کدخبر : 10483 تاریخ انتشار :
A

مقایسه بک X3 و جک S3؛ دوئل ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای بازار

مقایسه بک X3 و جک S3؛ دوئل ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای بازار

برخی از محصولات مونتاژی بازار خودرو با وجود نکات منفی با قیمت‌های بالاتری فروخته می‌شوند

این روزها قیمت بازار بک X۳ پرو نسبت به جک S۳ پایین تر اعلام می شود، حال سوال این است که ارزش خرید کدام یک بیشتر است؟


بیشتر بخوایند: تویوتا پرادو جدید در چین ارزان تر از اکستریم VX در ایران


با وجود کاهش قیمت ها اما همچنان برخی از محصولات موجود در بازار با اعداد نجومی و غیرواقعی فروخته می شوند که این قضیه خود نشان می دهد ارزش خرید آن ها پایین است. به عنوان مثال جک S۳ یکی از مونتاژی های کرمان موتور است که هم اکنون نسخه صفر کیلومتر آن در حدود ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون اعلام می شود که به هیچ عنوان قیمت قابل قبول و معقولی برای این کراس اوور نیست.

جک S۳ در مقایسه با رقبای خود تقریباً هیچ آپشنی ندارد و از پیشرانه و گیربکس پرقدرتی نیز برخوردار نیست. مهم ترین نکته منفی این خودرو اما طراحی ظاهری به شدت قدیمی و از مد افتاده ایست که می تواند بسیاری از مشتریان خرید کراس اوورهای مونتاژی را از خرید S۳ منصرف کند.

1328127_574

با این وجود اما صاحبان نسخه های صفر این خودرو قیمت هایی بسیار عجیب و به نسبت زیاد برای S3 در نظر گرفتند که موجب شده ارزش خریدش بسیار پایین بیاید. البته لازم به ذکر است که توقف تولید این خودروی چینی رقم خورده و قرار نیست دیگر در ایران مونتاژ شود. از طرفی کرمان موتور قصد دارد تا نسخه فیس لیفت S3 را به زودی مونتاژ و عرضه کند که طراحی زیباتری دارد.

در کنار S3 اما بک X3 پرو کراس اووری جمع و جور با قیمت حدودی ۱ میلیاردو ۵۰ میلیونی است که علاوه بر امکانات رفاهی و طراحی به روزتر، از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو محصول شرکت جیلی است و از این رو به نسبت دیگر رقبا هم استهلاک کمتری دارد و هم جذابیت ظاهری بیشتر. به طور کلی با در نظر گرفتن خودروهایی مانند ام وی ام X22 پرو اتوماتیک، X33 کراس اتوماتیک، جک S3 و زوتی DL5، می توان گفت که بک X3 پرو ارزش خرید بسیار بیشتری دارد و ارزنده تر است.

نام خودرو قیمت بازار
بک X۳ پرو ۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S۳ ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳ کراس اتوماتیک ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ پرو اتوماتیک ۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
زوتی DL۵ ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع اسب بخار
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر

پربیننده ترین