کدخبر : 8944 تاریخ انتشار :
A

بازگشایی نماد‌ سهام عدالت در چه مرحله‌ای است؟

بازگشایی نماد‌ سهام عدالت در چه مرحله‌ای است؟

نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از اسفند 1400 متوقف شده است

اسفندماه ۱۴۰۰ بود که با مصوبه شورای عالی بورس نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت متوقف شدند و این توقف تاکنون ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: فرش سبز بورس برای پزشکیان


در همین راستا پیش از این مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس  گفته بود: نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از اسفند ۱۴۰۰ با مصوبه شورای عالی بورس متوقف شدند و این توقف ادامه دارد. چند موضوع در خصوص این نماد‌ها مطرح است اول این که این شرکت‌ها باید طبق سازوکاری که شورای عالی بورس در ادامه مشخص خواهد کرد مجامع سنوات گذشته خود یعنی سال‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۹، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ را برگزار کنند.

عدم برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم با اشاره به آن اظهار کرده بود: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشکالاتی در ساماندهی برگزاری مجامع شرکت‌ها اتفاق افتاد که باعث شد روند برگزاری مجامع این شرکت‌ها متوقف شود.

از سال ۹۹ هیئت مدیره این شرکت‌ها تجدید نشده و همان هیئت مدیره که مدت ماموریت‌شان تمام شده در این شرکت‌ها حضور دارند. بعد از آن‌که مردم در سال ۹۹ روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کردند در انتخاب اعضای هیئت مدیره هیچ نقشی نداشته‌اند. سال ۱۴۰۰ تصمیماتی توسط شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد اتخاذ شد که از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اعضای هیئت مدیره آنها توسط دولت تعیین می‌شود جلوگیری شد و به درستی جلوی این کار گرفته شد و مجامع اینها برگزار نشد.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین