کدخبر : 15623 تاریخ انتشار :
A

تو.لید یک خودرو دیگر متوقف شد!

تو.لید یک خودرو دیگر متوقف شد!

تولید پیکاپ کلوت که یکی از وانت های مونتاژی در بازار ایران است، از سوی مکث موتور متوقف شده است

شنیده حاکی از آن است که خط تولید پیکاپ کلوت کاملاً متوقف شده و قرار است مونتاژ محصولات لوکانو در آن بستر آغاز شود.

توقف تولید مکث کلوت

پیکاپ کلوت یکی از وانت های مونتاژی در بازار ایران است که حدوداً ۲ ماه قبل در مرداد ماه، آخرین شرایط فروشش اعلام شد. هم اکنون اما شنیده ها حاکی از آن است که توقف تولید این خودرو از سوی مکث موتور رقم خورده تا مونتاژ محصولات برند جدیدی در خط تولید کلوت شروع شود.

به این ترتیب می توان گفت که با توقف خط تولید مکث کلوت، عملاً فقط پیکاپ های کی ام سی T9، فوتون G7 و کی ام سی T8 در خط تولید باقی می مانند و می توانند به تقاضای مردم برای خرید وانت پاسخ دهند. لازم به ذکر است که به طور کلی کلوت دنده ای و اتوماتیک در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ دستگاه مونتاژ شد که در مقایسه با دیگر پیکاپ ها تیراژ تولید پایین تری بود.

چه تغییراتی در گروه ماموت به وجود آمده؟

سهام گروه ماموت

داستان اصلی توقف خط تولید مکث کلوت اما برمی گردد به تغییراتی که در گروه ماموت به وجود آمده و موجب شده تا علاوه بر اضافه شدن یک برند جدید به مجموعه، مابقی برندهای مونتاژی نیز به شرکت های زیرمجموعه واگذار شود.

در درجه اول باید گفت که سال گذشته ۶۰ درصد شرکت دیار خودرو توسط گروه ماموت خریداری شد تا امکان تولید بایک X7 در بستر آن شرکت وجود داشته باشد. به این ترتیب می توان گفت که ماموت تصمیم گرفته تا محصولات بایک را در خط دیار تولید کند و سپس به فروش برساند.

از طرفی دیگر اما پس از شکست نسبی فروش کلوت و تیارا در بازار، قرار است مکث موتور خط تولید خود را در اختیار برند جدید چری در ایران قرار دهد تا کراس اوورهای جدیدی با امکانات به روز در آن جا مونتاژ شوند. در نتیجه می توان گفت که از این به بعد، شریک تجاری جدید گروه ماموت یعنی لوکانو قرار است خط تولید مکث موتور را در اختیار گیرد و در اولین گام کراس اوور لوکانو ۷ را در آن جا مونتاژ کند.

نام خودرو خط تولید
لوکانو ۷ مکث موتور
بایک X۷ دیار خودرو
تیگارد X۳۵ دیار خودرو

لازم به ذکر است که فعالیت مکث موتور در زمینه واردات نیز به پایان رسیده و این شرکت واردات محصولات ونوسیا را برعهده ماموت خودرو گذاشته است. به این ترتیب گروه ماموت هم اکنون در حال واردات و عرضه محصولات فولکس واگن، جتا و ونوسیا به بازار ایران است و این سه برند را به فروش می رساند.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین