کدخبر : 15051 تاریخ انتشار :
A

فونیکس FX جدید رونمایی شد

 فونیکس FX جدید رونمایی شد

نسخه فیس لیفت فونیکس FX در روسیه توسط شرکت چری رونمایی شد

چری امودا ۵ یا همان فونیکس FX یکی از اولین محصولات فصل جدید فعالیت‌های مدیران خودرو بود که به‌خاطر طراحی هیجان‌انگیز و مجموعه امکانات مطلوب، با استقبال چشمگیری مواجه شد. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که شعبه چری در روسیه به‌تازگی با انتشار تصویری، از نسخه فیس لیفت این کراس اوور رونمایی کرد.

تصویر رسمی فونیکس FX فیس لیفت

در تصویر منتشر شده، بازنگری در طراحی نمای جلو فونیکس اف ایکس به چشم می‌خورد. طراحان چهری حالا تغییراتی را در الگو جلوپنجره، طراحی سپر و چراغ‌های جلو به وجود آورده‌اند و به نوار بین دی‌لایت‌ها نوشته OMODA را در پیروی از ترند کنونی قرار داده‌اند. همه این‌ها چهره‌ای حتی تهاجمی‌تر به این شاسی بلند بخشیده‌اند.

تغییر الگو جلوپنجره FX تصمیم جالب توجهی از سوی چری است. جلوپنجره کهکشانی که چری به آن شناخته می‌شود، در محصولات متعددی به کار رفته است و جلوپنجره متفاوت امودا 5 می‌تواند تنوعی جذاب از نظر عده بسیاری به حساب بیاید.

به‌جز موارد مذکور، فونیکس FX فیس لیفت از تغییر جالب توجه دیگری برخوردار شده است و کماکان مثل قبل با المان‌هایی مثل خطوط برجسته، شیب زیاد خط سقف، خط شیب‌دار شیشه‌ها و چراغ‌های‌ سرتاسری که به خوبی با بدنه ادغام شده‌اند، یادآور کراس اوور نیسان آریا است.

Facelifted-Chery-Omoda-5-620x344

البته باید تغییراتی در رنگ و تریم این شاسی بلند رخ داده باشد که یکی از آن‌ها هم‌رنگ‌شدن لبه ستون D با بدنه است. همچنین طرح رینگ‌های این خودرو تغییر پیدا کرده است.

با وجود این، از آنجا که با فیس لیفت یک کراس اوور چینی مواجه هستیم، انتظار نمی‌رود طراحی و چیدمان کابین شامل داشبورد هم دستخوش تغییر محسوسی شده باشد. حتی دست کم در مقطع کنونی اشاره‌ای به به‌روزرسانی مشخصات فنی نشده است. در نتیجه، احتمال داده می‌شود فونیکس FX فیس لیفت همچنان با موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به‌همراه گیربکس سی‌وی‌تی عرضه می‌شود. این پیشرانه در نسخه قبل از فیس لیفت توان تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را داشت و مصرف سوخت آن در یک سیکل ترکیبی 7.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر تخمین زده می‌شد.

پیش‌تر در جریان نمایشگاه خودرو پکن فونیکس اف ایکس برقی به نمایش گذاشته شده بود. این نسخه با اتکا به یک موتور الکتریکی در محور جلو، می‌تواند ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و با یک بار شارژ کامل، مسافت ۵۵۰ کیلومتر را طی می‌کند. البته هنوز جزئیات عرضه این نسخه از اف ایکس در بازار ایران قطعی نشده است.

منبع گجت نیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین