت ساخت کلی آن در شرایط مطلوبی به‌سر می‌برد و می‌توان از دریافت دو نسخه‌ی بعدی اندروید در این گوشی نیز مطمئن بود.

موتو G۱۴ موتورولا

موتو G۱۴، از محصولات اقتصادی موتورولا در سال ۲۰۲۳ به‌شمار می‌رود که با تراشه‌ی Unisoc T۶۱۶ همراه شده است. این تراشه، قدرت پردازشی خوبی برای استفاده‌های روزمره ارائه می‌دهد اما نباید چندان روی توان گرافیکی تراشه و بازی با این گوشی حساب باز کرد.

در سوی دیگر، با یک گوشی خوش‌ساخت با طراحی امروزی، سبک و خوش‌دست (۶٫۵ اینج) مانند دیگر اعضای خانواده موتورولا مواجه هستیم که وضوح صفحه‌نمایش آن به Full HD ارتقا اما نرخ نوسازی آن به ۶۰ هرتز افول پیدا کرده است. اسپیکرهای استریو یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این گوشی به‌حساب می‌آید.

دوربین اصلی عکس‌هایی با وضوح ۵۰ مگاپیکسل می‌گیرد و باتری آن ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که با توان ۱۵ وات ری‌شارژ می‌شود. این گوشی در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS ۲.۲ و ۴ تا ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود.

پوکو M۵s شیائومی

گوشی پوکو M۵s شیائومی از نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی OLED استفاده می‌کند که می‌تواند آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبایی با نمایشگر IPS LCD قرار دهد؛ البته نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی‌اش احتمالا برای برخی از کاربران محدودیت بزرگی به‌شمار می‌آید.

شیائومی از تراشه‌ی مدیاتک Helio G۹۵ در پوکو M۵s استفاده می‌کند که در کنار ۴ گیگابایت رم، عملکرد نسبتا خوبی در کاربری روزانه و اجرای بازی‌های مختلف بتل رویال دارد؛ اما باید تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را کمی پایین بیاورید. تراشه، مصرف باتری چندان بالایی ندارد و با یک‌ ساعت کال آو دیوتی بازی کردن حدود ۱۵ درصد از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن کم می‌شود.

موتو G۵۴ Power موتورولا

گوشی موتو G۵۴ موتورولا از ارزان‌ترین گوشی‌های اقتصادی با تمرکز ویژه روی سخت‌افزار به‌حساب می‌آید که به‌لطف پردازنده Dimensity ۷۰۲۰ و ۱۲ گیگابایت رم با اختلاف زیادی رقبای هم‌قیمت خود را کنار می‌زند. G۵۴ از صفحه‌نمایشی ۶٫۵ اینچی با پنل IPS و وضوح FHD استفاده می‌کند. نمایشگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد که این نیز مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

گوشی موتورولا با وجود باتری پرظرفیت ۶,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی که نسبت‌ به گوشی‌های دیگر، ساعت‌های بیشتری در طول روز کاربر را همراهی می‌کند، ۱۹۰ گرم وزن دارد و با استفاده از آداپتور ۳۳ وات شارژ می شود. برای عکاسی، گوشی موتورولا از ترکیب دوربین دوگانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است که به سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز مجهز است و در نور روز عکس‌های تقریبا خوبی می‌گیرد.

ردمی ۱۲ شیائومی ۵G

ردمی ۱۲ شیائومی یکی از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی چینی‌ها است که نسبت به مشخصات و عملکردی که دارد، گوشی باارزشی محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی و ۶٫۷۹ اینچیِ گوشی ردمی از نوع IPS است و حداکثر نرخ نوسازی آن به ۹۰ هرتز می‌رسد. با این نرخ نوسازی، اسکرول کردن در محیط رابط کاربری، نرم و روان به‌نظر می‌رسد.

گوشی شیائومی به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۴ نسل ۲ مجهز شده که عملکرد متوسطی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها دارد و بیشتر به‌درد کاربری روزمره می‌خورد، اما می‌توانید بازی‌های مانند کال آو دیوتی یا پابجی را با تنظیمات گرافیکی پایین و متوسط اجرا کنید. مدل‌های موجود در بازار ایران از ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برند.

گلکسی A۱۵ سامسونگ

گلکسی A۱۵ از گوشی‌های سری A سامسونگ است که پیشرفت امیدوارکننده‌ای نسبت‌به نسل قبل خود تجربه کرده و ارزش خرید آن هم‌اکنون بیش‌از پیش است. مجهزشدن گوشی به یکی از پردازنده‌های قدرتمند سری G مدیاتک یعنی Helio G۹۹، ارتقای نمایشگر به OLED و از همه مهم‌تر امکان دریافت چهار نسخه‌ی بعدی اندروید که در بین بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت بی‌سابقه بوده، از جمله دلایلی هستند که می‌توان در توجیه ارزش خرید بالای این گوشی ارائه داد.

گلکسی A۱۵ از رویه‌ی جدید طراحی سامسونگ در سال ۲۰۲۴ یعنی بهره‌گیری از فریم تخت و طراحی موسوم به Key Island پیروی می‌کند تا گوشی ظاهری مدرن‌تر و لوکس‌تر به‌خود بگیرد و حس‌وحال گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر را تداعی نکند.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین