کدخبر : 5516 تاریخ انتشار :
A

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر مالیات می‌دهند؟

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر مالیات می‌دهند؟

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی درباره موضوع اخذ مالیات از اینفلوئنسرها و بلاگرها و کسب‌وکارهای مجازی فعال در اینستاگرام گفت دولت تمرکز جدی بر دریافت این مالیات دارد

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تاکید کرد اینفلوئنسرها و افرادی که از اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند باید موضوع پرداخت مالیات را جدی بگیرند.

به گفته او، مالیات‌هایی که برای فعالان مطرح اینستاگرامی وضع شده گاه به رقم‌های سنگینی می‌رسد و در برخی موارد از رقم پنج میلیارد تومان هم بیشتر بوده است. او عنوان کرد سازمان امور مالیاتی تمامی این افراد و فعالیت‌های آنها را تحت نظر دارد و کتمان کردن یا فرار مالیاتی در این موضوع جرایم سنگینی به‌ همراه خواهد داشت. 

 بلاگرها و اینفلوئنسرهایی که به صورت شخص حقوقی فعالیت می‌کنند، مشمول فصل پنجم باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم یا همان مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی می‌شوند.

این قانونی است که کمتر بلاگر یا اینفلوئنسری که در فضای مجازی فعالیت دارد به آن توجه می‌کند و بسیاری از افراد تصورشان بر این است که درآمد ناشی از فعالیت‌های اینستاگرامی به پرداخت مالیات ارتباطی ندارد. از چند سال پیش اما سازمان امور مالیاتی به‌ طور جدی دنبال اخذ مالیات از این فعالان است و با اینکه طی سال‌های اخیر بستر اینستاگرام محدود شده و در حال حاضر فیلتر است، به‌ نظر می‌رسد این موضوع مانع از این نشده که فعالان اینستاگرامی به فکر پرداخت مالیات خود نباشند.

منبع تجارت نیوز
ارسال نظر

پربیننده ترین