کدخبر : 7088 تاریخ انتشار :
A

آتش گرفتن خودرو شاهین در مشهد (عکس و فیلم)

آتش گرفتن خودرو شاهین در مشهد (عکس و فیلم)

آتش گرفتن شاهین که برای اولین‌بار سال 99 سروصدا به‌پا کرد، ظرف یک هفته اخیر در تبریز و مشهد تکرار شده است

آتش گرفتن شاهین در شهرهای مختلف کشور که برخی از ویدئوهای آن در فضای مجازی و برخی از رسانه‌های دیگر منتشر شد، ظاهرا به موضوعی سریالی تبدیل شده‌است.

خودرو شاهین سایپا در شهرهایی مانند تبریز، مشهد و برخی از شهرهای دیگر که تایید موقعیت آن‌ها امکان‌پذیر نبوده‌، دچار آتش‌سوزی شده‌است. به نظر می‌رسد که این آتش‌سوزی‌ها از زیر موتور خودرو آغاز شده‌است. بیت ران با مالک یکی از خودروهای شاهینِ آتش گرفته گفت و گویی کرده‌است که در ادامه می‌خوانید.

آتش گرفتن شاهین سایپا، ظاهرا به موضوعی سریالی تبدیل شده‌است. در یک ویدئو که در آن خودرو پلیس راه حوزه اتوبان شهید کسایی آذربایجان شرقی هم حضور دارد، یک خودرو شاهین سایپا به‌طرز مهیبی در حال سوختن است. مردم نیز با زبان آذری سخن می‌گویند. امکان تایید زمان و مکان دقیق این ویدئو هنور برای بیت ران ممکن نشده‌است.


بیشتر بخوانید:  شاهین سایپا دوباره آتش گرفت! (ویدئو)


در یک ویدئو دیگر نیز که چندی پیش منتشر شد، یک شاهین سایپا در شب، طعمه حریق شده‌است. ویدئوی دیگری نیز لاشه یک خودرو شاهین سوخته را نشان می‌دهد.

اما مطابق فیلمی که می‌بینید، یک خودرو شاهین در شهر مشهد دچار حریق شده‌است که البته ویدئو پس از اطفا حریق ضبط شده‌است. در این ویدئو مشخص است که موتور خودرو دچار آتش سوزی شده‌است. مالک خودرو نحوه آتش‌سوزی را شرح داد.

آتش گرفتن شاهین در مشهد چگونه آغاز شد؟

مالک خودرو درباره آتش گرفتن شاهین در شهر مشهد گفت: در بلوار الهیه مشهد داخل خودرو شاهین، در حال حرکت با سرعت ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر بودم. همه چیز عادی بود. اما ناگهان با هشدار مردم در خیابان، متوجه آتش‌سوزی در خودرو شدم. به محض اینکه خودرو را کنار زدم، آتش شعله ور شد. برق خودرو به طور کامل قطع شد و دود داخل کابین‌را فرا گرفت و تمام کابین، با دود سفید شد.

سپس از خودرو پیاده شدم و شانس با من یار بود که آتش گرفتن شاهین در مقابل پایانه اتوبوس‌رانی رخ داد. کارکنان اتوبوس‌رانی با حدود ۲۰ الی ۳۰ کپسول اطفا حریق شروع به مهار آتش خودرو کردند. سپس آتش نشانی از راه‌رسید و بلوار را بست و در آن هنگام خودرو دیگر تقریبا خاموش شده‌بود. سپس ماموران نیروی انتظامی و اورژانس نیز فرا رسیدند و صورتجلسه تنظیم کردند.

وی درباره‌ی مشخصات خودرو شاهین، ادامه داد: خودرو شاهینِ من مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است. هیچ گونه دستکاری در خودرو صورت نگرفته‌است و خودرو کاملا فابریک است.

علت حادثه چه بود؟

مالک خودرو درباره‌ی علت آتش گرفتن شاهین گفت: علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی‌است. اما یکی از کارشناسان آتش نشانی به من گفت علت نقص فنی در خودرو است.

هنوز علت حوادث آتش گرفتن خودرو شاهین مشخص نیست. اما در ویدئوهای مختلف از آتش گرفتن خودرو مشاهده‌می‌شود که کانونِ آتش‌سوزی در بخش زیر موتور خودرو است. در مواردی که ظاهرا حریق به موقع اطفا نشده، نیز خودرو به‌طور کامل طعمه حریق شده‌است.

لازم به ذکر است با وجود پیگیری‌های از شرکت سایپا و همچنین ارگان‌های مربوطه مانند آتش‌نشانی و پلیس راهور، هنوز هیچ اظهار نظر رسمی یا موضع‌گیری تا لحظه مخابره‌ی این‌خبر، انجام نشده‌است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

  • unknown

    امر حسین

  • unknown

    خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه

  • مهستی

    تو این کشور تنها چیزی که ارزش ندارد جون انسان هاست .یه عده ازخدابی خبر ونون به نرخ روز خور هستن که جون مردم براشون هیچ ارزشی ندارد فقط به فکر منافع خودشون هستن خدا ازشون نگذره که جون یه عده بیگناه رو با این اشغال های داخلی وچینی میگیرن خدا لعنتشون کنه

پربیننده ترین