کدخبر : 15249 تاریخ انتشار :
A

لوکس و غول‌پیکر؛ شاسی‌بلند جدید لکسوس رونمایی شد

لوکس و غول‌پیکر؛ شاسی‌بلند جدید لکسوس رونمایی شد

لکسوس LX 700h Ovetrail معرفی شد. در این گزارش مشخصات آفرودی و امکانات این غول را بررسی می‌کنیم

پس از نزدیک به سه دهه حضور در بازار، لکسوس با معرفی مدل هیبریدی از نسل چهارم LX، گام مهمی در جهت برقی‌کردن خودروهایش برداشت. مدل هیبریدی ۷۰۰h Overtrail پرچمدار شاسی بلند‌های لوکس لکسوس لقب می‌گیرد.

درحالی‌که بسیاری از خودروهای هیبریدی در سال‌های اخیر به سمت موتورهای کوچک‌تر تمایل پیدا کرده‌اند، لکسوس با حفظ موتور قدرتمند V۶ تویین توربو ۳٫۴ لیتری خود، این رویه را تغییر داده و با افزودن سیستم هیبریدی موازی به پیشرانه، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از رانندگی لوکس و پربازده را ارائه می‌دهد.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو لکسوس LX 700h

Lexus

بین موتور احتراقی و گیربکس ۱۰ سرعته‌ی خودکار LX، یک موتور ژنراتور مجهز به کلاچ تعبیه شده است. برخلاف نسل‌های پیشین مدل‌های هیبریدی لکسوس که از سیستم هیبریدی موازی بهره می‌بردند، مدل LX 700h از دینام و استارتر نیز بهره می‌برد. وجود این دو قطعه، اهمیت ویژه‌ای در مواقع بروز اختلال در سیستم هیبریدی دارد. بدین معنا که حتی درصورت بروز هرگونه مشکل در سیستم هیبریدی، LX همچنان قادر خواهد بود با تکیه بر موتور بنزینی به حرکت خود ادامه دهد.

قابلیت یادشده به لطف دینامی که وظیفه‌ی تأمین انرژی باتری ۱۲ ولتی را بر عهده دارد و استارتری که به‌طور مستقل موتور را روشن می‌کند، محقق شده است. در شرایطی که سیستم هیبریدی با اختلال مواجه شود، حالت کم‌دامنه‌ی خودرو LX 700h و سیستم‌های کنترل کشش و کنترل ارتفاع فعال، به عملکرد خود ادامه خواهند داد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو لکسوس LX 700h تیپ لوکس

نمای سه‌چهارم جلو خودرو لکسوس LX 700h

برای حفظ توانایی‌های آفرودی LX، لکسوس یک محفظه‌ی ضدآب در بخش تحتانی کف خودرو و به‌صورت دو قسمتی (بالا و پایین) جهت محافظت از باتری هیبریدی تعبیه کرده است. با وجود افزوده‌شدن قطعات الکتریکی جدید، LX همچنان قادر به عبور از آب تا عمق ۷۰ سانتی‌متر خواهد بود.

براساس بیانیه‌ی تویوتا، نسخه‌ی ویژه‌ی Overtrail با تجهیز به قفل‌ دیفرانسیل استاندارد در محورهای جلو و عقب و تکمیل آن با قفل دیفرانسیل مرکزی، قابلیت‌های آفرودی را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. مدل LX 700h Overtrail، بسته به بازار، به لاستیک‌های آفرود ۲۶۵/۷۰ R18 یا لاستیک‌های آفرود ۲۶۵/۶۵ R18 مجهز می‌شود. پیش‌تر مدل‌های GX و NX نیز از پکیج Overtrail بهره‌مند شده بودند.

نمای جلو خودرو لکسوس LX 700h

Lexus

برند لوکس تویوتا هنوز اعداد دقیق قدرت موتور LX 700h را منتشر نکرده است. مدل LX 600 به موتور قدرتمندی با ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. وزن مدل هیبریدی 700h در نسخه‌ی مخصوص خاورمیانه به ۲٬۷۸۰ کیلوگرم می‌رسد. در بازار ایالات متحده، وزن مدل پایه‌ی LX از ۲٬۵۶۹ کیلوگرم آغاز می‌شود و در مدل فول آپشن Ultra Luxury به ۲٬۶۹۷ کیلوگرم می‌رسد.

به منظور تحمل وزن اضافی سیستم هیبریدی، دسته‌موتورها تقویت شده‌اند. لکسوس با افزودن یک قطعه‌ی عرضی جدید و جابه‌جایی محل قرارگیری چرخ زاپاس، فضایی مناسب برای باتری در بخش عقب خودرو ایجاد کرده و باتری کمکی ۱۲ ولتی از محفظه‌ی موتور به قسمت کناری عقب منتقل شده است.

کنسول مرکزی خودرو لکسوس LX 700h

Lexus

صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی پشت فرمان، صندلی‌های جلوی بازطراحی شده و قابلیت شارژ سریع بی‌سیم از جمله ویژگی‌های به‌کار رفته در کابین به‌شمار می‌روند. با نصب یک مبدل برق AC ضدآب در زیر کنسول مرکزی، LX جدید می‌تواند تا ۲۴۰۰ وات برق برای دستگاه‌های خارجی تأمین کند. امکان شارژ انواع دستگاه‌های الکترونیکی با درگاه‌های مختلف قرار گرفته در قسمت صندوق عقب وجود دارد.

نمایشگر راننده خودرو لکسوس LX 700h

Lexus

LX 700h به عنوان اولین خودرو آفرود لکسوس، به سیستم نوآورانه‌ی Electro-Shiftmatic مجهز است. این سیستم نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ توسط تویوتا برای سیستم انتقال قدرت الکترونیکی خودرو پریوس معرفی شد.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین