کدخبر : 10425 تاریخ انتشار :
A

مقایسه ری‌را و چانگان CS35 پلاس/ نبرد شاسی‌بلند‌های ایران خودرو و سایپا

مقایسه ری‌را و چانگان CS35 پلاس/ نبرد شاسی‌بلند‌های ایران خودرو و سایپا

قیمت ری‌را به شکل غیررسمی حدود یک میلیارد و 270 میلیون اعلام شده و از این حیث رقیبی برای چانگان CS35 وارداتی سایپا محسوب می‌شود

چندی پیش بود که کلینیک بازارسنجی ری را انجام شد و در آن کلینیک خودروهایی همچون هایما S۵، ام وی ام X۳۳ کراس، ام وی ام X۵۵ پرو و چانگان CS۳۵ پلاس به عنوان رقبای ری را در بازار مطرح شدند. اکنون در این محتوا قصد داریم کراس اوور چینی چانگان CS۳۵ پلاس را با ری را مقایسه کنیم.


بیشتر بخوانید: قیمت شش محصول ایران خودرو در کارخانه گران شد + بخشنامه


ظاهر دو خودرو

تست درایو ری را

تست درایو ری را

در بخش ظاهری کار را با ری را آغاز می کنیم؛ کراس اووری ملی با زیرساخت های پژو ۲۰۰۸ نسل جدید و قدیم. در نمای جلو ری را شاهد بنچ مارک های روز نظیر پکیج چراغ های دوقسمتی هستیم. این بخش از ری را بی هیچ درنگی ما را به یاد سانتافه نسل قبل و هیوندای کونا می اندازد. در نمای کناری ری را، به خصوص از گلگیر جلو به بعد، تمام خطوط و برش های بدنه مشابه نسل جدید پژو ۲۰۰۸ و اوپل موکا هستند. در بخش عقب ری را هم یک قاب مشکی رنگ، چراغ ها را در بر گرفته و شکل و شمایلی به‌روز را به خودرو داده است. این قاب مشکی رنگ بی شباهت به محصولات جدید پژو نظیر همان ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ نیز نیست.

چانگان با لوگو سایپا

چانگان CS35 پلاس

همه ما نشان چانگان را با CS35 می شناسیم، کراس اوور کامپکتی که ابتدا به صورت وارداتی و بعد به صورت مونتاژ به بازار ایران آمد و با اعمال تحریم های شدید، سرانجام ایران را ترک کرد. کراس اوور CS35 در سال ۲۰۱۲ در چین معرفی شد و این اولین تجربه چانگان در تولید کراس اوور بود. در سال ۲۰۱۸ کمپانی چانگان، چانگان CS35 پلاس را معرفی کرد و این خودرو در ابتدا قرار بود جایگزینی برای CS35 معمولی باشد، اما بعداً قرار شد به عنوان محصولی مستقل شناخته شود و در رده ای بالاتر از آن قرار گیرد. در سال ۲۰۲۱ یک فیس لیفت روی این کراس اوور انجام شد و آخرین نسخه از این خودرو با مدل ۲۰۲۳ به بازار ایران نیز راه پیدا کرده است. در نسل جدید CS35 شاهد به کارگیری سبک طراحی باکسی هستیم که سبب شده است علیرغم جثه کوچک، نسبت به رقبا کاملاً متفاوت ظاهر شود.

امکانات ایمنی و رفاهی ری را و چانگان CS۳۵ پلاس

کابین ری را

ایران خودرو تلاش کرده است تا حد توان، امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای مدرن را که مورد پسند و نیاز مشتری است در ری را پیاده‌سازی کند. رینگ های ۱۸ اینچی دورنگ، نورپردازی داخلی، صندلی‌ها از جنس چرم و پارچه و فرمان چرمی از جمله امکانات رفاهی و تزیینی این خودروست.

ری را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزء محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید. ترمز پارک برقی (EPB)، اتوهلد، سامانه کمکی آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سامانه کنترل کشش و ضد هرزگردی (TCS)، سیستم کمکی ترمز (BAS)، چهار عدد کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو، رادار نقطه کور، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، قفل کودک درهای عقب، ایموبلایزر، ایزوفیکس، هشدار سرعت بالا و اخطار باز بودن کمربند سرنشینان‌، فرمان برقی، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به همراه کلیدهای کنترلی و همچنین سیستم تهویه اتوماتیک، ۹ عدد اسپیکر، آینه داخلی الکتروکرومیک و… نیز بخشی از تجهیزات ایمنی ری را به شمار می‌رود.

چانگان CS35 پلاس

از امکانات ایمنی در نظر گرفته‌شده برای چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ می توان به مانیتور، کلاستر دیجیتال، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز کمکی (BA)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی (HAC و DAC)، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ترمز پارک برقی‌، اتوهلد، دوربین و سنسور عقب اشاره کرد.

مشخصات فنی دو خودرو

مشخصات فنی و موتور ری را

محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با بهره‌گیری از موتور EF7PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ری را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) است و در مدت ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری را بنزینی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است..

پیشرانه چانگان CS35 پلاس تیپ 3

برای چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ نیز مانند تیپ ۳ از همان موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ و همان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) استفاده شده است، به این ترتیب، تیپ ۲ و ۳ این خودرو از نظر فنی با هم هیچ تفاوتی ندارند.

موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) در نظر گرفته‌شده می تواند حداکثر توان ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را از طریق یک گیربگس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو تحویل دهد.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین