کدخبر : 14727 تاریخ انتشار :
A

چرا خرید دلار برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌شود

چرا خرید دلار برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌شود

بازدهی دلار در سه سال اخیر کمتر از سکه و طلا بوده است

قیمت ۳۶۰- با مقایسه بازدهی سه بازار سکه، طلا و دلار در سه سال اخیر می توان متوجه سبقت بازدهی بازار طلا و سکه نسبت به بازار ارز شد. همچین قابل توجه است که سکه امامی سود بیشتری نسبت به طلا به دارندگان خود رسانده است. البته باید توجه کرد که این مقایسه صرفا براساس نرخ بازدهی است.  

بازدهی دلار؛ ۱۱۲ درصد  

در کنار تقاضایی که برای مصارف تجاری،تولیدی و تفریحی برای دلار آمریکا وجود دارد، این ارز یکی از انتخاب‌های متداول سرمایه گذاران در ایران به شمار می‌آید بر اساس داده ها بازدهی این دارایی در سه سال اخیر 112 درصد بوده است.

قیمت سکه قیمت 360

قیمت این دارایی در بازار ازاد از28،200  تومان در ده مهر 1400 به 60،500 تومان در ده مهر امسال رسیده است.

بازدهی طلا؛ ۲۳۸ درصد

یکی دیگر ازانتخاب‌های رایج طلا محسوب می شود که بازدهی سه ساله آن 238 درصد، یعنی بیش از دو برابر بازدهی دلار بوده است. قیمت طلا در ده مهر سال 1400 ، برای هرگرم از نوع 18 عیار یک میلیون و 165 هزار تومان بود که امسال در دهم مهر نزیک چهار میلیون تومان قیمت خورده است. بدیهی است که سرمایه گذاران طلا سود بیشتری نسبت به سرمایه گذارن دلار کسب کرده‌اند.

بازدهی سکه امامی؛ ۲۸۸ درصد

سکه همواره از گزینه های مورد توجه سرمایه‌‌گذارن بوده است و با بازدهی 288 درصد در رقابت با دو رقیب قبلی خود آن‌ها را پشت سر گذاشته است. هر عدد سکه امامی در سه سال پیش در چنین زمانی 11 میلیون و 900 هزار تومان قیمت داشت درحالی که در این  روزها برچسب قیمت حدود 46 میلیون و 500 هزار تومان بر روی خود می‌بیند و حتی چند روز پیش در هفتم مهر ماه بارسیدن به قیمت 47 میلیون و 700 هزار تومان رکورد شکنی کرد. واضح است که باید سکه امامی را برنده چالش بازدهی در سه سال اخیر بدانیم.  

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین