کدخبر : 6608 تاریخ انتشار :
A

لایحه اصلاح مالیات در دستور کار مجلس

لایحه اصلاح مالیات در دستور کار مجلس

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم شامل کاهش مالیات تولید، معافیت‌های مالیاتی جدید و اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد است

ابراهیم نجفی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اصلاحات انجام شده از سوی دولت سیزدهم برای اصلاح سیستم مالیات ستانی و رفتن به سمت اخذ مالیات های عادلانه گفت: دولت سیزدهم به دلیل مردمی بودنش از همان ابتدا در راستای ایجاد عدالت و رفع مواردی که باعث نارضایتی مردم مخصوصا مردم عادی می شود قدم برداشته بود، اصلاح سیستم مالیات ستانی را هم در دستور کار قرار داده بود.

نجفی در ادامه بیان کرد: سیستم مالیات ستانی در کشور ما تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم دارای نواقص فراوانی بود و سنتی بودن سیستم آن و قوانین موجود در آن باعث شده بود که فرارهای مالیاتی بسیار زیاد و میزان تحقق درآمدهای مالیاتی خیلی پایین باشد. در همین رابطه نیز دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی ذیل لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم رفته است.

نجفی خاطرنشان کرد: میزان پایین درآمدهای مالیاتی در بودجه سنواتی پیش از دولت سیزدهم منجر به کسری بودجه می شد و با توجه به تحریم ها امکان فروش نفت و سایر فرآورده های سوختی هم برای کشور وجود نداشت و این مسئله منجر به بروز تورم و مشکلات اقتصادی برای کشور شده بود.

نجفی ادامه داد: به همین دلیل دولت سیزدهم به این مسئله ورود کرد و با اصلاحات انجام شده در قوانین مالیاتی و هوشمند کردن سیستم مالیاتی تلاش کرد تا تمام مجاری فرار مالیاتی را مسدود و تمام فعالان اقتصادی را شناسایی کند.

نجفی با اشاره به اهمیت راهبردی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دولت سیزدهم اظهار نظر کرد: در همین راستا و برای رفع نواقص مالیاتی به سمت سیستم مالیات ستانی هوشمند برای مشخص شدن درآمد هر فرد حرکت کردیم و در این بین دولت سیزدهم با تکیه بر اقدامات صورت گرفته، به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و لایحه مهم اصلاح قانون مالیات های مستقیم را نیز در مجلس در دستور کار داریم که هم کاهش مالیات تولید و هم معافیت‌های مالیاتی جدید و هم اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد را در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه افزود: باید به سمت اصلاح قوانین مالیاتی به نفع تولید برویم تا اولا تمرکز را بر فراریان مالیاتی قرار دهیم و همچنین جذابیت تولید برای مشارکت مردم نیز افزایش یابد.

نجفی  گفت: در حال حاضر هم لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در دستور کار مجلس است تا در این حوزه هم اصلاحاتی انجام شود و بر اساس مجموع درآمد از افراد مالیات اخذ شود.

منبع قدس آنلاین
ارسال نظر

پربیننده ترین