کدخبر : 12222 تاریخ انتشار :
A

مبلغ وام ازدواج 1403؛ شرایط دریافت و محاسبه اقساط

مبلغ وام ازدواج 1403؛ شرایط دریافت و محاسبه اقساط

وام ازدواج 300 میلیون تومانی به زوج‌هایی که پس از فرودین 1401 ازدواج کرده باشند، تعلق می‌گیرد

قیمت ۳۶۰- مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳، برای زوج‌هایی که از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده و شرایط خاصی برای دریافت آن وجود دارد.


بیشتر بخوانید: سقف کارت به کارت؛ تفاوت عابربانک با پایا و ساتنا


به گزارش قیمت ۳۶۰؛ دوره بازپرداخت وام ازدواج 10 ساله بوده و می‌تواند تا 12 سال نیز افزایش پیدا کند.

مبلغ وام ازدواج

مبلغ وام ازدواج برای زوج‌هایی که پس از یک فروردین ۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند، ۳۰۰ میلیون تومان است و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله ارائه می‌شود. در صورتی که سن خانم‌ها کمتر از ۲۳ سال و آقایان کمتر از ۲۵ سال باشد، این مبلغ برای متقاضی دریافت وام ازدواج به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌‌کند.

مبلغ وام ازدواج، برای زوج‌هایی که از فروردین ۱۳۹۸ به بعد ازدواج کرده‌اند، هر نفر ۱۸۰ میلیون تومان و در مجموع ۳۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

شرایط دریافت وام ازدواج

برای دریافت وام ازدواج، زوج‌ها باید یک ضامن معتبر معرفی کرده و به مبلغ وام نیز سفته تهیه کنند. همچنین، ازدواج باید به صورت رسمی ثبت شده و سند ازدواج معتبر در دسترس باشد. یکی از شرایط مهم این است که هر یک از زوجین قبلاً از این تسهیلات استفاده نکرده باشند؛ زیرا وام ازدواج تنها یک بار به هر فرد تعلق می‌گیرد. اگر فردی برای ازدواج دوم یا بیشتر اقدام کند و قبلاً از وام استفاده نکرده باشد، می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود. همچنین، نداشتن سابقه چک برگشتی یا بدهی بانکی در زمان ثبت‌نام از دیگر شروط مهم است.

در نهایت، هر یک از زوجین باید به‌صورت جداگانه در سامانه وام ازدواج ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

1553613_193

اقساط وام ازدواج

بازپرداخت وام ازدواج در سال 1403، همچنان به مدت ۱۰ سال انجام می‌گیرد، ولی احتمال افزایش این مدت به ۱۲ سال نیز وجود دارد. در صورت افزایش مدت، مبلغ اقساط کاهش خواهد یافت. به‌عنوان مثال، برای وام ۳۰۰ میلیون تومانی، قسط ماهانه از دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به حدود دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

بازپرداخت اقساط در ماه‌های استثنا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای وام ۳۰۰ میلیونی که با بازپرداخت 10 ساله مبلغ قسط‌های آن دو میلیون و 730 هزار تومان است، در ماه اول باید قسط ۱۲ میلیون تومانی پرداخت شود و مجموع پرداختی حدود ۳۷۸ میلیون تومان خواهد بود.

برای وام ۳۵۰ میلیونی، هر فرد باید در ماه سه میلیون و 181 هزار تومان به بانک بپردازد که در ماه اول این مبلغ 14 میلیون تومان محاسبه می‌شود و پس از ۱۰ سال فرد باید حدود ۴۲۷ میلیون تومان به بانک پرداخت کند.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین