کدخبر : 10704 تاریخ انتشار :
A

مقایسه ریسپکت و آریزو 5؛ بهترین سدان با کمتر از 1.5 میلیارد

مقایسه ریسپکت و آریزو 5؛ بهترین سدان با کمتر از 1.5 میلیارد

دو خودرو آریزو ۵ اسپرت و بهمن ریسپکت ۲ تقریبا در یک بازه قیمتی قرار دارند؛ با این حال از نظر مشخصات فنی تا اندازه‌ای با هم متفاوت هستند

در روزهای اخیر بازار خرید و فروش خودرو کمی به آرامش رسیده و دیگر شاهد افزایش و یا کاهش قیمت های شدید نیستیم. به دنبال این قضیه زمان مناسبی برای خرید خودرو فراهم آمده تا متقاضیان واقعی و مصرف کننده خودرو بتوانند از بازار آزاد محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.


بیشتر بخوانید: فولکس واگن وارداتی؛ دورگه چینی - آلمانی به ایران آمد


مشتریان خودروهای صفر کیلومتر سدان در بازه قیمتی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فقط می توانند از میان آریزو ۵ اسپرت و بهمن ریسپکت ۲ یک گزینه را انتخاب کنند. در ادامه به طور خلاصه به بررسی بخش های مختلف این دو خودرو می پردازیم.

آریزو ۵ اسپرت و ریسپکت ۲ از یک پیشرانه و گیربکس بهره مند شده اند که این قضیه موجب می شود تا از لحاظ قدرتی فرق آن چنانی با یکدیگر نداشته باشند (ریسپکت ۷ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر قوی تر است). نکته مهم در مورد مشخصات فنی ریسپکت این است که در قسمت عقب به سیستم تعلیق مولتی لینک مجهز شده که می تواند پایداری بهتر و سواری نرم تری را برای خودرو فراهم کند.

در بخش آپشن ها و امکانات رفاهی نیز می توان گفت که ریسپکت نسبت به آریزو ۵ اسپرت برتری دارد چرا که مجهز به آپشن هایی نظیر شارژر وایرلس و دوربین ۳۶۰ درجه است.

مهم ترین نکته در مورد انتخاب میان این دو گزینه اما قیمت بازار است که می توان گفت ریسپکت کمتر از آریزو ۵ اسپرت قیمت گذاری شده است. هم اکنون در بازار آزاد قیمت ریسپکت ۲ حدود ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون و قیمت آریزو ۵ اسپرت نیز در حدود ۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون است.

نام خودرو قیمت بازار
بهمن ریسپکت ۲ ۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریزو ۵ اسپرت (FL) ۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰

در پایان می توان نتیجه گرفت که با توجه به برتری ظاهری، فنی و امکاناتی ریسپکت، بهتر است در درجه اول این سدان را انتخاب کنید و در صورتی که موفق به خرید نشده اید به سراغ آریزو ۵ اسپرت بروید.

منبع اسب بخار
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر

پربیننده ترین