کدخبر : 11051 تاریخ انتشار :
A

چهار خودرویی که می‌توان جای رنو ساندرو خرید

چهار خودرویی که می‌توان جای رنو ساندرو خرید

ساندرو یک خودروی هاچ بک است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد

رنو ساندرو از آن دست خودروهایی بود که در بازار ایران طی مدتی که حضور داشت بواسطه کیفیت ساخت بالا و البته سابقه خوب تندر ۹۰ توانست به فروش بالایی برسد. خودروهای با کیفیت هر از چند گاهی میهمان بازار کشورمان بوده و طی مدت حضورشان اعتبار و خوشنامی زیادی را بدست آورده‌اند. از جمله این محصولات که در دهه ۹۰ شمسی اوج پادشاهی خویش را در بازار تجربه کردند مدل های از برند فرانسوی رنو بود.


بیشتر بخوانید: آریو سایپا؛ محصول مونتاژی سایپا چرا ناکام ماند؟


پس از تندر ۹۰، پارس خودرو تصمیم گرفت تا به سراغ محصول اقتصادی و با دوام دیگری از رنو رفته که ساندرو نام داشت. ساندرو که در بیشتر کشورها با تحت برند داچیا عرضه می شد برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد و چند سال بعد همین نسل توسط پارس خودرو وارد ایران گردید. 

قیمت قطعات رنو ساندرو

ساندرو یک خودروی هاچ بک بوده که البته تیپ دیگری هم با نام ساندرو استپ وی دارد که در اصل یک هاچ بک کراس شناخته می شود. این خودرو که بر روی پلتفرمی مشترک با لوگان یا همان تندر ۹۰ توسعه یافته بود در بسیاری بخش ها با برادر بزرگ‌ترش L90 یکسان و مشترک بود. ساندرو و ساندرو استپ وی به سبب استهلاک بسیار پایین و کیفیت بالا خیلی زود توانست اعتماد مردم را جلب کرده و تبدیل به خودرویی محبوب و پرفروش شود. 

همین محبوبیت بالای ساندرو ها در ایران باعث‌ شد تا از همان ابتدا بازار این خودرو در نسخه های کارکرده نیز گرم بوده و رونق بالایی داشته باشد. به سبب همین استقبال بالا همچنان با گذشت چند سال از توقف تولید این خودرو در کشور، نمونه های کارکرده این فرانسوی های پیر بدون افت قیمت با رقم هایی بالا نسبت به ارزش واقعی شان معامله می شوند. در ادامه به خودروهای جدیدی که نسبت به ساندرو در برخی بخش ها ارزش خرید بالاتری دارند اشاره کرده‌ایم با اینکه می دانیم رنو در ایران طرفداران سینه چاک زیادی دارد!

دنا پلاس توربو اتوماتیک

شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک - خرداد 1402

تیپ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو جدید با پیشرانه EFP رونمایی می شود

دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ آپشنال که تا قبل از عرضه دنا جوانان فول ترین تیپ دنا پلاس محسوب می شود اولین گزینه‌ای است که می توان به جای ساندرو خرید. تنها ایرادی که می توان به دنا پلاس توربو نسبت به ساندرو گرفت استهلاک بالاتر آن است. دنا پلاس توربو اتوماتیک که یکی از قوی ترین سدان های ملی محسوب می شود یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین خودروهای بازار بوده که با وجود بروز برخی مشکلات اما همچنان می توان ارزش خرید بالایی برایش در نظر گرفت. 

دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر فنی و قوای محرکه قطعا نسبت به خانواده ساندرو برتری بی چون و چرایی دارد. از نظر فضای کابین هم که جادار تر بوده، همچنین امکانات مختلفی نیز با خود به همراه دارد. اگر از نظر بازار و خدمات پس از فروش هم بخواهیم نظر بدهیم دنا پلاس اگر از ساندرو وضعیت بهتری در بازار نداشته باشد بدتر هم نیست! اما از جمله ضعف های بزرگ دنا پلاس می توان به وجود ایرات مختلف فنی و حساس بودن پیشرانه به کیفیت بنزین اشاره کرد. 

جک S۳

جک S3 کرمان موتور

جک S3

کابین جک S3

جک S3 کراس اوور کامپکت چینی است که نسخه های صفر کیلومتر آن در محدوده قیمتی ساندرو استپ وی قرار دارد. جک S3 دیگر محصول اقتصادی کرمان موتور در بازار کشور است که بخاطر دلایل مختلفی همچون قیمت مناسب در کنار امکانات رفاهی قابل قبول و سگمنت محبوب، فروش قابل توجهی را از آن خود کرد. بسیاری ممکن است همچنان یک فرانسوی مسن مانند ساندرو را به یک چینی صفر کیلومتر مانند S3 ترجیح دهند اما افرادی که به دنبال یک خودرو با امکانات بیشتر، فضای کابین جادار تر و مشخصات فنی قابل قبول هستند جک S3 گزینه مناسبی است. 

جک S3 در بخش فنی میزبان پیشرانه‌ای تنفس طبیعی است که استهلاک پایینی داشته و رانندگی آرام را به دنبال دارد. همچنین با اینکه از نظر ظاهری واقعا از ساندرو نیز زشت ‌تر و البته ناهماهنگ است اما در بخش کابین هم امکانات بسیاری دارد و هم فضای جادارتر و خانواده پسند تری! پس می توان به جای خرید یک ساندرو استپ وی کارکرده به سراغ این صفر کیلومتر چینی رفت تا حداقل رانندگی بروزتری نسبت به آن تجربه کرد.  

پژو ۲۰۷ پانوراما جدید

هیوندای i30 و پژو 207 اتوماتیک

هیوندای i30 و پژو 207 اتوماتیک

هیوندای i30 و پژو 207 اتوماتیک

پژو ۲۰۷ نیز دیگر محصول ملی این بازه قیمتی است که به جای یک رنو ساندرو کارکرده می توان به صورت صفر کیلومتر خریداری کرد. خودرویی که قطعا نسبت به رنو ساندرو طرفداران بیشتری داشته و اتفاقا بازار گرم‌تر و پر رونق‌تری هم دارد. بسیاری رنو ساندرو را بخاطر ابعاد جمع و جور و رانندگی آسان در شهر ها انتخاب می کردند. خصوصا نسخه اتوماتیکش که نسبت به رقبایی مانند همین پژو ۲۰۷ البته با تیپ های قدیمی‌تر هم رانندگی بهتری داشت و هم‌ گیربکس معقول تری. 

پژو ۲۰۷ اما حالا با تجربه تغییرات بزرگی به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شده است. موتور TU5 پلاس و البته گیربکس ۶ سرعته AT که اصلا خنگی گیربکس های قدیمی را نداشته و لذت رانندگی با پژو ۲۰۷ جدید یا همان ارتقا یافته را بیشتر کرده است. ضمن اینکه آپشن ها و امکانات بیشتری در پژو ۲۰۷ حضور داشته و همچنین طراحی ظاهری آن هم نسبت به ساندرو جذاب‌تر و پویاتر است. البته که این هاچ بک ایران خودرو نیز مستثنی از ایرادات فنی نیست اما باز هم نسبت به محصول پیر فرانسوی ارزش خرید دارد. 

جک J۴

جک J4

جک J4

کابین جک J4

جک J4 سدان چینی است که با بودجه یک ساندرو کارکرده می توان به صورت صفر کیلومتر خریداری کرد. این خودرو محصولی از برند جک چین بوده و اکنون توسط شریک تجاری جک در ایران یعنی مدیران خودرو تولید می شود. جک جی ۴ در اصل تا کنون اقتصادی ترین سدان مونتاژی بازار کشورمان بوده که توانسته به سبب کیفیت قابل قبول در کنار استهلاک پایین به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. 

جک J4 شاید از نظر طراحی ظاهری دقیقا مشابه ساندرو چهره‌ای ساده داشته باشد اما نقاط قوتی دارد که ارزش خریدش را نسبت به ساندرو را بیشتر می کند. مهمترین شاخصه جک J4 به عنوان یک خودروی سدان اقتصادی استفاده از یک موتور تنفس طبیعی است که حساسیتی به کیفیت بنزین نداشته و همین مورد سبب می شود تا مانند ساندرو استهلاک پایینی داشته باشد. همچنین نسخه های جدید جک J4 نیز امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری نسبت به قبل داشته که در رنو ساندرو داشتن آنها به صورت فابریک یک آرزوست! 

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین