کدخبر : 11085 تاریخ انتشار :
A

مقایسه نوبرانه‌های ژاپنی در ایران؛ میتسوبیشی اوتلندر یا نیسان ایکس‌تریل

مقایسه نوبرانه‌های ژاپنی در ایران؛ میتسوبیشی اوتلندر یا نیسان ایکس‌تریل

نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر دوکراس اوورهای بزرگ بازار که تازه وارد ایران شدند به سراغ این دو خودرو ژاپنی آمده تا ببینیم بالاخره کدام یک برنده خواهند شد

نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر وارداتی از جمله کراس اوورهای بزرگ بازار هستند که سابقه خوبی داشته و حالا در دور جدید واردات نیز آماده حضور دوباره در کشور هستند. به سراغ این دو محبوب ژاپنی در این محتوا آمده تا ببینیم بالاخره کدام یک برنده خواهند شد. 


بیشتر بخوانید: قیمت دایون Y۷ اعلام شد؛ آفرودر چینی در کارخانه چند؟


واردات خودرو مدتی است دوباره از سر گرفته شده و شرکت های مختلفی پا به عرصه واردات گذاشته‌اند. برخی از این شرکت ها تا قبل از ممنوعیت واردات خودرو، خود به عنوان نماینده برندی معتبر مشغول به فعالیت بودند و برخی دیگر نیز برای نخستین بار وارد این حوزه شدند. خودروهای مختلفی هم تا کنون وارد کشور شده و یا آماده ورود به کشور هستند. 

اوتلندر یکی از همان هایی است که قبل از ممنوعیت واردات خودرو توسط آرین موتور در اواخر دهه ۹۰ شمسی به بازار ایران عرضه شد و توانست محبوبیت قابل توجهی نیز کسب کند. حالا دوباره آرین موتور اقدام به وارد کردن نسل جدید این کراس اوور فول سایز کرده و در تیپ های مختلفی آن را معرفی کرده است. نکته جالب توجه اینست که این خودرو با رقیبش در این محتوا یعنی نیسان ایکس تریل بر روی یک پلتفرم توسعه یافته و این یعنی رقابت میان هر دو خودرو تنگاتنگ و جذاب است. 

نیسان ایکس تریل نیز که دیگر وارداتی جدید بازار بوده که مانند خودروی رقیب در سال های قبل وارد کشور شده و اتفاقا طرفداران زیادی هم داشت. ایکس تریل وارداتی تا کنون توسط دو شرکت نامی خودرو و معین خودرو قرار است به بازار کشور عرضه شود. این محصول محبوب ژاپنی به دلیل کیفیت ساخت بالا در کنار طراحی جذاب و امکانات رفاهی قابل قبول می تواند کار را برای رقبای خویش سخت تر کرده و راه موفقیت آمیز نسل قبلش را ادامه دهد. 

طراحی ظاهری

نیسان ایکس تریل

ارزش گمرکی اوتلندر 2023

نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر هر دو سبک طراحی تقریبا مشابهی نسبت به یکدیگر دارند که البته با توجه به‌ مشترک بودن پلتفرم شان طبیعی است. در نمای جلوی هر دو خودرو ژاپنی این رقابت از ترند روز طراحی دنیا بهره مند بوده که در آن چراغ های اصلی جدا از بخش دیلایت هستند و روی سپر قرار گرفته‌اند. جلوپنجره هر دو خودرو ابعاد بزرگی داشته اما اوتلندر جدید به واسطه خطوط تند و تیز و همچنین کروم کاری های بیشتر نسبت به ایکس تریل وارداتی ظاهر پویاتری دارد. 

نیسان ایکس تریل

اوتلندر 2022

در بخش عقب اما شباهت ها میان این دو خودرو‌ به حداقل رسیده اما همچنان نیسان ایکس تریل سادگی را پیش گرفته است. چراغ های اصلی در اوتلندر بسیار کشیده و باریک طراحی شده اما در ایکس چراغ ها کمی پهن‌تر و کوچک‌تر هستند. سپر عقب هم در اوتلندر جدید همرنگ با بدنه بوده و المان های بصری بیشتری دارد در صورتی که نیسان ایکس تریل سپر چند بخشی داشته و خبری از طراحی های اسپرت نیست. در مجموع اوتلندر جذابیت های بصری بیشتری دارد با اینکه طراحی خودرو همچنان امری سلیقه‌ای است. 

کابین

میتسوبیشی اوتلندر 2024

نیسان ایکس تریل

با ورود به کابین هر دو خودرو دیگر خبری از شباهت نیست و شاهد ظاهری متمایز هستیم. همین ابتدا این نکته را باید ذکر کنیم که در مورد نیسان ایکس تریل مشخص نیست کدامیک از تیپ های متوسط به بالایش امکان ورود به کشور را داشته باشند و تا به امروز تنها تیپ پایه این خودرو در ایران رونمایی شده و به همین خاطر حد امکانات خصوصا رفاهی در آن به حداقل رسیده است. اوتلندر اما با تریم های مختلفی قرار است مهمان جاده های کشور شده و از این حیث نسبت به خودروی رقیب تا کنون ارزش خرید بالاتری دارد. 

نیسان ایکس تریل در بخش داشبورد طراحی ساده‌ای داشته و خبری از امکاناتی همچون سیستم مالتی مدیا و این دست امکاناتی که اتفاقا بازار ما بسیار آن ها را می پسندد نیست و همچنین تریم داخلی هم روشن است. در مقابل اما اوتلندر جدید این امکانات را داشته و از تریم داخلی تیره هم بهره مند شده است. 

کابین نیسان ایکس تریل

میتسوبیشی اوتلندر 2024

با توجه به مشترک بودن پلتفرم هر دو خودرو این تست فضای کابین تقریبا یکسان بوده و فضایی کاملا جادار و بزرگ در هر دو ردیف وجود دارد. نکته مثبت دیگری که در هر دوی این خودروها وجود دارد متریال به کار رفته با کیفیت و مونتاژ عالی است که البته از ژاپنی ها جز این انتظاری نیست!

مشخصات فنی

میتسوبیشی اوتلندر 2024

ژاپنی های این رقابت در بخش فنی بیشترین تفاوت را با یکدیگر دارند. اوتلندر وارداتی به پیشرانه‌ای جدید از میتسوبیشی مجهز شده که با کد ۴B40 شناخته می شود. این پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ حداکثر می تواند ۱۶۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر را تولید کرده و از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۸ سرعته به صورت اتوماتیک به تمام چرخ ها ارسال کند. این یعنی اوتلندر جدید همچنان به صورت ۴WD عرضه خواهد شد که یک نکته بسیار مثبت است. 

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل جدید نیز با اینکه همانند اوتلندر تیپ های فنی مختلفی دارد اما نسخه‌ای که تاکنون وارد کشور شده به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این قلب تپنده جذاب توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور را دارد که از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT-Xtronic مختص نیسان تنها به چرخ های جلو منتقل می‌شود. البته این خبر اعلام شده که ممکن است نسخه های AWD این کراس اوور ژاپنی نیز به ایران راه یابند. 

در بخش تعلیق هر دو خودرو کاملا مشابه هم بوده که در چرخ های جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در چرخ های عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برند. این سیستم تعلیق علاوه بر نرمی قابل قبول، پایداری مناسبی را هم برای هر دوی این ژاپنی ها به دنبال دارد. اوتلندر با دارا بودن پیشرانه‌ای توربو گشتاور بالاتری داشته اما به مراتب به کیفیت بنزین هم حساس تر است. اما در مقابل نماینده نیسان بخاطر تنفس طبیعی بودن با بنزین بی کیفیت ایران چندان مشکل نداشته وای به مراتب گشتاور پایین تری نیز دارد. 

امکانات رفاهی و ایمنی

در بخش آپشن ها قطعا تا به الآن نماینده میتسوبیشی امتیاز بالاتری نسبت به نماینده نیسان دارد چرا که با تیپ های مختلفی از جمله M-Line و P-Line به بازار عرضه شده و باز هم تیپ پایه آن امکانات بالاتری دارند. نیسان ایکس تریل اما همانطور که پیشتر اشاره کردیم تاکنون تنها در نسخه پایه وارد ایران شده و برخی از امکانات رفاهی را با خود به همراه ندارد. همین مورد سبب می شود تا افرادی که به دنبال آپشن بیشتر هستند ایکس تریل را به مقصد اوتلندر رها کنند!

مزایا و معایب میتسوبیشی اوتلندر 

  • طراحی بروز
  • برخورداری از سیستم AWD
  • امکانات زیاد 
  • کیفیت ساخت بالا
  • حساسیت به کیفیت بنزین
  • قیمت نسبتا بالا
  • برخورداری از گیربکس CVT

مزایا و معایب نیسان ایکس تریل

  • استفاده از متریال داخلی با کیفیت
  • حساس نبودن پیشرانه به کیفیت بنزین
  • قدرت مناسب
  • ایمنی مناسب
  • عرضه با نسخه پایه
  • داشتن گیربکس CVT
  • نداشتن سیستم AWD
منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین