کدخبر : 15334 تاریخ انتشار :
A

شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن در ایران؛ رقیب تسلا وارد کشور شد

شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن در ایران؛ رقیب تسلا وارد کشور شد

خودرو آلمانی فولکس واگن ID.7 توسط شرکت ماموت خودرو به بازار کشور عرضه شده است؛ این خودرو را رقیب تسلا می‌دانند

سری خودروهای برقی فولکس‌واگن با نام ID شناخته می‌شوند. ماموت خودرو اخیراً یکی از این خودروها را با نام ID.۴، وارد بازار کشورمان کرده است. در همین حال آلمانی‌ها فولکس واگن ID.۷ را نسخه پرچم‌دار برای رقابت با محصولات تسلا در نظر گرفته‌اند.

فولکس واگن ID.۷ به‌عنوان خودروی برقی کاملاً کارآمد است. این خودرو الکتریکی آلمانی با یک بار شارژ ۵۰۰ مایل (۸۰۰ کیلومتر) را طی می‌کند. به‌عبارتی می‌توانید با یک بار شارژ، ۱۶ ساعت پشت فرمان این خودرو رانندگی کنید. زمان دقیق برد این خودرو هنگام تست در جاده‌های سوئیس، ۱۵ ساعت و ۴۲ دقیقه است.

فولکس واگن ID.7

مسیر آزمایشی فولکس واگن در سوئیس برای تست مدل ID.7، براساس شرایط واقعی طراحی شده است. این مسیر شامل ترافیک، قوانین محدودکننده و حتی اتفاقات ناخواسته است. تیم فولکس واگن حتی برای آنکه این تست کاملاً واقعی جلوه کند، تست را طی روز، در ساعات معمولی تردد بیشتر رانندگان انجام داد. همچنین این مسیر شامل بزرگراه‌ها، جاده‌های روستایی و رانندگی در شهر بود. این مسیر اطراف زوریخ قرار دارد و شامل تپه‌های بسیاری است؛ بنابراین قدرت فولکس‌واگن ID.7 هنگام صعود از تپه‌ها و کنترل سرعت هنگام پایین آمدن از آن‌ها سنجیده شده است.

سنجش کارآمدی فولکس واگن ID.۷ به روایت اعداد و ارقام

قدرت موتور الکتریکی فولکس‌واگن ID.7 را پکیج باتری با ظرفیت 86 کیلووات ساعت تأمین می‌کند. کامپیوتر سفری ID7 در این مسیر نشان داد به‌ازای هر کیلووات‌ساعت مصرف انرژی، این خودرو 6 مایل (9.6) کیلومتر را طی می‌کند. این پکیج باتری توانست فولکس واگن ID.7 را در مسیر تست 493 مایلی (793.4 کیلومتر) همراهی کند؛ بنابراین فولکس واگن ID.7 در عمل بهتر از برآورد انرژی 4.6 مایل (7.4 کیلومتر) به‌ازای کیلووات‌ساعت باتری عمل می‌کند. این برآورد براساس چرخه WLTP محاسبه شده است.

VW

فولکس واگن می‌گوید نسخه آزمایشی ID7 در سوئیس، کارآمدترین تیپ این خودرو نبوده است. برد مدل استاندارد که در آزمایش شرکت داشت، 435 مایل (700 کیلومتر) بود. نسخه پرو S این سدان، حداکثر برد ممکن، 441 مایل (710 کیلومتر)، را دارد. این ارقام براساس چرخه WLTP محاسبه شده‌اند.

باتری فولکس‌واگن ID.7 از شارژ فوق‌‌سریع پشتیبانی می‌کند تا این خودرو سدان کارآمدی لقب بگیرد. این باتری از شارژ فوق‌سریع 200 کیلووات DC پشتیبانی می‌کند. شارژ باتری‌های این خودرو از 10 تا 80 درصد، حدود 26 دقیقه طول می‌کشد. با 10 دقیقه شارژ این خودرو 245 کیلومتر برد را به دست خواهید آورد. قیمت فولکس واگن ID.7 در آلمان از 58985 یورو (4.1 میلیارد تومان) با احتساب مالیات آغاز می‌شود. شتاب صفرتاصد رسمی نسخه استاندارد فولکس‌واگن ID.7 نیز 6.6 ثانیه اعلام شده است.

منبع دیجیاتو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین