کدخبر : 15847 تاریخ انتشار :
A

قیمت خودروهای وارداتی؛ 155 درصد گران‌تر از بازار جهانی

قیمت خودروهای وارداتی؛ 155 درصد گران‌تر از بازار جهانی

اختلاف قیمت خودروهای وارداتی با قیمت هایشان در بازار جهانی به بالای 150 درصد هم می‌رسد

قیمت ۳۶۰- فروش خودرو وارداتی درحالی با حضور ۱۱ مدل مختلف وارد سومین مرحله می‌شود که اختلاف قیمت قطعی و بازار جهانی این خودروها گاهی تا ۱۵۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ روز چهار شنبه این هفته متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می توانند در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی  برای ثبت نام و انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. متقاضیان فرصت دارند تا روز شنبه پنجم آبان مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند.

چه خودروهایی و با چه قیمت‌هایی فروخته می‌شود

فروش 11 خودرو در این طرح قطعی است. برای آغاز از شرکت سایپا شروع می کنیم . ساپیا خودرو چانگان CS35  را با قیمت  یک میلیارد و 40 میلیون تومان برای فروش دارد. ایران خودرو دانگ فنگ مدل HEVshine max را با قیمت یک میلیارد و 534 میلیون تومان به مشتریان ارائه می‌دهد. خودرو تویوتا مدل Levin1200  با قیمت دو میلیارد و 69 میلیون تومان برای متقاضیان توسط شرکت برساووش عرضه خواهد شد. هوندا  مدل city هم توسط آذریوردسال  با قیمت یک میلیارد و 928 میلیون تومان وارد خواهد شد. شرکت کوشا خودرو هم با دو خودرو کیا اسپورتج و کیا k5 به قیمت های دو میلیارد و 141 میلیون تومان و دو میلیارد و 115 میلیون تومان به میدان آمده است.

پارس ساتر هم دو خودرو skoda Octavia  با قیمت یک میلیارد و 868 میلیون تومان  و skoda karoq  با قیمت یک میلیارد و 936 میلیون تومان را در بازار عرضه می کند. خودروی لاماری HEV  با قیمت یک میلیاردو 680 میلیون ، جتا   VS7   با قیمت دو میلیارد و 76 میلیون   ،  BYD مدل song plus PHEV هم به قیمت دو میلیارد و 230 میلون تومان به مشتریان فروخته خواهند شد.

گفتنی است که واردکننده این سه خودرو به ترتیب شرکت های آرین پارس موتور، ماموت خودرو و بی ام کارز خواهند بود.

2128174_367

 

اختلاف بین  قیمت جهانی و وارداتی خودروها چگونه است؟

با بررسی قیمت های جهانی و وارداتی خودروها می فهمیم که خودرو جتا VS7    به میزان 105درصد بیشتر از قیمت جهانی اش که به دلار 63 هزار تومان یک میلیارد و 12 میلیون تومان قیمت خورده است فروخته خواهد شد. دانگ فنگ HEVshine max از قیمت جهانی خود یعنی 822 میلیون تومان 87 درصد گران تر فروخته می‌شود.  چانگان CS35  با 37 درصد اخلاف قیمت با قیمت جهانی در بازار فروخته می شود. قیمت چانگان در بازار جهانی 759 میلیون تومان است. اختلاف قیمت تویوتا  Levin1200 با قیمت بازار جهانی  809 میلیون تومان،  155 درصد است. هوندا city ،به میزان 69 درصد،  کیا k5  به میزان 31 درصداختلاف و کیا اسپورتج 52 درصد با قیمت‌های بازار جهانی خود که به ترتیب یک میلیارد و 138 میلیون تومان، یک میلیارد و 638 میلیون تومان و یک میلیارد و 400 میلیون تومان هستند اختلاف قیمت خواهد داشت.

 همچنین شما در این طرح لاماری را با 66 درصد بالاتر از قیمت بازار جهانی یک میلیارد و 12 میلون تومان ، Skoda Octavia را با اختلاف 104 درصدی با قیمت بازار جهانی 910 میلیون تومان ، Skoda karoq را با 63 درصدی بیشتر از قیمت یک میلیارد و 190 میلیون تومانی بازار جهانی و در نهایت BYD song plus PHEV را با  67 درصد بالا تر از قیمت یک میلیارد و 328 میلیون تومانی خود در بازارهای جهانی می توانید صاحب شوید.

البته باید توجه کنید که منظور از قیمت قطعی هر خودرو قیمتی است که در آن هزینه های تخصیص، بیمه، شماره گذاری و حمل نقل لحاظ نشده است. بنابراین این هزینه ها را باید به قیمت قطعی هر خودرو اضافه کنید.

خودرو

قیمت بازار جهانی (به تومان)

قیمت قطعی وارداتی (تومان)

اختلاف (درصد)

جتا VS۷

یک میلیارد و ۱۲ میلیون

دو میلیارد و ۷۶ میلیون

۱۰۵

دانگ فنگ HEVshine max

۸۲۲ میلیون

یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون

۸۷

چانگان CS۳۵

۷۵۹ میلیون

یک میلیارد و۴۰ میلیون

۳۷

تویوتا Levin۱۲۰۰

۸۰۹  میلیون

دو میلیارد و ۶۹ میلیون

۱۵۵

هوندا city

یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون

یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون

۶۹

کیا k۵

یک میلیارد و ۶۳۸ میلیون

دو میلیارد و ۱۵۴ میلیون

۳۱

کیا اسپورتج

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون

دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون

۵۲

لاماری HEV

یک میلیارد و ۱۲ میلیون

یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون

۶۶

Skoda octavia

۹۱۰ میلیون

یک میلیارد و ۸۶۸ میلیون

۱۰۴

Skoda karoq

یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون

یک میلیارد و ۹۳۶ میلون

۶۳

BYD song plus PHEV

یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان

دو میلیارد و ۲۳۱ میلیون

۶۷
 
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین