کدخبر : 8217 تاریخ انتشار :
A

مصرف برق کولر گازی چقدر است؟ + جدول

مصرف برق کولر گازی چقدر است؟ + جدول

برای دانستن میزان مصرف برق کولر گازی، نیاز به محاسبه توان مصرفی آن داریم. این توان بر حسب وات مشخص می‌شود و بستگی به ویژگی‌های فنی هر مدل دارد

به عنوان خریدار، می‌توانید با مشاهده برچسب انرژی کولر گازی و مشاوره با فروشنده، بهترین انتخاب را انجام دهید تا در طولانی مدت نه تنها به صرفه باشد بلکه مصرف انرژی هم به حداقل برسد.


بیشتر بخوانید: آخرین خبرها از قیمت بنزین / آیا بنزین گران می‌شود؟


آیا اسپلیت مصرف برق زیادی دارد؟

میزان مصرف برق کولر‌های گازی به طور میانگین در هر ساعت بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ وات است، که بر اساس تحقیقات، این مقدار حدود ۵ برابر مصرف کولر‌های آبی است. در کولر‌های اسپلیت، هر درجه افزایش دما در روز می‌تواند مصرف برق را بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ مگا وات افزایش دهد، و اوج مصرف این کولر‌ها در تابستان معمولاً بین ساعات ۱۱ تا ۱۶ است.

با وجود کولر‌های گازی اینورتر، که مصرف برق کمتری نسبت به سایر کولر‌های گازی دارند و برخی موارد مصرف آن‌ها مشابه کولر‌های آبی است، پس این مورد حائز اهمیت است که این مدل‌ها به خاطر کارایی و مصرف انرژی بهتر، گزینه مناسبی برای خرید هستند.

جدول مصرف برق انواع کولر گازی

در جدول زیر سعی کردیم میزان آمپر و میزان کیلووات در ساعت برای کولرگازی‌های اینورتر و بدون اینورتر را برای شما جمع آوری کنیم. البته این اعداد تقریبی هستند و برای برند‌های مختلف این اعداد می‌تواند کمی متفاوت باشد.

نوع کولر گازی

اینورتر

بدون اینورتر

 

آمپر

کیلو وات ساعت

آمپر

کیلو وات ساعت

کولر گازی 9000

2

0.7

4

1

کولر گازی 12000

4

0.9

5

1.5

کولر گازی 18000

6

1.5 الی 2.5

7

3

کولر گازی 24000

7

7.3

8

10

کولر گازی 30000

9

8.79

10

12

 

 

منبع ایران جیب
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین