کدخبر : 13228 تاریخ انتشار :
A
تب بالای خرید ماشین پلاک موقت

تکرار سرنوشت آیفون 15 در بازار خودرو

تکرار سرنوشت آیفون 15 در بازار خودرو

خرید خودرو پلاک گذر موقت منع قانونی دارد اما از داخل و خارج کشور تبلیغ می‌شود

قیمت ۳۶۰- خرید خودرو پلاک گذرموقت وسوسه‌انگیز است. می‌توانید در ایران بدون درگیرشدن با دنگ‌وفنگ‌ها و تعرفه واردات خودرو، مرسدس‌بنز جی‌کلاس، دوج چلنجر و شورولت سیلورادو آمریکایی و بقیه مدل‌های لوکس روز دنیا را سوار شوید اما آن روی سکه، همه‌چیز طبق تعریف و تبلیغات فروشنده‌ها جلو نمی‌رود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ خریدوفروش پلاک گذرموقت در ایران، ممنوع است و اساسا شرایط واردات خودرو پلاک گذرموقت اجازه ردوبدل کردن سند را صادر نمی‌کند. فروش پلاک گذرموقت با این حال از داخل و خارج کشور تبلیغ می‌شود اما به‌خاطر سقف مدت حضور خودرو در کشور و سخت‌گیری‌های قانونی بی‌شباهت به داستان آیفون ۱۵ نیست. مثل داستان برگرداندن آنتن آیفون ۱۵، فروشنده‌های خودرو پلاک گذرموقت با دست‌ودلبازی روی مهمترین دغدغه خریدار دست گذاشتند و سراغ وعده تمدید مهلت گذر موقت خودروهای لوکس می‌روند. 

تب خرید خودرو گذرموقت

فروش خودرو گذرموقت، از داخل و خارج ایران تبلیغ می‌شود. نمایشگاه‌داران زیادی از جمله آنهایی که در کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس حضور دارند، بخشی از فروشنده‌های خودرو گذر موقت به ایرانی‌ها هستند. ادعا می‌کنند در کمتر از 10 روز انواع بنز و بی‌ام‌و و سایر خودروهای لاکچری را وارد ایران می‌کنند و با چرثقیل، درِ خانه خریدار تحویل می‌دهند.

پلاک گذرموقت قیمت 360

فروش خودرو گذر موقت علاوه بر خارج کشور، در داخل نیز تبلیغ می‌شود. یعنی کسانی که مراحل ابتدایی ورود خودرو به کشور را پشت‌سر گذاشتند و حالا بعد کلی گیر و گور اداری، دنبال خلاص شدن از خودرو گرانقیمت هستند. آنهم خودرویی که طبق قانون قابلیت خریدوفروش ندارد. معمولا فروشنده‌های خودرو پلاک گذرموقت دنبال رفع دغدغه‌های نگهداری خودرو برای خریدار هستند. به همین خاطر هوشمندانه روی عبارت‌هایی شبیه تمدید مجوز گذر موقت به شکل نامحدود کار می‌کنند. 

شرایط خرید خودرو گذرموقت

شرایط واردات خودرو با پلاک گذرموقت، تکلیف خریدوفروش را روشن کرده است. طبق قانونِ واردات خودرو با پلاک گذرموقت فروش یا اجاره خودروهای وارد شده به افراد دیگر در ایران به طور کامل ممنوع است و فقط و فقط مالک خودرو می‌تواند پشت فرمان بشیند.

خودرو با پلاک گذر موقت در ایران حداکثر سه ماه برای حضور در کشور فرصت دارد. هرچند در شرایط خاص و با ارائه درخواست کتبی، امکان تمدید این مدت تا یک ماه وجود دارد اما از طرفی پس از پایان مدت مجاز، مالک خودرو موظف است وسیله نقلیه را از کشور خارج کند. در صورت خارج نشدن، خودرو توقیف شده و به عنوان کالای قاچاق ضبط خواهد شد. اینها فقط بخشی از شرایط واردات خودرو با پلاک گذرموقت است و به نوعی تکلیف خریدوفروش خودرو با پلاک گذرموقت را روشن می‌کند.

تبدیل پلاک گذرموقت به پلاک ملی یکی از ترفندهای فروشنده‌هاست. طوریکه بهمن سال قبل رئیس پلیس راهور فراجا، تبلیغات برای تمدید یا دائمی شدن پلاک گذر موقت و تغییر پلاک گذر به پلاک ملی را مصداق بارز کلاهبرداری تعریف کرد.

گذر موقت

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا نیز اخیرا به موضوع خریدوفروش خودرو پلاک گذرموقت پرداخته و گفته: براساس قوانین کشور اجاره و فروش اتومبیل با پلاک گذر موقت ممنوع است و به‌عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود. در واقع به دلیل اینکه این پلاک‌ها به‌صورت دائمی شماره‌گذاری نمی‌شوند، خریدوفروش آن‌ها غیرقانونی شمرده می‌شود.

دست‌دلبازی فروشنده‌ها برای پیدا کردن مشتری خودرو پلاک گذرموقت

قیمت رولزرویس مدل 2015 با پلاک گذرموقت دقیقا هشت میلیارد تومان اعلام شده است. سوای رقم پیشنهادی، فروشنده تاکید کرده بعد تحویل مدارک، کارهای واردات خودرو گذرموقت و تمدید مهلت بعد اتمام بازه قانونی، پیش می‌رود. 

مازراتی گیبلی مدل ۲۰۱۷ با تبلیغ تنها مازراتی گیبلی قرمز در ایران آگهی شده است. فروشنده با جسارت زیاد از وعده تمدید پلاک تا پنج سال خبر داده است. آنهم با قیمت پایه دو میلیارد و 800 میلیون تومان. یعنی ارزان‌تر از یکسری شاسی‌بلند مونتاژی در بازار.

تویوتا لندکرو گذرموقت مدل 2024 درحالی بین گزینه‌ها دیده می‌شود که فروشنده از مهلت پنج + پنج ماه برای حضور در کشور خبر داده است. 

لکسوس LX570 یکی دیگر از گزینه‌هاست. فروشنده برای پیدا کردن مشتری، هزینه ماهانه تمدید گذرموقت، در پنج ماه دوم را متقبل شده است. 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین