کدخبر : 11508 تاریخ انتشار :
A

شاسی‌بلند هوندا در ایران؛ مشخصات محصول جدید برقی اعلام شد

شاسی‌بلند هوندا در ایران؛ مشخصات محصول جدید برقی اعلام شد

این خودرو که در چین با نام هوندا ENS1 و در اروپا با نام e:Ny1 شناخته می‌شود، به یک موتور برقی جلو مجهز است که میتواند خودرو را از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷.۷ ثانیه برساند و حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد

هوندا e:N۱ که در مارس ۲۰۲۴ در نمایشگاه اتومبیل بانکوک به نمایش درآمد، در ادامه در اندونزی در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل گایکندو (GIIAS) به نمایش گذاشته شد. برخلاف مدل StepWGN که در همان رویداد به نمایش درآمد، هوندا برنامه دارد تا این خودروی برقی HR-V را از سال آینده در این کشور به فروش برساند.


بیشتر بخوانید: قیمت ری‌را در کارخانه اعلام شد؛ اولین شاسی‌بلند ایرانی چند؟


این محصول سال گذشته با نام هوندا ENS۱ نیز توسط معین خودرو در ایران عرضه شده است.

این خودرو که در چین با نام هوندا ENS1 و در اروپا با نام e:Ny1 شناخته می‌شود، به یک موتور برقی جلو مجهز است که توانایی تولید ۲۰۴ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور می‌تواند خودرو را از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷.۷ ثانیه برساند و حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

علاوه بر این، باتری ۶۸.۸ کیلووات‌ساعتی این خودرو، بردی معادل ۴۱۲ کیلومتر در چرخه WLTP (۵۰۰ کیلومتر طبق استاندارد NEDC، همان‌طور که در ASEAN تبلیغ شده) را فراهم می‌کند. متأسفانه، e:N1 تنها از شارژ سریع DC تا ۷۸ کیلووات پشتیبانی می‌کند و برای شارژ باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد؛ در حالی که همین فرآیند با یک شارژر AC ۱۱ کیلووات، شش ساعت طول می‌کشد.

در نمای بیرونی، هوندا ENS1 با یک جلوپنجره جدید و مسدود شده که درگاه شارژ را در خود جای داده و گوشه‌های سپر جلو به شکل L طراحی شده، متمایز شده است. همچنین نشان‌های مخصوص خودروهای برقی هوندا به رنگ سفید صاف و نوشته هوندا در قسمت عقب خودرو وجود دارد.

داخل خودرو، هوندا ENS1 با یک صفحه نمایش بزرگ ۱۵.۱ اینچی عمودی مجهز به Apple CarPlay و Android Auto و یک نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی برای نشان دادن اطلاعات رانندگی، تسلط دارد. همچنین یک انتخاب‌گر دنده دکمه‌ای به جای اهرم معمولی HR-V نصب شده است.

منبع خودروبانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین